Auteur Topic: Gebruik scanner functie  (gelezen 3531 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

raymael

  • Gast
Gebruik scanner functie
« Gepost op: 14 maart 2017, 03:18:01 »
Beste lezer(s)

Sinds kort ben ik aan het proberen zelf mijn portofoon te programmeren. Hiervoor liet ik dit aan een kennis over.

Ik ben in het bezig van een DP4800 en wil deze graag als scanner gebruiken.

Is het mogelijk om bijvoorbeeld tussen (403 - 527 MHz) te scannen? of moet ik dan allemaal aparte kanalen aanmaken met verschillende frequenties.
Voor mij is dit niet helemaal duidelijk in CPS. Moet het misschien zoals hier beschreven staat: https://www.hamdigitaal.nl/2014/11/dmr-en-het-gebruik-van-simplex-frequenties-op-70cm/

Ik ben echt een leek op het gebied van programmeren van dit apparaat excuses.

Misschien kan iemand helpen.

Gr

Online Marcel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 322
Re: Gebruik scanner functie
« Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2017, 06:31:50 »
Helaas zul je alle kanalen die je wilt scannen met de hand moeten intikken, daarna kun je ze per 15 in een scanlijstje zetten; je scant er dus nooit meer dan 15 tegelijk! Je kunt wel meerdere scanbanken aanmaken, maar dan zul je er 1 (lijstje van 15) moeten kiezen waarnaar je luistert.
Tevens zul je ALLE gegevens ingevuld moeten hebben (talkgroup, Color code etc) als er maar 1 afwijkt hoor je niets meer!
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)

Offline Shorty

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 480
Re: Gebruik scanner functie
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2017, 15:59:38 »
ben jij gemachtigd om die portofoon te gebruiken, ook al gebruik je hem 'alleen om te luisteren"? Zo niet, waarom wordt deze persoon hier dan, opnieuw, geholpen?

Grtz

Shorty
AR5000 | AR8600 MK2 | BC346XLT l 40m lwire l Diamond D777 | Celwave CX3 VHF Maritime | Logper | S-W France

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Gebruik scanner functie
« Reactie #3 Gepost op: 14 maart 2017, 17:21:55 »
als je echt wilt gaan scannen kan je beter een echt scanner kopen die scannen veel sneller . en er zijn zelfs scanner die ook bijna alle soorten digitale modus kunnen scannen . en ook meerdere banden tegelijk . en als er frequenties veranderen dan is de scanner vaak makkelijker te programmeren .
en met een usb kabeltje met software is het helemaal makkelijk . kopiëren  en plakken en ze staan er in

Ron 01

  • Gast
Re: Gebruik scanner functie
« Reactie #4 Gepost op: 14 maart 2017, 20:10:09 »
ben jij gemachtigd om die portofoon te gebruiken, ook al gebruik je hem 'alleen om te luisteren"? Zo niet, waarom wordt deze persoon hier dan, opnieuw, geholpen?

Grtz

Shorty

Helemaal mee eens, hoe vaak zijn hierover al discussies geweest. Word het nu niet eens tijd dat de webmaster hier duidelijke uitspraak over doet, zodat we voor eens en altijd weten hoe de vlag erbij staat?

Mvg Ron

Offline Jacob

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 348
Re: Gebruik scanner functie
« Reactie #5 Gepost op: 14 maart 2017, 20:19:06 »
ben jij gemachtigd om die portofoon te gebruiken, ook al gebruik je hem 'alleen om te luisteren"? Zo niet, waarom wordt deze persoon hier dan, opnieuw, geholpen?

Grtz

Shorty

Helpen is ook door te vermelden dat je gemachtigd moet zijn om een portofoon te mogen gebruiken. Als team van het scannerforum zijn wij het er over eens dat dit soort vragen prima kunnen thuishoren op het forum.

Met vr.gr.,

Jacob

raymael

  • Gast
Re: Gebruik scanner functie
« Reactie #6 Gepost op: 15 maart 2017, 00:56:49 »
Helaas zul je alle kanalen die je wilt scannen met de hand moeten intikken, daarna kun je ze per 15 in een scanlijstje zetten; je scant er dus nooit meer dan 15 tegelijk! Je kunt wel meerdere scanbanken aanmaken, maar dan zul je er 1 (lijstje van 15) moeten kiezen waarnaar je luistert.
Tevens zul je ALLE gegevens ingevuld moeten hebben (talkgroup, Color code etc) als er maar 1 afwijkt hoor je niets meer!

Dankjewel, Het is me wat meer duidelijk voor wat betreft het programmeren. Inmiddels heb ik een aantal kanalen werkend. Top!

ben jij gemachtigd om die portofoon te gebruiken, ook al gebruik je hem 'alleen om te luisteren"? Zo niet, waarom wordt deze persoon hier dan, opnieuw, geholpen?

Grtz

Shorty

Ja ik ben gemachtigd..... Heb domweg veel vragen met name over het programmeren waar ik nog geen ervaring mee heb. Zeker niet met Motorola apparatuur.