Auteur Topic: PDW versie 2.60  (gelezen 10399 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.60
« Reactie #15 Gepost op: 30 maart 2010, 13:18:57 »
Citaat van: "Tom-"
Klopt het dat het base id bij mobitex, niet meer weergegeven wordt in titelbalk?

Verrek, inderdaad. Waarschijnlijk kun je bij Add/Edit Filter het vinkje bij RX/TX MAN ook niet wijzigen?

Beiden opgelost : http://www.gsm-antennes.nl/PDW/test

Offline pdw112

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 118
Re: PDW versie 2.60
« Reactie #16 Gepost op: 11 april 2010, 12:58:59 »
Hoi Peter,

Als ik direct in de filter file codes toevoeg klopt het dan dat ik bovenaan het aantal filters moet verhogen?

Stel ik voeg 20 nieuwe filters toe en boven aan staat:
FilterCount=13780

dan moet dit dus FilterCount=13800 worden.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.60
« Reactie #17 Gepost op: 11 april 2010, 13:29:43 »
Citaat van: "pdw112"
Als ik direct in de filter file codes toevoeg klopt het dan dat ik bovenaan het aantal filters moet verhogen?

Nee hoor, dat doet PDW zelf na het opstarten :)

Offline Hutch

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1376
Re: PDW versie 2.60
« Reactie #18 Gepost op: 12 april 2010, 23:38:28 »
Veel overzichtelijker en duidenlijker.
Eveneens hoop ik dat het in de toekomst mogenlijk is om de melding anders te laten weergeven.
Of die optie zit er al op dat ik niet goed met mn neus gekeken heb.

 P 1 Woningbrand Inzet TSAPPELS
 BRW Friesland OVD IBOW (Oost- en west-stellingwerf) zo is hij nu.


Brandweer Noord-en Oost-Gelderland
PRIO 1 Rookdetectie Avenier OMS 05615 :HARR 40735 40638.

En zo zou het van mij mogen eerst de brandweer kazerne waar.
En dan de melding.
Maar verder gaat ie prima bedankt.
En wie weet een kleine andere optie.

Offline marcotb

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Feature Request voor PDW versie 2.6x
« Reactie #19 Gepost op: 4 juni 2010, 06:19:40 »
Allereerst bedankt voor het prachtige programma PDW!
Een erg handige feature is het kunnen emailen van gefilterde berichten, zeker dat je nu het poortnummer kunt veranderen, maar een mens raakt snel verwend, vandaar dit feature request  :D
Is het mogelijk om net als bij de command-file op te kunnen geven hoe en in welke volgorde de velden in de email-body van het bericht komen, bijvoorbeeld:

Wie: %1
Waar: %2
Wat: %7

Dit zou voor mij een erg prettige feature zijn  :D

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Feature Request voor PDW versie 2.6x
« Reactie #20 Gepost op: 4 juni 2010, 06:22:12 »
Citaat van: "marcotb"
Is het mogelijk om net als bij de command-file op te kunnen geven hoe en in welke volgorde de velden in de email-body van het bericht komen

Ik kan niets beloven maar zal het in overweging nemen.

Groeten, Peter.

Offline marcotb

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: PDW versie 2.60
« Reactie #21 Gepost op: 4 juni 2010, 06:37:30 »
Hoi Peter,

Bedankt voor je snelle reactie! Als ik ergens aan bij kan dragen om deze feature te realiseren (bijv testen) dan wil ik je hier graag bij helpen!

Vriendelijke groet,

Marco

Offline marcotb

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Feature Request voor PDW versie 2.6x
« Reactie #22 Gepost op: 10 juni 2010, 12:32:55 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "marcotb"
Is het mogelijk om net als bij de command-file op te kunnen geven hoe en in welke volgorde de velden in de email-body van het bericht komen

Ik kan niets beloven maar zal het in overweging nemen.

Groeten, Peter.

Hoi Peter,

Als ik toch bezig ben met feature requests ;-)
Als de eerdere feature te veel tijd kost om te implementeren dan zou het ook al prettig zijn als je het subject net zo kunt configureren als de command parameters.
Nu zit in PDW nog een vaste veldvolgorde. Bij het parsen van de berichten is het soms erg lastig om het label van het bericht (message) af te filteren.
Daarom zou ik het label en message liever omdraaien.
Wat mij ook opviel is dat er in het "Test"-emailtje steeds 1 spatie tussen de velden zit, terwijl bij een daadwerkelijke email tussen de velden:
Protocol en Group/Apha een extra spatie zit (deze filter ik er nu uit, maar het wijkt iets af van het testbericht, voorbeeld:

2029568 13:29:45:05 10-06-10 FLEX-A  ALPHA  1600 A2...

