Auteur Topic: Afkortingen??  (gelezen 5448 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Afkortingen??
« Gepost op: 19 november 2004, 15:23:39 »
Jacob, en de rest,

Allereerst prettig dat deze categorie er is. Echter, nu zie ik de omschrijving van deze categorie :
"Voor alle afkortingen die in P2000 gebruikt worden om plaatsnamen mee aan te geven".

Dat brengt mij op een idee. Als je deze categorie simpelweg "Afkortingen"
zou noemen, dan kun je er meer in kwijt dan alleen de plaatsnamen. Denk aan zaken zoals OMSA1, RTIL, ARTIH und so weiter. Veel vragen zijn al gesteld en beantwoord, die zouden dan mooi naar deze categorie verplaatst kunnen worden...

Wie?

Groeten, Peter.

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Afkortingen??
« Reactie #1 Gepost op: 19 november 2004, 16:24:23 »
Overigens valt mij wel op dat iedere regio zijn eigen afkortingen gebruikt. Aangezien er bij ons in GMS meerdere regio's staan, zie ik regelmatig verschil met bijvoorbeeld Hollands-Midden. Blijkbaar ligt het aan diegene die GMS beheert hoe plaatsnamen (de afkortingen) er in komen te staan. Ik heb nu e.e.a. in een xls.sheet gezet, maar dat kan zo nog best een flinke lijst gaan worden.  :shock:

Met vriendelijke groet,
Arlé
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline woody_duiven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 632
    • RonV Media
Re: Afkortingen??
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2004, 22:00:45 »
Als ik zo kijk bij Limburg-Zuid dan valt op dat ze een mengelmoes gebruiken, de ene keer is het een volledige plaatsnaam ( bijv. VOERENDAAL) de andere keer een afkorting ( bijv. HEER) en ook zie je vaak MAAStricht voorbij komen, een afkorting met aanvulling dus. Ook is er voor zover ik kan zien een verschil tussen brandweer en CPA, is dit een protocol wat voor de standaard van de afkortingen in gebruik is genomen? Dan rest er nog de vraag of deze regio ook aan het landelijke afkortingen protocol gaat voldoen?
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Afkortingen??
« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2004, 22:12:05 »
Citaat van: "woody_ede"
Als ik zo kijk bij Limburg-Zuid dan valt op dat ze een mengelmoes gebruiken, de ene keer is het een volledige plaatsnaam ( bijv. VOERENDAAL) de andere keer een afkorting ( bijv. HEER) en ook zie je vaak MAAStricht voorbij komen, een afkorting met aanvulling dus. Ook is er voor zover ik kan zien een verschil tussen brandweer en CPA, is dit een protocol wat voor de standaard van de afkortingen in gebruik is genomen? Dan rest er nog de vraag of deze regio ook aan het landelijke afkortingen protocol gaat voldoen?

Zoals vaker gezegd genereert GMS de tekst en de bijbehorende afkortingen. Het is vervolgens aan de centralist om deze tekst 1 op 1 te verzenden of aan te passen waar nodig. Hierdoor kunnen dus verschillen ontstaan tussen centralisten onderling of door factoren als drukte. Zojuist zie ik "AL STATIONSTRAAT 16 HEER omsa2 0846", waarbij "omsa2 0846" door de centralist is toegevoegd. Het eerste deel is door GMS gegenereerd.

Bij de CPA idem : "36834 A1 DOKTER BAKSTRAAT MAAStricht" was oorspronkelijk "HV DOKTER BAKSTRAAT MAAS".

Groeten, Peter.