Auteur Topic: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.  (gelezen 180204 keer)

0 leden (en 4 gasten) bekijken dit topic.

Offline scirocco60

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 457
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #210 Gepost op: 9 juni 2020, 09:09:51 »
Hoi is er iemand zo vriendelijk om mij vertellen hoe ik een frequentie handmatig in arc536 pro kan zetten

Ga naar file selecteer dan add dan new conventional system vul in de new departement de gegevens in zoals frequentie.
analoog is vrij simpel. als het digitaal volg dan de stappen in het begin van deze topic succes.
aor 8000 optoscan535 realistic 2035 mts2100 gp300 gp 600 discone  X30 uniden 3500

Offline scirocco60

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 457
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #211 Gepost op: 9 juni 2020, 12:24:52 »
Iemand al eens gelukt om de Hytera's Extended Pseudo Trunking (XPT) system werkend te krijgen op de 3600 ?
4 frequenties met ieder een eigen cc en meerdere TG per frequenties.
Betreft hvc Alkmaar
Bij mij scande hij de TG niet. kon ze wel handmatig met knop selecteren dan had ik spraak maar dat is niet de bedoeling. ;D
aor 8000 optoscan535 realistic 2035 mts2100 gp300 gp 600 discone  X30 uniden 3500

Offline questor

  • Network & Systems Engineer (*IX/Linux)
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 85
    • QRM-ID (in aanbouw)
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #212 Gepost op: 9 juni 2020, 12:48:44 »
Iemand al eens gelukt om de Hytera's Extended Pseudo Trunking (XPT) system werkend te krijgen op de 3600 ?
4 frequenties met ieder een eigen cc en meerdere TG per frequenties.
Betreft hvc Alkmaar
Bij mij scande hij de TG niet. kon ze wel handmatig met knop selecteren dan had ik spraak maar dat is niet de bedoeling. ;D

+1 - Ik heb het probleem bij mij op m'n werk met XPT én een CAP+ site die ik op die manier in kaart wil brengen. Beschikbare handleidingen zijn daar niet zo duidelijk over.
Radiozendamateur (PE1MR) & breedbandluisteraar (VLF-EHF)
Navtex | Marifoon | Utility
Satelliet | Packet Radio | APRS | HF Digimodes

Offline questor

  • Network & Systems Engineer (*IX/Linux)
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 85
    • QRM-ID (in aanbouw)
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #213 Gepost op: 9 juni 2020, 15:28:08 »
Iemand al eens gelukt om de Hytera's Extended Pseudo Trunking (XPT) system werkend te krijgen op de 3600 ?
4 frequenties met ieder een eigen cc en meerdere TG per frequenties.
Betreft hvc Alkmaar
Bij mij scande hij de TG niet. kon ze wel handmatig met knop selecteren dan had ik spraak maar dat is niet de bedoeling. ;D

Je kunt trouwens wel ID searching op aan zetten, dan hoor je wel private calls en onbekende TGs.
Radiozendamateur (PE1MR) & breedbandluisteraar (VLF-EHF)
Navtex | Marifoon | Utility
Satelliet | Packet Radio | APRS | HF Digimodes

Offline scirocco60

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 457
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #214 Gepost op: 9 juni 2020, 16:19:49 »
Iemand al eens gelukt om de Hytera's Extended Pseudo Trunking (XPT) system werkend te krijgen op de 3600 ?
4 frequenties met ieder een eigen cc en meerdere TG per frequenties.
Betreft hvc Alkmaar
Bij mij scande hij de TG niet. kon ze wel handmatig met knop selecteren dan had ik spraak maar dat is niet de bedoeling. ;D

Je kunt trouwens wel ID searching op aan zetten, dan hoor je wel private calls en onbekende TGs.

Klopt enige probleem dat hij de helft overslaat van het gesprek of hij scant er voorbij.
Heb een rtlstickje er bij draaien om te kijken hoe de 3600 reageert ten opzichte van het stickje.
een geprogrammeerde tgid pakt hij toch schijnbaar sneller op als ik aan de knop draai.
aor 8000 optoscan535 realistic 2035 mts2100 gp300 gp 600 discone  X30 uniden 3500

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #215 Gepost op: 10 juni 2020, 09:34:45 »
Heb je de LCN's wel goed geconfigureerd dan? Die pak je met je SDR stick zo op. Omdat je 4 frequenties hebt zou je 4 LCN's moeten zien in sdr, waar ze overigens als CH worden aangeduid. Je moet 8 verschillende kanalen zien waar je 4 LCN's van moet maken.

