Auteur Topic: PDW versie 2.60  (gelezen 10397 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
PDW versie 2.60
« Gepost op: 26 maart 2010, 18:27:10 »

Bugfixes


Het gebruik van de commandfile liet langzaam het geheugen vol lopen


Filters


De opmaak van de filters.ini is veranderd. De nummering is verdwenen en de FilterCount is slechts indicatief.

Het laden van de filters zou sneller moeten gaan, voor zover merkbaar (tragere systemen).

7-cijferige capcodes kunnen nu ook zonder twee voorloopnullen worden opgeslagen.

Bij het zoeken naar "duplicate filters" zal PDW niet meer hangen, maar gewoon doordraaien op de achtergrond.

Na het zoeken naar een filter kon F3 gebruikt worden om de volgende filter te zoeken. Met SHIFT-F3 kan nu ook terugwaarts gezocht worden.


Flex Group Mode


Er kan nu ook gelogd worden volgens de Flex Group Mode door een vinkje te zetten bij Display -> Screen options.

Als gevolg van diverse wijzigingen in dit venster, zal PDW eenmalig een melding geven bij het starten van deze versie, indien de Flex Group Mode gebruikt wordt.

Elkaar direkt opvolgende berichten met dezelfde tekst kunnen als een groep "gecombineerd" worden in de Flex Group Mode.


SMTP poortnummer


Het standaard SMTP poortnummer is 25. Er kan nu ook een afwijkend poortnummer opgegeven worden.


Wordwrap


De wordwrap optie is verdwenen, deze zal intern altijd aan staan, behalve bij Mobitex.


Logfile


De 2 icoontjes waarmee de logfile geopend/gesloten konden worden zijn samengevoegd tot 1 icoon. Hiermee komt het Logfile venster tevoorschijn waarin de logfile desgewenst uitgeschakeld kan worden. Dit venster is tevens met ALT-L bereikbaar.


http://www.gsm-antennes.nl/PDW/pdw.php?lang=nl

Tevens is er (eindelijk!) een up-to-date manual beschikbaar.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4913
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: PDW versie 2.60
« Reactie #1 Gepost op: 26 maart 2010, 21:52:16 »
Citaat van: "hunter"
http://www.gsm-antennes.nl/PDW/pdw.php?lang=nl
Tevens is er (eindelijk!) een up-to-date manual beschikbaar.

Dank voor deze versie! En voor een fraaie documentatie ;)

spy-master

  • Gast
Re: PDW versie 2.60
« Reactie #2 Gepost op: 27 maart 2010, 00:43:36 »
Peter, bedankt. ;)

Om de mooie Manual op te roepen onder PDW ,even file "PDW Manual.pdf"  naar "PDW.pdf" veranderen.

Offline Gerco L.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 138
Re: PDW versie 2.60
« Reactie #3 Gepost op: 27 maart 2010, 09:51:38 »
Goed bezig Peter! de nieuwe versie staat er weer op.

Groeten Gerco.

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2460
Re: PDW versie 2.60
« Reactie #4 Gepost op: 27 maart 2010, 11:07:20 »
Het valt me op dat sortering op capcode niet helemaal goed gaat als je bestaande en nieuw ingevoerde filters sorteerd.
Is hier een oplossing voor?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.60
« Reactie #5 Gepost op: 27 maart 2010, 12:18:52 »
Citaat van: "Erik"
Het valt me op dat sortering op capcode niet helemaal goed gaat als je bestaande en nieuw ingevoerde filters sorteerd.
Is hier een oplossing voor?

Leg eens uit wat je exact bedoelt? Ik voer regelmatig (met name nu met Gelderland-Noord en IJsselland) nieuwe capcodes in die ik na invoer van een blok capcodes (nieuwe kazerne bijvoorbeeld) sorteer in combinatie met andere capcodes. Gaat altijd goed, dus ik heb meer informatie nodig om dit te kunnen onderzoeken.

Citaat van: "spy-master"
Om de mooie Manuel op te roepen onder PDW ,even PDW Manual.pdf  naar PDW.pdf veranderen.

Stom, aangepast! :)

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2460
Re: PDW versie 2.60
« Reactie #6 Gepost op: 27 maart 2010, 12:41:42 »
Citaat
Leg eens uit wat je exact bedoelt? Ik voer regelmatig (met name nu met Gelderland-Noord en IJsselland) nieuwe capcodes in die ik na invoer van een blok capcodes (nieuwe kazerne bijvoorbeeld) sorteer in combinatie met andere capcodes. Gaat altijd goed, dus ik heb meer informatie nodig om dit te kunnen onderzoeken.

Bestaande filter van 2.53 ingevoerd in 2.60.
Dit zijn filters met 2 voorloop nullen (9).
Nieuwe filter ingevoerd, PDW maakt daar 7 cijfers van.
Vervolgens sorteren op capcode geeft 9 cijfers boven 7 onder.

