Auteur Topic: UBC- 278 CLT - modulatie instelling veranderen.  (gelezen 1942 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Airman

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 253
UBC- 278 CLT - modulatie instelling veranderen.
« Gepost op: 19 december 2014, 14:56:13 »
Goedendag, ik ben sinds kort in het bezit van een Uniden 278 CLT- deze scanner heeft tussen de normale luchtvaartband en de 2 meter band een N-FM instelling die ik niet kan veranderen, weet iemand hier iets van
of kent een truuk, graag hoor ik het, ik luister daar naar Air-Air militair luchtvaartverkeer !!!
PD4SAT- TX :Yaesu FT-1200 - Icom 910 H- TYT-390 - BCT 15 X -UBC 125 XLT -Mini-Spy -Jim 75 .

Offline Niet meer lid

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 58
Re: UBC- 278 CLT - modulatie instelling veranderen.
« Reactie #1 Gepost op: 19 december 2014, 23:03:12 »
Zojuist even de Nederlandse en Engelse handleiding doorgelezen, maar ik zie inderdaad ook geen manier om tussen de soorten modulatie te schakelen. De radio AM/FM knop onder het display is er alleen om het apparaat in de traditionele radio modus te zetten. Dus ik ben bang dat de modulatie voorgeprogrammeerd is per band en niet te wijzigen valt.  :-\

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4911
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: UBC- 278 CLT - modulatie instelling veranderen.
« Reactie #2 Gepost op: 20 december 2014, 07:52:18 »
Zojuist even de Nederlandse en Engelse handleiding doorgelezen, maar ik zie inderdaad ook geen manier om tussen de soorten modulatie te schakelen. De radio AM/FM knop onder het display is er alleen om het apparaat in de traditionele radio modus te zetten. Dus ik ben bang dat de modulatie voorgeprogrammeerd is per band en niet te wijzigen valt.  :-\

Dat heb ik ook gedaan en kom tot dezelfde conclusie.

Offline Airman

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 253
Re: UBC- 278 CLT - modulatie instelling veranderen.
« Reactie #3 Gepost op: 20 december 2014, 08:14:53 »
ja, ik heb ook het idee dat het door de fabriek is voorgeprogrammeerd maar soms weet iemand een modificatie, ik heb ook op mods.dk gekeken maar helaas, ik denk dat hij in de toekomst een nieuw baasje krijgt.
PD4SAT- TX :Yaesu FT-1200 - Icom 910 H- TYT-390 - BCT 15 X -UBC 125 XLT -Mini-Spy -Jim 75 .