Auteur Topic: TrunkView update: versie 1.20  (gelezen 6578 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline leimpie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
TrunkView update: versie 1.20
« Gepost op: 11 maart 2006, 10:37:34 »
Vanaf heden is versie 1.20 van TrunkView beschikbaar.

Belangrijkste uitbreidingen/wijzigingen:

    Het is nu mogelijk om de gesprekken die als gevolg van een GTC-message plaatsvinden op te nemen.
    Start van de opname is bij de GTC, een 'Clear down' stopt de opname.
    Dit gaat dus alleen goed werken als de scanner gebruikt wordt in combinatie met z'n RS232-aansluiting.

    Er is een (simpele) band scan mogelijkheid: de, via RS232 aangestuurde, scanner kan tussen twee grenzen met
    instelbare stap-grootte een band afscannen naar MPT1327-signalen.

    Bij de filter-settings is er een 'Pro'-optie bijgekomen. Bij deze keuze kan per message aangegeven worden of deze wel of niet in het log-scherm getoond wordt.
    De voorgedefinieerde sets, level 0 t/m 5, bestaan ook nog.

    Het programma minimaliseert nu naar de system tray. Naar keuze kan ingesteld worden dat de Close-button dit ook doet.

    De lijst met sites wordt opgeslagen als XML-bestand. Met het bijgeleverde XSL-bestand kan deze lijst in een browser bekeken worden.

    Het aanzien is iets gewijzigd: het hoofdscherm heeft nu een menustructuur i.p.v. losse knoppen.

    De website is opgefraaid met screenshots en wat verklarende tekst.

Het (actuele) overzicht met de sites, zoals bijgesloten, is ook deze keer weer verzorgd door Gert Jan Faas. Waarvoor dank.

Dit alles op: http://www.linato.net/trunkview

Groeten,

Gert Jan

  • Gast
Re: TrunkView update: versie 1.20
« Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2006, 16:21:50 »
Als niemand anders het doet zal ik het maar zeggen: het ziet er keurig uit Gerrit!

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: TrunkView update: versie 1.20
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2006, 16:47:12 »
Ghehe zal hem eens binnen halen.

Offline Jack S.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: TrunkView update: versie 1.20
« Reactie #3 Gepost op: 14 maart 2006, 18:35:16 »
Toppie Gerrit!!
TrunkView draait hier dagelijks vanaf de dag dat je v0.95 online hebt gezet.

Ik merk dat een GTC-message niet langer de ingang van de geluidskaart open zet. Geeft helemaal niks, was er echter stilletjes aan gewend geraakt. Ik zou het dan ook niet erg vinden als dat een schakelbare optie zou zijn.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: TrunkView update: versie 1.20
« Reactie #4 Gepost op: 14 maart 2006, 19:38:00 »
Ziet er fraai uit Gerrit, maar ik krijg een melding bij starten dat mijn line in niet gemute is. Vervolgens werkt het programma prima, behalve de opname functie, dan krijg ik een error, maar lijkt me weer logisch gezien de initi ële melding bij opstart. Wil je meer info?
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline leimpie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: TrunkView update: versie 1.20
« Reactie #5 Gepost op: 15 maart 2006, 19:07:14 »
Over microphone en line-in:

Van sommige mensen hoor ik dat het (meestal) niet handig is als beide ingangen ge-mute worden, zoals nu gebeurt.
In een volgende versie zal ik dat dan maar instelbaar maken.

Sommige mensen hebben niet eens een mic-ingang en dan komt daar weer onterecht een foutmelding op.

Gr.,

Offline Welschap

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 153
Re: TrunkView update: versie 1.20
« Reactie #6 Gepost op: 19 maart 2006, 19:18:13 »
Citaat van: "leimpie"
V

De website is opgefraaid met screenshots en wat verklarende tekst.[/list]
Het (actuele) overzicht met de sites, zoals bijgesloten, is ook deze keer weer verzorgd door Gert Jan Faas. Waarvoor dank.

