Auteur Topic: HF antenne versterkers voor ontvangers  (gelezen 2634 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Able Archer83

  • Onderscheppen van elektronische signalen spraak en data.
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • You don have to scream i can hear you very well !!
HF antenne versterkers voor ontvangers
« Gepost op: 18 mei 2009, 16:48:25 »
hallo allemaal

Voorheen luisterde ik op de scanner naar luchtvaart maar daar ben ik mee gestopt en gestart met HF luisteren , nu was ik benieuwt of er antenne versterkers zijn die luchtvaart stations ontvangst kunnen versterken

Even wat gegevens over de ontvanger het is een DX 394 ontvanger en luister met een draad antenne van 15 meter dubbel draads dit is bevestigt aan balken van het balkon draad hangt horizontaal

ontvanger staat op 20 db versterking

nu hoor ik de meeste luchtvaart stations redelijk maar bevoorbeeld de 11.175 / 8.992 / 8.931 zou ik toch wat sterker willen horen

exLid057

  • Gast
Re: HF antenne versterkers voor ontvangers
« Reactie #1 Gepost op: 20 mei 2009, 18:36:57 »
Citaat van: "mystic star81"
hallo allemaal

Voorheen luisterde ik op de scanner naar luchtvaart maar daar ben ik mee gestopt en gestart met HF luisteren , nu was ik benieuwt of er antenne versterkers zijn die luchtvaart stations ontvangst kunnen versterken

Even wat gegevens over de ontvanger het is een DX 394 ontvanger en luister met een draad antenne van 15 meter dubbel draads dit is bevestigt aan balken van het balkon draad hangt horizontaal

ontvanger staat op 20 db versterking

nu hoor ik de meeste luchtvaart stations redelijk maar bevoorbeeld de 11.175 / 8.992 / 8.931 zou ik toch wat sterker willen horen

Ik zal geen versterking achter een draad antenne zetten, dit kan wel eens tegen vallen, of je moet er een met zeer goede kwalitijd hebben anders gaat het echt fout.

Wat ik je nog wel aan kan raden spaar voor een DX-pro 10 dan heb je een antenne doe goed ontvangt en een goede versterking heeft op HF

En de freq's die je opgeeft zijn algemeen wel goed te ontvangen

Offline johan vermeer

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 97
Re: HF antenne versterkers voor ontvangers
« Reactie #2 Gepost op: 1 oktober 2009, 07:42:04 »
hallo,
kan ja mij vertellen hoe z'n antenne er uit ziet en hoe duur ie is .
groeten Johan

Offline bubo bubo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 283
Re: HF antenne versterkers voor ontvangers
« Reactie #3 Gepost op: 1 oktober 2009, 09:50:18 »
RF Systems is een Nederlandse fabrikant en informatie over alle antennes die zij leveren vind je op de volgende internetpagina:

http://www.rf-systems.nl/products.html

Bubo bubo

Offline johan vermeer

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 97
Re: HF antenne versterkers voor ontvangers
« Reactie #4 Gepost op: 2 oktober 2009, 09:13:09 »
dank je wel,bubo bubo
groeten Johan