Auteur Topic: PDW in 2008  (gelezen 10138 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: PDW in 2008
« Reactie #15 Gepost op: 4 januari 2008, 16:29:14 »
Nja ik codeer prosacg berichten van astrid. Als ik de bovenste aanvink dan komt de Test Page die om de minuut wordt verzonden niet door en komt deze ook niet in mijn monitorveld te staan

Jos

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW in 2008
« Reactie #16 Gepost op: 4 januari 2008, 18:38:32 »
Citaat van: "Jos"
Nja ik codeer prosacg berichten van astrid. Als ik de bovenste aanvink dan komt de Test Page die om de minuut wordt verzonden niet door en komt deze ook niet in mijn monitorveld te staan

Je moet dan wel zeker weten dat Astrid conform de specificaties werkt. Het Nederlandse Callmax doet dat bijvoorbeeld niet, KPN weer wel. Laat eens zien hoe zo'n testpage eruit hoort te zien? De complete regel aub.

Groeten, Peter.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: PDW in 2008
« Reactie #17 Gepost op: 4 januari 2008, 19:47:46 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Jos"
Nja ik codeer prosacg berichten van astrid. Als ik de bovenste aanvink dan komt de Test Page die om de minuut wordt verzonden niet door en komt deze ook niet in mijn monitorveld te staan

Je moet dan wel zeker weten dat Astrid conform de specificaties werkt. Het Nederlandse Callmax doet dat bijvoorbeeld niet, KPN weer wel. Laat eens zien hoe zo'n testpage eruit hoort te zien? De complete regel aub.

Groeten, Peter.

"Je moet dan wel zeker weten dat Astrid conform de specificaties werkt."  Hoe kun je dit te weten komen

Dit is de test page die elke minuut wordt verzonden

 0942885   20:46:00 04-01-08    POCSAG-1  ALPHA  2400    test 2050
                                                         -= Test Page =-

MVG Jos

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW in 2008
« Reactie #18 Gepost op: 4 januari 2008, 21:13:20 »
Citaat van: "Jos"
"Je moet dan wel zeker weten dat Astrid conform de specificaties werkt."  Hoe kun je dit te weten komen

Tsja... Begrijp me niet verkeerd, maar ik dacht dat mijn uitleg toch vrij duidelijk was op de website. Als je iets niet zeker weet en je zelf al aangeeft dat het niet goed gaat als je die optie aan vinkt, dan lijkt het mij toch duidelijk dat je die optie beter niet kunt aanvinken?

0942885   20:46:00 04-01-08    POCSAG-1  ALPHA  2400    test 2050

Dat is niet conform de specificaties, via POCSAG-1 (functienummer-1) zouden alleen numerieke berichten verzonden mogen worden. Berichten van het numerieke formaat worden rood weergegeven door PDW, al moet ik hierbij opmerken dat dit in sommige gevallen (wederom refererend naar de uitleg op de website) een "gok" is en je dus niet 100% zeker weet of het weergegeven formaat het juiste is, dat is nu eenmaal een nadeel van pocsag.

Mijn advies, vink die eerste optie niet aan, maar de 2e wel. In het ergste geval worden sommige berichten dubbel weergegeven (numeriek en alphanumeriek), maar dan weet je in elk geval zeker dat een van de 2 de juiste is. Ook met dit verhaal val ik in herhaling, ook dit staat namelijk letterlijk uitgelegd op de website en de laatste reakties in dit topic hebben eigenlijk niets meer te maken met "PDW in 2008", voor eventuele problemen en vragen omtrent v2.3 verzoek ik een ieder om een nieuw topic te openen, of te posten in Problemen met PDW v2.3

Groeten, Peter.

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2459
Re: PDW in 2008
« Reactie #19 Gepost op: 6 januari 2008, 17:34:34 »
Een PDW die meerdere com poorten aan kan zou fantastisch zijn ...........

exposure

  • Gast
Re: PDW in 2008
« Reactie #20 Gepost op: 28 februari 2008, 23:13:22 »
of pdw over een netwerk laten zien via de browser ?