Dit alles op: http://www.linato.net/trunkview

Groeten,

Jij ook erg bedankt! Een compliment is zeker op z'n plaats. Ik heb er vandaag voor het eerst aandacht aan besteed, en direct een verbluffend resultaat. Als er nou ook nog de nodige bedrijven hier in de omgeving mee gaan werken, dan is het helemaal een feestje!

Groeten uit Eindhoven,
Gert
Stoptrein naar Eindhoven stopt niet te Best

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: TrunkView update: versie 1.20
« Reactie #7 Gepost op: 20 maart 2006, 17:47:41 »
Bij mij "hoort"  het programma niets.... Het geluid van de scanner heb ik op verschillende standen geprobeerd, Line-in en microphone geprobeerd, volume op PC (inkomend) van alles geprobeerd, helemaal niets.
Er is wel een verbinding tussen Trunkview en de scanner (U780XLT) want wanneer ik via Site een Entropiazender uitkies stuurt TV wel de scanner aan, maar vervolgens laat 'tie weer niets zien...

Iemand een idee?
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Welschap

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 153
Re: TrunkView update: versie 1.20
« Reactie #8 Gepost op: 20 maart 2006, 19:44:16 »
Citaat van: "Arlé"
Bij mij "hoort"  het programma niets.... Het geluid van de scanner heb ik op verschillende standen geprobeerd, Line-in en microphone geprobeerd, volume op PC (inkomend) van alles geprobeerd, helemaal niets.
Er is wel een verbinding tussen Trunkview en de scanner (U780XLT) want wanneer ik via Site een Entropiazender uitkies stuurt TV wel de scanner aan, maar vervolgens laat 'tie weer niets zien...
Iemand een idee?

Idee?? Misschien wel.
Sluit zoals gezegd de koptelefoonuitgang van de scanner aan op de mic ingang van je geluidskaart.
Zet de scanner op het juiste datakanaal.
Als het goed is hoor je dan de datariedel uit je speakers komen.
Open dan trunkview.
Je krijgt dan het scherm van trunkview én het datageluid wordt onderdrukt: hoor je niet meer.
Dan zie je op het scherm alle informatie betreffende het communicatieverkeer van Entropia.
Omdat ik (nog) geen rechtstreekse RS323 kabel van pc naar scanner heb, heb ik de 3300XLT er separaat naast liggen, en kan dan handmatig de goede kanalen, zoals die getoond worden in de logfile, bijzetten.
Voor het data signaal zelf heb ik mijn zeer oude 65XLT op de mic ingang van de pc aangesloten.

Porbeer het ook maar eens. Succes en groeten uit Eindhoven, Gert
Stoptrein naar Eindhoven stopt niet te Best

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: TrunkView update: versie 1.20
« Reactie #9 Gepost op: 20 maart 2006, 19:50:40 »
Citaat
Sluit zoals gezegd de koptelefoonuitgang van de scanner aan op de mic ingang van je geluidskaart.
Zet de scanner op het juiste datakanaal.
Als het goed is hoor je dan de datariedel uit je speakers komen.
Open dan trunkview.
Je krijgt dan het scherm van trunkview én het datageluid wordt onderdrukt: hoor je niet meer.

Klopt allemaal, doet 'tie...

Citaat
Dan zie je op het scherm alle informatie betreffende het communicatieverkeer van Entropia.

En dat zie ik dus niet. Bij de vorige versie zag ik dat wel en gaf TV alles netjes aan en bij deze versie.... Helemaal niets.
SysID blijft ook op 0x.... staan, Site <unknown> (zelfs als ik via Site een zender aan kies) en Control channel op ..........MHz.

 :x:|:?:x:|:?
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Welschap

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 153
Re: TrunkView update: versie 1.20
« Reactie #10 Gepost op: 20 maart 2006, 19:55:05 »
Citaat van: "Arlé"
Klopt allemaal, doet 'tie...

Citaat
Dan zie je op het scherm alle informatie betreffende het communicatieverkeer van Entropia.