Offline questor

  • Network & Systems Engineer (*IX/Linux)
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 85
    • QRM-ID (in aanbouw)
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #216 Gepost op: 10 juni 2020, 10:43:40 »
Heb je de LCN's wel goed geconfigureerd dan? Die pak je met je SDR stick zo op. Omdat je 4 frequenties hebt zou je 4 LCN's moeten zien in sdr, waar ze overigens als CH worden aangeduid. Je moet 8 verschillende kanalen zien waar je 4 LCN's van moet maken.

Daar is de LCN finder voor, vermoed ik :-D Daar heb ik nog niet eens naar gekeken. Thx!
Radiozendamateur (PE1MR) & breedbandluisteraar (VLF-EHF)
Navtex | Marifoon | Utility
Satelliet | Packet Radio | APRS | HF Digimodes

Offline scirocco60

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 457
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #217 Gepost op: 11 juni 2020, 10:53:09 »
Heb je de LCN's wel goed geconfigureerd dan? Die pak je met je SDR stick zo op. Omdat je 4 frequenties hebt zou je 4 LCN's moeten zien in sdr, waar ze overigens als CH worden aangeduid. Je moet 8 verschillende kanalen zien waar je 4 LCN's van moet maken.

Nooit aan de LCN gedacht goede tip.
via dsd vind ik ze niet zo zie wel op het smalle balkje CH staan maar geeft alleen s1 aan.
ik moet toegeven dat ik best nog wel oude sdr en dsd gebruik staat alles lekker geprogrammeerd
heb nu de LCN vinder op de 3600 aan staan geeft nog 0/4 aan dus zal wel even duren.
aor 8000 optoscan535 realistic 2035 mts2100 gp300 gp 600 discone  X30 uniden 3500

Offline questor

  • Network & Systems Engineer (*IX/Linux)
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 85
    • QRM-ID (in aanbouw)
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #218 Gepost op: 11 juni 2020, 13:13:45 »
Heb je de LCN's wel goed geconfigureerd dan? Die pak je met je SDR stick zo op. Omdat je 4 frequenties hebt zou je 4 LCN's moeten zien in sdr, waar ze overigens als CH worden aangeduid. Je moet 8 verschillende kanalen zien waar je 4 LCN's van moet maken.

Nooit aan de LCN gedacht goede tip.
via dsd vind ik ze niet zo zie wel op het smalle balkje CH staan maar geeft alleen s1 aan.
ik moet toegeven dat ik best nog wel oude sdr en dsd gebruik staat alles lekker geprogrammeerd
heb nu de LCN vinder op de 3600 aan staan geeft nog 0/4 aan dus zal wel even duren.

Thx Hennie, ik ben nu ook aan de slag met DSD+ voor het verzamelen van de LCNs.
Radiozendamateur (PE1MR) & breedbandluisteraar (VLF-EHF)
Navtex | Marifoon | Utility
Satelliet | Packet Radio | APRS | HF Digimodes

Offline lorl

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #219 Gepost op: 19 juni 2020, 18:30:38 »
Graag zou ik willen zoeken tussen de frequenties,bij de 9000xlt was dit vrij simpel
Bij de ubc 3000xlt (sinds 1 week in bezit kom ik niet verder dan tijd en datum)

Op locatie zoeken werkt dit alleen als er een gps aangesloten is?

Op de sd kaart heb verschillende bestanden verder kan ik er niks mee,zal wel aan mij liggen.

