Auteur Topic: Scanner civiele luchtvaart voor beginneling  (gelezen 7724 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Henk Voortwijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 608
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
Re: Scanner civiele luchtvaart voor beginneling
« Reactie #30 Gepost op: 18 augustus 2020, 16:26:19 »
Wat is dan het verschil dan met de nieuwe scanners. Alleen het geld wat je ervoor moet betalen en dat heb ik niet.
Zodat ik ook de radar beelden erbij.

De techniek staat niet stil natuurlijk:
-De huidige generatie scanners is gevoeliger.
-Heeft uitgebreidere frequentiegebieden.
-Betere frequentiestappen: voor de luchtvaart nu ook 8,33 kHz.
-Analoge en digitale ontvangst.
-Eenvoudig via de PC programmeren.


Voor radarbeelden gebruik ik mijn eigen Mode-S/ADSB ontvanger.

Iedere hobby kost geld en voor een ieder geldt natuurlijk een ander budget. Het belangrijkste is dat je plezier aan je hobby beleefd, op wat voor manier je het doet maakt niet uit. Alleen ben ik persoonlijk geen fan van al die apps en online scanners.
Ook ik stam nog uit de tijd van kristalscanners en de eerste computerscanners. En ik vind nog steeds het leukste aan de hobby het zelf ontdekken van nieuwe frequenties en zijn gebruikers. En uiteraard het "gepruttel" van mijn scanners in de shack.
UBC760XLT; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Scanner civiele luchtvaart voor beginneling
« Reactie #31 Gepost op: 18 augustus 2020, 20:22:44 »
het verschil is het met oude scanners die kunnen vaak de nieuwe step van 8,33 niet aan dan mis je vaak al gesprekken . de mill luchtvaart frequenties. en er zijn ook veel oude scanners waar helemaal geen luchtvaart op zit . en wat ook vaak gebeurd met oude scanners dat ze wat doof zijn of worden . ik heb een paar zeer moderne scanners ik ben er super blij mee

Offline airplanesjon

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 49
Re: Scanner civiele luchtvaart voor beginneling
« Reactie #32 Gepost op: 20 augustus 2020, 09:58:08 »
Waar mij deze discussie voor bedoeld was is dat als iemand net begint en nog niet weet of hij het leuk . Dan kan je beter met een goedkope 2dehads beginnen. Later kan je altijd nog uitbreiden. Heb zelf natuurlijk ook de scanners met 8.33 erop en kan ook via de pc frequenties toevoegen maar de oudere scanners draaien er ook nog naast. Zie geregeld mensen om mij heen die gelijk de allernieuwste scanners kopen en na 1 maand weer gaan verkopen omdat ze er niets van snappen. En ja heb ook een app naast mijn scanners draaien zodat ik ook de tower van schiphol in overijssel kan horen wat je met geen enkele antenne anders lukt.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk