Auteur Topic: Installatieprobleem voor DRM  (gelezen 1681 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline zijls11

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Installatieprobleem voor DRM
« Gepost op: 17 februari 2011, 10:12:33 »
Beste lezers,

Sinds een paar maanden heb ik een Perseus receiver. Deze bevalt mij uitstekend. Nu wil ik graag DRM-programma's beluisteren en daarvoor heb ik VAC (Virtual Audio Cable) ge-installeerd.
Daarna voer ik de gegevens in zoals aangegeven in: http://www.ratzer.at/vac.php. Dit is op zich niet moeilijk, maar als ik daarna DReaM wil opstarten (ik volg de instructies van de Duitstalige handleiding van Perseus) dan verschijnt er een scherm met de mededeling:

---------------------------
Dream
---------------------------
The following error occured:
Sound Interface Start, waveInOpen() failed. This error usually occurs if another application blocks the sound in.

The application will exit now.
---------------------------
OK
---------------------------

Laat ik de settings overeenkomstig genoemde website (http://www.ratzer.at/vac.php) staan, dan komt er ook een mededeling dat mijn Perseus software niet meer reageert.
Mijn Perseus + PC werkt niet met '62500' zoals meerderen hebben aanbevolen voor DRM-ontvangst, maar wel met '48000', maar dan is er ook geen enkele sprake van DRM-ontvangst.

Als ik DReaM open, dan blijft deze continu scannen. Wel lijkt er een signaal binnen te komen maar ondanks alle pogingen met "Sound out" blijft DRM 'stom'.
Bij de optie "Sound in" geef ik aan "Line 1 Virtual Audio Cable".

Ik heb een quadcore PC met 2,66 GhZ. Wat kan ik doen om hier verder mee te komen ? Ik ben nu ten einde raad na wekenlang hiermee bezig te zijn geweest.
Wie kan mij nog een of meer oplossingen aan de hand doen?

Groeten van
Johan Zijlstra

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: Installatieprobleem voor DRM
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2011, 21:45:24 »
Heb je het de maker Eugene Muzychenko van het VAC programma al gevraagd? hij is (bij mij) erg behulpzaam gebleken bij een andere toepassing.
te bereiken via: eugene(at)muzychenko.net  (at)= @
 
succes!
René van Zon