Het Scannerforum
Diversen => Grootschalige Incidenten => Topic gestart door: Mark Schutte op 21 april 2012, 21:47:58
-
http://www.at5.nl/artikelen/79808/treinbotsing-ter-hoogte-van-westerpark
Meeste communicatie ter plaatse uiteraard via C2000. Ambulances uit diverse regios melden zich in op het incidentkanaal (stond een tijdje bij het opstelpunt en kon zo iets meeluisteren)
Daarnaast werd door NS service&Veilgheid gewerkt op 429,850 en 429,8875
Bij de hulpverlening door de brandweer werden bijna alle analoge object portofoonkanalen gebruikt. Ook nog gehoord de 455,810 (dcs023) met ouderwetse scramble, geen idee van de gebruiker, mogelijk een persbureau?
-
Wat me nog te binnen schoot na het zien van een foto, de ongevallenbestrijding van ProRail liep met VHF portofoons. Mogelijk dat zij gebruik maakten van de 3 landelijke 171MHz kanalen.
-
Dat zou dan dit moeten zijn:
171.51000 NedTrain Ongevallenbestrijding/Strukton Railinfra/Volker Stevin kanaal 1
171.59000 NedTrain Ongevallenbestrijding/Strukton Railinfra/Volker Stevin kanaal 2
171.69000 NedTrain Ongevallenbestrijding/Strukton Railinfra/Volker Stevin kanaal 3
Heb deze ooit zelf nog geprogrammeerd in hun MTS2000 porto's.
Gebruik van tq weet ik zo niet meer, zou dan moeten zoeken of ik de programmeer files nog heb.
-
De Ongevallenbestrijding is overgegaan van NedTrain naar ProRail, dus die naam kan je al aanpassen.
Een TQ gebruiken ze dacht ik niet.
-
Klopt helemaal johan, heb die freq even snel uit een oud topic van dit form gekopieerd.
De alarmering van de ongevallenbestrijding loopt nog steeds via semafoon/telefoon.
De programmeer file heb ik niet meer, maar geloof je gelijk dat er geen tq op zit.