Auteur Topic: Gebruik scanner functie  (gelezen 3531 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

raymael

  • Gast
Gebruik scanner functie
« Gepost op: 14 maart 2017, 03:18:01 »
Beste lezer(s)

Sinds kort ben ik aan het proberen zelf mijn portofoon te programmeren. Hiervoor liet ik dit aan een kennis over.

Ik ben in het bezig van een DP4800 en wil deze graag als scanner gebruiken.

Is het mogelijk om bijvoorbeeld tussen (403 - 527 MHz) te scannen? of moet ik dan allemaal aparte kanalen aanmaken met verschillende frequenties.
Voor mij is dit niet helemaal duidelijk in CPS. Moet het misschien zoals hier beschreven staat: https://www.hamdigitaal.nl/2014/11/dmr-en-het-gebruik-van-simplex-frequenties-op-70cm/

Ik ben echt een leek op het gebied van programmeren van dit apparaat excuses.

Misschien kan iemand helpen.

Gr

Online Marcel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 322
Re: Gebruik scanner functie
« Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2017, 06:31:50 »
Helaas zul je alle kanalen die je wilt scannen met de hand moeten intikken, daarna kun je ze per 15 in een scanlijstje zetten; je scant er dus nooit meer dan 15 tegelijk! Je kunt wel meerdere scanbanken aanmaken, maar dan zul je er 1 (lijstje van 15) moeten kiezen waarnaar je luistert.
Tevens zul je ALLE gegevens ingevuld moeten hebben (talkgroup, Color code etc) als er maar 1 afwijkt hoor je niets meer!
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)

Offline Shorty

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 480
Re: Gebruik scanner functie
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2017, 15:59:38 »
ben jij gemachtigd om die portofoon te gebruiken, ook al gebruik je hem 'alleen om te luisteren"? Zo niet, waarom wordt deze persoon hier dan, opnieuw, geholpen?

Grtz

Shorty
AR5000 | AR8600 MK2 | BC346XLT l 40m lwire l Diamond D777 | Celwave CX3 VHF Maritime | Logper | S-W France

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73