Elke tip die ik krijg waardeer ik zeer.

bvd
gr Lo

Offline Rescue Bert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 183
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #220 Gepost op: 19 juni 2020, 21:48:07 »
Begin eens bovenaan dit item te lezen, er zal je een hoop duidelijk worden.
Never grow up ‼️

Offline Xarioga

  • SSC/ICT en Telecom - (Rijksoverheid)
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 564
  • Eric - Den Haag / Leidschenveen
    • The ErLoices
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #221 Gepost op: 19 juni 2020, 22:35:44 »
Gps wordt niet in de eu gebruikt.
Ubc3500xlt / Ubcd3600xlt | Uv9r-Era
Rh951s / Rh103 / Srh805s | Rhf10 / Na666 / Mr77b

Offline NL14207

  • Senior WIFI Engineer
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 29
  • Pura Vida
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #222 Gepost op: 24 juni 2020, 15:39:22 »
Hallo Xarioga,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben redelijk nieuw op dit geweldige forum en heb al heel wat profijt gehad bij hetgeen hier allemaal beschreven staat. Gisteren heb ik een 3600XLT aangeschaft en ben er vandaag erg druk mee geweest. Het wordt me steeds duidelijker hoe het apparaat werkt, dus dat komt wel goed! Echter zit ik met het probleem dat ik werkelijk NIETS hoor op de DMR repeaters. Ik heb alles ingesteld op de wijze die je al eerder hier hebt neergezet, maar geen resultaat. Hij scant wel maar komt niets tegen! Ik woon in NIeuwkoop en kan Amsterdag zien liggen, maar zelfs die repeater komt hier niet binnen. Ik heb verschillende buitenantennes geprobeerd, echter zonder resultaat.

Ik zal ongetwijfeld iets verkeerd doen, of vergeten zijn, maar ik heb alles zo'n 20 x gechecked maar helaas...

Jij enig idee?

Alvast dank! JOhan
Icom IC-R8600 / Icom IC-R30 / Uniden UBCD3600XLT / Yupiteru MVT7100 / Diamond D-303 / D-777N / RF Systems DX one Pr MK2 / Rf Systems NAVTEX GMDSS / AOR LA400 / Wellbrook LN1530 / Comet GP93 / Icom IC-7300

Offline questor

  • Network & Systems Engineer (*IX/Linux)
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 85
    • QRM-ID (in aanbouw)
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #223 Gepost op: 15 juli 2020, 13:23:26 »
Hallo Xarioga,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben redelijk nieuw op dit geweldige forum en heb al heel wat profijt gehad bij hetgeen hier allemaal beschreven staat. Gisteren heb ik een 3600XLT aangeschaft en ben er vandaag erg druk mee geweest. Het wordt me steeds duidelijker hoe het apparaat werkt, dus dat komt wel goed! Echter zit ik met het probleem dat ik werkelijk NIETS hoor op de DMR repeaters. Ik heb alles ingesteld op de wijze die je al eerder hier hebt neergezet, maar geen resultaat. Hij scant wel maar komt niets tegen! Ik woon in NIeuwkoop en kan Amsterdag zien liggen, maar zelfs die repeater komt hier niet binnen. Ik heb verschillende buitenantennes geprobeerd, echter zonder resultaat.

Ik zal ongetwijfeld iets verkeerd doen, of vergeten zijn, maar ik heb alles zo'n 20 x gechecked maar helaas...

Misschien schrijf ik voor mijn beurt, maar scant je 3600 wel écht de kanalen/sites? Check of de favorite lists wel geselecteerd zijn en/of de correcte Quick Keys aanstaan voor de DMR repeaters.
Radiozendamateur (PE1MR) & breedbandluisteraar (VLF-EHF)
Navtex | Marifoon | Utility
Satelliet | Packet Radio | APRS | HF Digimodes

Offline Rescue Bert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 183
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #224 Gepost op: 15 juli 2020, 17:15:52 »
Waar je op moet letten is het invullen van een service type. Standaard staat alleen CUSTOM 1 aan, vul je een andere service type in (bv. Aircraft) dan zal je die service type dus ook in de scanner AAN moeten zetten. Dit is meestal de reden dat de betreffende kanalen worden overgeslagen.

Als je in het menu kijkt zul je onder ‘select service type’ zien staan dat, waarschijnlijk alleen, CUSTOM 1 aanstaat en verder allemaal streepjes. Als je een andere service type invoerd, bv. militairy , zal je zien dat die ERBIJ gekomen is waar eerst streepjes stonden. Die moet je dan dus wel eerst AANZETTEN om hem ook daadwerkelijk te kunnen scannen.
Never grow up ‼️