BV.
001124420 gewijzigd word 1124420
001124421 blijft ongewijzigd.

sorteren op capcode:

001124421
1124420

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.60
« Reactie #7 Gepost op: 27 maart 2010, 12:46:01 »
Citaat van: "Erik"
001124421
1124420

Interessant, daar is inderdaad niet over nagedacht en niet naar boven gekomen tijdens de testperiode.
Ik zal eens kijken of hier iets op te verzinnen is.

Groeten, Peter.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.60
« Reactie #8 Gepost op: 27 maart 2010, 13:09:46 »
Citaat van: "hunter"
Interessant, daar is inderdaad niet over nagedacht en niet naar boven gekomen tijdens de testperiode.
Ik zal eens kijken of hier iets op te verzinnen is.

Probeer deze eens : http://www.gsm-antennes.nl/PDW/test

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2460
Re: PDW versie 2.60
« Reactie #9 Gepost op: 27 maart 2010, 13:41:48 »
Probleem is bij versie 2.60_1 nu opgelost

Offline Fr33k0ut

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 68
    • http://home.hccnet.nl/fr33k0ut
Re: PDW versie 2.60
« Reactie #10 Gepost op: 29 maart 2010, 18:56:04 »
Het is weer een mooie update met het combineren van gelijke berichten tot één Flex Group.

Wat me wel stoorde/opviel was dat bij default de flex group mode ook voor de logs wordt gebruikt maar die kon ik gelukkig snel uitzetten (ik heb liever de logregels raw dus onbewerkt). Ook zit er nu altijd een witregel in de logfiles tussen de meldingen, maar daar kan ik achteraf wel mee leven.

Als ik het goed heb gelezen is de optie "groepscode wel loggen maar niet tonen" niet meer beschikbaar en dat vind ik jammer (ik wil ze graag loggen maar niet tonen). Ik zie wel de optie "Hide groupcodes..." en die toont inderdaad de groupscode niet meer maar logt hem evenmin. Ook zou het (misschien) handig/leuk zijn om het woord ALPHA een andere kleur te geven bij een gecombineerde Flex Group om ze visueel snel te kunnen vinden.

Voor de rest niets dan lof voor je updates.

Mzzl.
9000xlt (m\'n basis)- R10 (m\'n breedband)- Q7E (m\'n transceiver)
Pro 27 (m\'n eerste)- Model 40 (m\'n scoutje)- JP v6.8 (m\'n p2000 rx\'er)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.60
« Reactie #11 Gepost op: 29 maart 2010, 19:26:46 »
Citaat van: "Fr33k0ut"
Ook zou het (misschien) handig/leuk zijn om het woord ALPHA een andere kleur te geven bij een gecombineerde Flex Group om ze visueel snel te kunnen vinden.

Gebruik je LogBrowser? Dmv een trucje kun je snel en eenvoudig "gecomineerde" codes vinden. Zoek naar de tekst !GROUP (dus de tekst "GROUP" mag niet voorkomen) en hieronder kies je voor "Only groupcalls". Lijkt een beetje tegenstrijdig, maar dat vist dus die combinties eruit.

Groeten, Peter.

Offline Fr33k0ut

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 68
    • http://home.hccnet.nl/fr33k0ut
Re: PDW versie 2.60
« Reactie #12 Gepost op: 29 maart 2010, 23:11:48 »
Citaat van: "hunter"
Gebruik je LogBrowser? Dmv een trucje kun je snel en eenvoudig "gecomineerde" codes vinden. Zoek naar de tekst !GROUP (dus de tekst "GROUP" mag niet voorkomen) en hieronder kies je voor "Only groupcalls". Lijkt een beetje tegenstrijdig, maar dat vist dus die combinties eruit.

Als ik dit doe, met versie 2.0, dan krijg ik alle ALPHA en SH/TONE berichten terug, "show all hits" en "only groupcals" geeft hetzelfde resultaat. Werkt dit toevallig alleen als ik hem ook als Flex Group Mode laat loggen?

Mzzl.
9000xlt (m\'n basis)- R10 (m\'n breedband)- Q7E (m\'n transceiver)
Pro 27 (m\'n eerste)- Model 40 (m\'n scoutje)- JP v6.8 (m\'n p2000 rx\'er)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.60
« Reactie #13 Gepost op: 30 maart 2010, 02:51:04 »
Citaat van: "Fr33k0ut"
Als ik dit doe, met versie 2.0, dan krijg ik alle ALPHA en SH/TONE berichten terug, "show all hits" en "only groupcals" geeft hetzelfde resultaat. Werkt dit toevallig alleen als ik hem ook als Flex Group Mode laat loggen?

Sorry, werkt inderdaad alleen als je Flex Group Mode logt...

Offline Tom-

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
Re: PDW versie 2.60
« Reactie #14 Gepost op: 30 maart 2010, 13:05:03 »
Klopt het dat het base id bij mobitex, niet meer weergegeven wordt in titelbalk?