Auteur Topic: idee voor scannerforum burgerluchtvaat  (gelezen 15082 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: idee voor scannerforum burgerluchtvaat
« Reactie #15 Gepost op: 21 december 2017, 06:50:54 »
Ik lees ook vaak de luchtvaart chat maar die termen zijn soms net een puzzel.

Qua termen denk ik wel dat je een punt hebt, zou je aan kunnen geven waar je tegen aan loopt?

En toen bleef het helaas weer stil. En dat vind ik nou altijd zo jammer he. Mensen beklagen zich dat iets niet duidelijk is. Iemand anders biedt aan te helpen en vervolgens hoor je dan niks meer.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: idee voor scannerforum burgerluchtvaat
« Reactie #16 Gepost op: 21 december 2017, 07:20:32 »
Terug naar dit topic ben ik als een zeer beginnend luchtvaart luisteraar ook Bleij met eventuele lijstjes van afkortingen, maar juist ook benieuwd wat ik kan horen op bepaalde (veel gebruikte) frequenties zoals Amsterdam Radar frequenties. Of de afkortingen op Amsterdam Info (124.300) Zo kan iedereen ervan leren en zijn eigen horizon verbreden  ;)

Stel je vragen in de chat of nog liever, open een nieuw topic en ik weet zeker dat je serieus antwoord krijgt.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: idee voor scannerforum burgerluchtvaat
« Reactie #17 Gepost op: 21 december 2017, 07:37:09 »
En toen bleef het helaas weer stil. En dat vind ik nou altijd zo jammer he. Mensen beklagen zich dat iets niet duidelijk is. Iemand anders biedt aan te helpen en vervolgens hoor je dan niks meer.

Die mensen vinden het fijner om te zwelgen in hun calimerocomplex dan een uitgestoken hand te accepteren  ;)

Offline Faramir

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 363
Re: idee voor scannerforum burgerluchtvaat
« Reactie #18 Gepost op: 21 december 2017, 13:07:14 »
Het is mij nog nooit gebeurd dat een vraag die ik stelde geen reactie opleverde. Niet altijd een pasklaar antwoord maar zeker goede adviezen waar meer informatie te vinden is. Vanuit die ervaring het volgende.
Het is wellicht eerder voorbij gekomen maar een (Engelstalig) document heeft een hele mooie opsomming van allerlei termen. Het is onderdeel van het Britse AIP (Aeronautical Information Publication) en daarmee openbaar. Het betreft een document van 486 pagina's (25 MB) waar echt heel veel informatie staat. Waar de laatste te downloaden is weet ik niet meer maar de versie die ik heb stel ik graag beschikbaar. Een berichtje is genoeg.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: idee voor scannerforum burgerluchtvaat
« Reactie #19 Gepost op: 21 december 2017, 21:05:17 »
Veel termen en afkortingen in de luchtvaartchat zeggen mij ook niets, maar dat komt omdat het mij ook niet interesseert. Zou het mij wel interesseren dan zorg ik er wel voor dat ik de materie ga begrijpen, zowel via als buiten het scannerforum om....