Auteur Topic: Naar Frankrijk via Belgie, scanner mee of beter van niet?  (gelezen 6449 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Tramscanner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 88
  • Uniden 3500 XLT
Naar Frankrijk via Belgie, scanner mee of beter van niet?
« Gepost op: 25 april 2014, 16:16:37 »
Hallo,

Wij vertrekken voor 2 weken Frankrijk (midden) in Augustus, mag de scanner mee daar naartoe? Altijd zou je zeggen maar, mag het ook daar? Scanner uitluisteren en weet iemand een leuk lijstje met de huidige frequenties....?  Rij natuurlijk via Belgie.

Gr, Bert
Groetjes, Bert

Uniden 3500 XLT, 9000 XLT

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Naar Frankrijk via Belgie, scanner mee of beter van niet?
« Reactie #1 Gepost op: 5 mei 2014, 18:00:17 »
Naar welke regio ga je in Frankrijk?

Het risico bij een doorrit in België is nu ook niet zo groot. Zorg er op zijn minst voor dat je scanner beantwoordt aan de visie van het BIPT alhoewel hun redenering enkel hen als administratie bindt.

Aan de Belgisch-Franse grens is er regelmatig controle door Franse douane (onder meer op het smokkelen van grote hoeveelheden brandstoffen en ook verdovende middelen). Ik zal mij eens proberen informeren over hoe streng ze daar nu eigenlijk in zijn.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl

Offline Tramscanner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 88
  • Uniden 3500 XLT
Re: Naar Frankrijk via Belgie, scanner mee of beter van niet?
« Reactie #3 Gepost op: 6 mei 2014, 20:36:17 »
Die kon ik nog niet, brug over de zuiderburen ha ha!
Die richtlijnen dat is een heel verhaal, denk dat ik daar geen risico gaat lopen dus blijft die lekker thuis, toch bedankt voor het reageren!
Groetjes, Bert

Uniden 3500 XLT, 9000 XLT

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Naar Frankrijk via Belgie, scanner mee of beter van niet?
« Reactie #4 Gepost op: 7 mei 2014, 16:22:56 »
Even los van de juridische kant: ga er maar vanuit dat als men het ziet, je op zijn minst in een discussie komt waar je waarschijnlijk helemaal geen zin in hebt, helemaal niet in het buitenland.

Offline Tramscanner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 88
  • Uniden 3500 XLT
Re: Naar Frankrijk via Belgie, scanner mee of beter van niet?
« Reactie #5 Gepost op: 7 mei 2014, 18:24:55 »
Presies zoals je zegt,  daar heb ik absoluut geen zin in dus blijft de scanner lekker thuis!
Groetjes, Bert

Uniden 3500 XLT, 9000 XLT