Auteur Topic: PDW 2.13 stopt spontaan  (gelezen 29409 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Leen Ansems

  • Gast
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #45 Gepost op: 31 maart 2006, 05:27:20 »
In je spaarlamp zit een oscilator die de 230 V omzet in een HF signaaltje om de lamp te laten branden. Die frequentie is ergens tussen 1600-1800 kHz naar ik me herinnner en dat kan ook storing veroorzaken op je scanner.
mvg,
Leen

Offline pdw112

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 118
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #46 Gepost op: 31 maart 2006, 08:45:47 »
Citaat van: "Leen Ansems"
In je spaarlamp zit een oscilator die de 230 V omzet in een HF signaaltje om de lamp te laten branden. Die frequentie is ergens tussen 1600-1800 kHz naar ik me herinnner en dat kan ook storing veroorzaken op je scanner.
mvg,
Leen

Mijn scanner staat recht onder een spaarlamp en ik heb nergens problemen mee

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #47 Gepost op: 31 maart 2006, 08:49:29 »
Citaat van: "pdw112"
Mijn scanner staat recht onder een spaarlamp en ik heb nergens problemen mee

Niet elke eenzelfde auto rijdt even hard en verbruikt even veel... Heb je uberhaupt dezelfde scanner en spaarlamp als hem ? Anders kan je dit niet echt vergelijken.

Ik moet me scanner apart voeden ipv via me grote 12v voeding anders hang ik (via me voeding) me disciminator uitgang op en decodeert hij niets meer. Beetje klooien weet je zo waar het zit.

Olaf

  • Gast
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #48 Gepost op: 31 maart 2006, 16:05:53 »
het is toch echt waar.

ik heb nu een met een gewone gloeilamp geen problemen meer.
ik kan net zo vaak uit en aan schakelen als ik wil maar pdw blijft ontvangen en decoderen.

met de spaarlamp kon ik de laptop weer opnieuw opstarten en hij liep dan weer een uur en dan was het weer voorbij.
nu staat hij de hele avond aan en geen problemen.

Olaf

Offline roger1965

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 84
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #49 Gepost op: 31 maart 2006, 21:20:18 »
PDW stopt bij mij ook midden in de nacht, terwijl er dan geen enkele lamp aan is.  :?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #50 Gepost op: 1 april 2006, 01:22:33 »
Citaat van: "roger1965"
PDW stopt bij mij ook midden in de nacht, terwijl er dan geen enkele lamp aan is.  :?

Misschien zetten de buren dan een lamp aan/uit ?

Groeten, Peter.

Leen Ansems

  • Gast
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #51 Gepost op: 1 april 2006, 12:05:06 »
Kan ook door iets anders veroorzaakt worden: koelkast, thermostaat verwarming o.i.d.
mvg,
Leen

Olaf

  • Gast
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #52 Gepost op: 2 april 2006, 12:35:50 »
onze telefoorn die naast de laptop staat geeft ook storing.
gisteravond stop pdw door de telefoon.
iedere keer als deze van het basisstation wordt opgenomen geeft dit een storing en stopt pdw.

overigens staatde scanner ook dicht bij de telefoon.


Olaf

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #53 Gepost op: 11 september 2007, 13:22:23 »
Citaat van: "pdw112"
Als mijn PDW aanstaat dan stopt hij spontaan na een tijdje.
De ene keer langer dan de andere keer.
Komt er een signaal binnen via discriminator uitgang/hamcom level-2/compoort dan slaat het metertje niet meer uit.
Soms helpt het als je PDW opnieuw opstart en soms moet de pc opnieuw opgestart worden.

Wie heeft hier nog steeds (regelmatig) last van???

Onlangs heb ik een programma geinstalleerd die PDW laat stoppen met ontvangen zodra ik het opstart. Dit heeft dit onderwerp wat meer bij mij onder de aandacht gebracht en ik ben er een beetje mee aan het testen.

Nu ben ik op zoek naar mensen die zo nu en dan constateren dat PDW "stil staat" en dus niet meer ontvangt. Niet direkt gerelateerd aan het gebruiken van andere software, maar gewoon spontaan zonder aanwijsbare oorzaak.

Groeten, Peter.

Offline roger1965

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 84
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #54 Gepost op: 12 september 2007, 19:58:19 »
Via een ander topic werd de suggestie aan de hand gedaan om via de windows taakplanner een batch bestand uit te voeren dat de lopende pdw sessie killed, en weer opnieuw start. Dit laat ik nu dagelijks uitvoeren, en heb dus ook geen last meer van het stoppen van PDW. Overigens is dat volgens mij niet alleen een fenomeen dat zich voor doet bij een com-poort aansluiting, maar ook bij aansluiting op een geluidskaart, zoals bij mij het geval is.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #55 Gepost op: 12 september 2007, 21:53:31 »
Citaat van: "roger1965"
Overigens is dat volgens mij niet alleen een fenomeen dat zich voor doet bij een com-poort aansluiting, maar ook bij aansluiting op een geluidskaart, zoals bij mij het geval is.

Okee ik ben momenteel wat aan het testen, maar dat gaat alleen op voor de compoort. Bij mij lijkt er soms iets mis te gaan met de seriele driver, maar wat er dan bij de geluidskaart mis gaat is me even een raadsel. Mocht ik desondanks toch jouw hulp ergens bij nodig hebben dan mail ik je wel even.

Groeten, Peter.