Grtz, Marco

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Feature Request voor PDW versie 2.6x
« Reactie #23 Gepost op: 10 juni 2010, 13:07:00 »
Citaat van: "marcotb"
Wat mij ook opviel is dat er in het "Test"-emailtje steeds 1 spatie tussen de velden zit, terwijl bij een daadwerkelijke email tussen de velden:
Protocol en Group/Apha een extra spatie zit (deze filter ik er nu uit, maar het wijkt iets af van het testbericht, voorbeeld:

2029568 13:29:45:05 10-06-10 FLEX-A  ALPHA  1600 A2...

Zoals het in het bericht staat, klopt het. Dat veld kan namelijk uit maximaal 7 karakters bestaan en als het er maar 5 zijn (ALPHA of GROUP) dan moet er dus een spatie voor en achter komen te staan. Bij NUMERIC (7 karakters), hoeft dat niet. Een en ander heeft met uitlijning op het scherm en in de logfiles te maken en om dat speciaal voor de commandfile aan te passen zie ik niet zo zitten, dat geeft teveel uitzonderingen.

Wel moet ik opmerken dat ik niets, helemaal niets kan beloven. Momenteel ben ik met een ander project bezig en dat eist voorlopig even alle aandacht op...

Boenke

  • Gast
Re: PDW versie 2.60
« Reactie #24 Gepost op: 14 juni 2010, 16:48:43 »
Ik heb wel een probleem met de filterlijst. Ik heb die waar nog voor stond filter=1 etc. en ik krijg die filterlijst niet geladen in de nieuwe versie 2.60 Het woordje filter heb ik er overal vanvoor kunnen halen maar de cijfertjes van 1 tot 1748 is een beetje te veel werk. Is er geen andere oplossing om toch de oude filterlijst te kunnen importeren?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.60
« Reactie #25 Gepost op: 14 juni 2010, 17:08:42 »
Citaat van: "Boenke"
Ik heb wel een probleem met de filterlijst. Ik heb die waar nog voor stond filter=1 etc. en ik krijg die filterlijst niet geladen in de nieuwe versie 2.60 Het woordje filter heb ik er overal vanvoor kunnen halen maar de cijfertjes van 1 tot 1748 is een beetje te veel werk. Is er geen andere oplossing om toch de oude filterlijst te kunnen importeren?

Vreemd, je bent voor zover ik weet de eerste die dit meldt. Je kunt je voorstellen dat er meer mensen zijn die zo'n handmatige aanpassing niet zien zitten, en met zoiets zou ik jullie dan ook nooit opzadelen. De nieuwe PDW kan zowel het oude als het nieuwe formaat lezen, maar het wegschrijven gebeurt alleen volgens het nieuwe formaat. Wat er bij jou dan mis gaat weet ik niet, maar in elk geval zou je in een tekstverwerker "zoeken en vervangen" of "find and replace" kunnen doen. In Word kun je ook met jokertekens werken waardoor je niet elk getal apart hoeft in te voeren.

Groeten, Peter.

Offline Deanvg

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Re: PDW versie 2.60
« Reactie #26 Gepost op: 20 juli 2010, 19:39:08 »
Hallo, Ik ben hier net nieuw en ken er hier nog niet veel van. Kan je met die programma ook een frequentie invoeren zodat je meldingen binnenkort? Ook al is het vanuit België?


Sorry als ik verkeerd ben, Ken er uiteraard nog niet veel van.


Groetjes

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4913
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: PDW versie 2.60
« Reactie #27 Gepost op: 20 juli 2010, 20:23:21 »
Citaat van: "Deanvg"
Hallo, Ik ben hier net nieuw en ken er hier nog niet veel van. Kan je met die programma ook een frequentie invoeren zodat je meldingen binnenkort? Ook al is het vanuit België?

Neen. Gelukkig heb je morgen een hele dag vrij om je daar in te  verdiepen. http://www.discriminator.nl/paging/index.html