Auteur Topic: Testen PDW  (gelezen 3422 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Testen PDW
« Gepost op: 21 februari 2010, 11:03:12 »
Beste mensen,

Ik heb besloten om de groep testers maar even te vergroten met de leden van het scannerforum.

http://www.gsm-antennes.nl/PDW/test

Aldaar zijn beta versies van PDW en LogBrowser te vinden die gebruikt kunnen worden om nieuwe opties uit te testen en eventuele bugs op te sporen.

Nieuw :

  • De opmaak van de filters.ini is iets veranderd, de nummering is verdwenen en de FilterCount is slechts indicatief
  • De 7-cijferige capcodes (zoals op P2000 gebruikt) kunnen nu ook zonder de 2 voorloopnullen worden opgeslagen
  • Er kan ook gelogd worden volgens de Flex Group Mode (Display -> Screen Options)
  • Combineren (groeperen) van gelijke, niet-groepsberichten (Display -> Screen Options)
  • De optie "Log groupcodes, but don't show them" bestaat niet meer, in verband met deze en bovenstaande veranderingen zul je als het goed is een eenmalige melding moeten krijgen bij het starten van deze versie
  • Het zoeken naar duplicate filters zal PDW niet meer laten "hangen"
  • Bij SMTP kan nu een afwijkend poortnummer worden opgegeven
  • Bij gebruik van de commandfile zal het geheugen niet meer vol lopen
  • De optie Wordwrap bestaat niet meer, dit zal (behalve bij Mobitex) altijd worden toegepast
  • De twee incoontjes voor het openen/sluiten van de logfile zijn vervangen door 1, welke ook benaderd kan worden met ALT-L
  • In het Filtervenster kan naast F3 nu ook terugwaarts gezocht worden met SHIFT-F3

Eventuele bugs/tips/opmerkingen kun je in dit topic kwijt, of via email : memberlist.php?mode=email&u=5

Groeten, Peter.

Offline evertjan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 26
    • http://112alarm.net/
Re: Testen PDW
« Reactie #1 Gepost op: 21 februari 2010, 13:10:14 »
Hoi Peter,

Ik heb v2.53d67 nu draaien. Als ik rare dingen tegenkom, zal ik het hier melden.

Gr,EJ

exLid057

  • Gast
Re: Testen PDW
« Reactie #2 Gepost op: 21 februari 2010, 18:13:02 »
Ik krijg niks meer binnen, ben ik van de lijst ?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Testen PDW
« Reactie #3 Gepost op: 21 februari 2010, 18:15:59 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
Ik krijg niks meer binnen, ben ik van de lijst ?

Typisch een vraag die je via email kan stellen. Ik zal het nakijken, ik heb wat aanpassingen gedaan aan de groepen in Gmail, het duurde even voordat ik dat allemaal door had dus het kan zijn dat een enkeling abusievelijk van de lijst is verdwenen, je hoort nog.

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2460
Re: Testen PDW
« Reactie #4 Gepost op: 22 februari 2010, 19:40:53 »
Vind de oude manier van loggen in de logfiles toch overzichtelijker.
Vooral bij het uitzoeken van nieuwe codes.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Testen PDW
« Reactie #5 Gepost op: 14 maart 2010, 09:39:23 »
Citaat van: "Erik"
Vind de oude manier van loggen in de logfiles toch overzichtelijker.
Vooral bij het uitzoeken van nieuwe codes.

Nu ik zelf een tijdje (2 maanden) parallel draai raak ik het overzicht een beetje kwijt als ik in oude logfiles zoek. Je krijgt meerdere keren per groep de melding te zien, terwijl je in de nieuwe situatie alle gealarmeerde codes netjes op een rijtje hebt staan. Het was voor mij ook even wennen, maar na 2 maanden ben ik echt klaar met de oude logging hoor ;)

Meteen even iets om over na te denken (voor iedereen). Ik zit met het volgende probleem aangaande de groepscodes...

In de voorgaande versies bestond de optie "Log groupcodes but don't show them". Die optie heb ik er inmiddels uitgehaald en als ik er nu over na denk was het ook wel een beetje apart eigenlijk. Ik wilde die dingen niet op mijn scherm zien, maar wel terug kunnen vinden in de logfiles...

Aangezien de nieuwe versie ook conform de "Flex Group Mode" kan loggen, staat er bij een groep dus altijd GROUP-1, GROUP-2 etc... De hele groepscode kan dus komen te vervallen, dit is slechts iets netwerkmatigs om alle pagers "op 1 lijn te krijgen".

Nu meldt een van mijn testers dat hij tekstfilters gebruikte icm 20295?? waarmee hij grote branden en andere interessante incidenten apart filterde en logde. Dat kon dus ineens niet meer.

Vervolgens kwam ik weer met een briljant idee, laat de groepscodes dan alleen weergeven als er een filter aan hangt. Filter je ze niet, worden ze niet weergegeven en hoef je ze dus (indien gewenst) ook niet te rejecten. Hierop kwam de vraag "Wat gebeurt er dan bij gefragmenteerde berichten?" Goede vraag, had ik nog niet over nagedacht. Bij gefragmenteerde groepsoproepen zullen opvolgende fragmenten altijd alleen op de groepscode zichtbaar zijn. Na dit te hebben getest kwam ik tot de ontdekking dat deze wel worden weergegeven, maar logischerwijs zonder label, iets wat ook weer als een tekortkoming kan worden gezien.

Nu ben ik aardig creatief, maar ik weet nu niet precies hoe ik dit exact moet oplossen om zoveel mogelijk partijen tevreden te stellen...

Nu kan ik een paar stappen terug zetten en de groepscodes altijd weer laten geven, waarna de gebruiker kan bepalen of hij ze wil filteren/labelen of rejecten en in geval van reject toch weergeven als er sprake is van fragmenten, maar stel nu dat iemand ze pertinent niet wil zien, dan komen ze toch tevoorschijn...

Groeten, Peter.

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Testen PDW
« Reactie #6 Gepost op: 14 maart 2010, 12:04:12 »
In het verleden had ik 20295?? met de woorden "grote brand" "GRIP" e.d.
Zo had ik een heel lijstje met filterwoorden. Gelijk daaronder had ik 20295?? zonder filterwoord op 'reject' staan. Werkte prima: de groepscode kwam dus alleen mee met grootschalige (bijzondere) meldingen. Simpel, maar wel een oplossing.  ;)
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Testen PDW
« Reactie #7 Gepost op: 14 maart 2010, 12:12:34 »
Citaat van: "Arle"
In het verleden had ik 20295?? met de woorden "grote brand" "GRIP" e.d.
Zo had ik een heel lijstje met filterwoorden. Gelijk daaronder had ik 20295?? zonder filterwoord op 'reject' staan. Werkte prima: de groepscode kwam dus alleen mee met grootschalige (bijzondere) meldingen. Simpel, maar wel een oplossing.  ;)

Ok maar dat is dan een persoonlijke en geen algemene oplossing. Jij krijgt dan namelijk niet de gefragmenteerde groepscodes te zien.