Het Scannerforum
Scannergerelateerd => Evenementenkalender => Topic gestart door: reijndert op 6 juli 2019, 12:41:08
-
Dit jaar voor het eerst in Assen op 19, 20 en 21 juli.
Benieuwd hoe dit met communicatie wordt aangepakt.
Op https://www.agentschaptelecom.nl/onderwerpen/radiozendamateurs/beschikbaarheid-frequenties (https://www.agentschaptelecom.nl/onderwerpen/radiozendamateurs/beschikbaarheid-frequenties) lees ik dat er zendbeperkingen gelden voor de 13cm band.
-
Dit jaar voor het eerst in Assen op 19, 20 en 21 juli.
Benieuwd hoe dit met communicatie wordt aangepakt.
Op https://www.agentschaptelecom.nl/onderwerpen/radiozendamateurs/beschikbaarheid-frequenties (https://www.agentschaptelecom.nl/onderwerpen/radiozendamateurs/beschikbaarheid-frequenties) lees ik dat er zendbeperkingen gelden voor de 13cm band.
Aangezien het Circuit (vrijwilligers) in grote aantallen weer actief zijn zullen de benodigde frequenties weer gebruikt worden. Wat de DTM teams gebruiken zal nog een verrassing zijn.
-
DTM gebruikt Nexedge van MRTC.
-
Welke toepassing zit er op genoemde 2320-2400 mhz op een race-circuit?
-
Welke toepassing zit er op genoemde 2320-2400 mhz op een race-circuit?
Het circuit zelf niet maar welicht straal verbindingen voor uitzendingen in andere landen.
-
Mischien dat je hier iets mee kunt ???
https://fcc.report/ELS/MRTC-Motorsport-Communications/1964-EX-ST-2018
Onder aan staan een paar frequenties.
-
Afgelopen zondag bij de races geweest. Leuke frequenties: 420.9625 waar een veel gebruikt Tetra net zat met onder andere rijders van Aston Martin. Ook veel frequenties in 164 mHz in gebruik. Hier had de 3600xlt het moeilijk mee, meestal was een digitale ratel de enige audio maar op één frequentie begreep de scanner dat het om een onversleuteld nexedge signaal ging van een race team. Of de andere signalen in de 164 dat ook waren weet ik niet. Daarnaast gaf SDR# ook veel activiteit in 418, 419 en 450 mHz. aan. Wat voor type signaal en gebruik dat was weet ik niet. Een volgende keer neem ik DSD+ mee om nog wat verder te hobbyen.
Trouwens, Race Control gebruikt ook 163.270 (tq 69.3), deze zie ik nog nergens in de lijsten/database staan.
-
Trouwens, Race Control gebruikt ook 163.270 (tq 69.3), deze zie ik nog nergens in de lijsten/database staan.
Is ook voor het eerst dat ik deze frequentie zie.
-
Via een close call zag ik deze langs komen. Ik dacht eerst aan een spiegelfrequentie van 170.470 maar dat is het niet. Gewoon een zelfstandig kanaal van Race Control.
-
Afgelopen zondag bij de races geweest. Leuke frequenties: 420.9625 waar een veel gebruikt Tetra net zat met onder andere rijders van Aston Martin. Ook veel frequenties in 164 mHz in gebruik. Hier had de 3600xlt het moeilijk mee, meestal was een digitale ratel de enige audio maar op één frequentie begreep de scanner dat het om een onversleuteld nexedge signaal ging van een race team. Of de andere signalen in de 164 dat ook waren weet ik niet. Daarnaast gaf SDR# ook veel activiteit in 418, 419 en 450 mHz. aan. Wat voor type signaal en gebruik dat was weet ik niet. Een volgende keer neem ik DSD+ mee om nog wat verder te hobbyen.
Trouwens, Race Control gebruikt ook 163.270 (tq 69.3), deze zie ik nog nergens in de lijsten/database staan.
Hallo
Voor 2020 frequenties kan ik misschien helpen met Brands Hatch 2018/2019 lijsten. DTM-teams gebruiken MRTC VHF NXDN 9600 en Riedel TETRA UHF.
Alstublieft Persoonlijke berichten
Bedankt, Jim
-
Jim, ik ben zeker geïnteresseerd in de frequenties die je weet. Ik kom regelmatig op het TT circuit en met de afgelopen DTM had ik clear Tetra in de 420 mhz maar ook diverse Nexedge in 164 mhz. Die laatste waren voor mijn 3600xlt lastig te decoderen maar dat kan ook met de sterkte van het signaal te maken hebben. Zoals jij ook al noemt, Riedel met een grote truck en 2 antennemasten op de paddock en heel veel heupgordels met porto's van MRTC waren de standaard tijdens de DTM dagen. Ben benieuwd welke info jij hebt.
Centrum.