En dat zie ik dus niet. Bij de vorige versie zag ik dat wel en gaf TV alles netjes aan en bij deze versie.... Helemaal niets.
SysID blijft ook op 0x.... staan, Site <unknown> (zelfs als ik via Site een zender aan kies) en Control channel op ..........MHz.

 :x  :|  :?  :x  :|  :?

Tja, sorry Arlé, veel verder dan dit gaat mijn kennis niet.
Ik ga er vanuit dat de geluidsinstellingen verder goed staan? Hoewel, wat kan er verkeerd aan ingesteld staan als je de datasignalen gewoon kunt horen! Krijg je wel onder options bij site details alle plaatsnamen op je scherm?
Gert
Stoptrein naar Eindhoven stopt niet te Best

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: TrunkView update: versie 1.20
« Reactie #11 Gepost op: 20 maart 2006, 20:04:15 »
Ja krijg ik. Ik heb bij options ook Show binary data aangevinkt, en bij settings zowel 0, als 1, 2, 3, 4, 5 en Pro gebprobeert, maar er verschijnt niets in het scherm. Port staat goed, Baudrate is goed (maar dat heeft niets met het geluid te maken, maar goed...), goeie scanner aangevinkt incl. kanaal.
Ik neem aan dat tracking beide op 9999 moeten staan?

Dan weet ik het echt niet meer....   :?
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Welschap

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 153
Re: TrunkView update: versie 1.20
« Reactie #12 Gepost op: 20 maart 2006, 20:21:04 »
Citaat van: "Arlé"
Ja krijg ik. Ik heb bij options ook Show binary data aangevinkt, en bij settings zowel 0, als 1, 2, 3, 4, 5 en Pro gebprobeert, maar er verschijnt niets in het scherm. Port staat goed, Baudrate is goed (maar dat heeft niets met het geluid te maken, maar goed...), goeie scanner aangevinkt incl. kanaal.
Ik neem aan dat tracking beide op 9999 moeten staan?

Dan weet ik het echt niet meer....   :?

Ja. De settings staan bij mij:
Filterlevel 2
Port off
Baudrate 19200
Uniden 500
Groep idee 9999
Unit idee ook 9999

Deze instellingen zijn na installatie er automatisch ingekomen. Hoefde ik zelf niet meer aan te sleutelen.

Verde weet ik het ook niet meer. Misschien een pb tje naar de maker van het programma?
Succes, Gert
Stoptrein naar Eindhoven stopt niet te Best

Gert Jan

  • Gast
Re: TrunkView update: versie 1.20
« Reactie #13 Gepost op: 20 maart 2006, 20:54:56 »
Citaat van: "Arlé"
Ja krijg ik. Ik heb bij options ook Show binary data aangevinkt, en bij settings zowel 0, als 1, 2, 3, 4, 5 en Pro gebprobeert, maar er verschijnt niets in het scherm. Port staat goed, Baudrate is goed (maar dat heeft niets met het geluid te maken, maar goed...), goeie scanner aangevinkt incl. kanaal.
Ik neem aan dat tracking beide op 9999 moeten staan?

Dan weet ik het echt niet meer....   :?

Show binary data moet uitstaan, het level moet minimaal op 1 staan om berichten binnen te krijgen, hoger levelgetal = meer info.

Offline Welschap

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 153
Re: TrunkView update: versie 1.20
« Reactie #14 Gepost op: 20 maart 2006, 21:09:14 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Citaat van: "Arlé"
Ja krijg ik. Ik heb bij options ook Show binary data aangevinkt, en bij settings zowel 0, als 1, 2, 3, 4, 5 en Pro gebprobeert, maar er verschijnt niets in het scherm. Port staat goed, Baudrate is goed (maar dat heeft niets met het geluid te maken, maar goed...), goeie scanner aangevinkt incl. kanaal.
Ik neem aan dat tracking beide op 9999 moeten staan?

Dan weet ik het echt niet meer....   :?

Show binary data moet uitstaan, het level moet minimaal op 1 staan om berichten binnen te krijgen, hoger levelgetal = meer info.

Tja, ik merk weinig verschil tussen aan en uit.
Gert
Stoptrein naar Eindhoven stopt niet te Best