Auteur Topic: Verschil MVT-7100 en MVT-9000  (gelezen 3408 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline JeroenvSchaik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Verschil MVT-7100 en MVT-9000
« Gepost op: 11 november 2006, 23:28:30 »
Wie kan mij het verschil vertellen?
En is er een verschil met de MVT-9000 en de 9000-MK2?
Ik heb die nu al een aantal keer voorbij zien komen, maar heb geen vershil kunnen vinden.
Mocht het verschil de moeite waard zijn, dan wil ik hem erbij hebben....(ja het is een klein beetje een HEEEEEEEELE uitgebreide hobby te worden)

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2407
  • Apres moi le deluge
Re: Verschil MVT-7100 en MVT-9000
« Reactie #1 Gepost op: 12 november 2006, 09:32:44 »
Ik ken de persoonlijk 9000 niet maar heb van diverse medehobbyisten teleurgestelde reacties gehoord. Dat ie met name sneller over z'n nek gaat dan de 7100.

Citaat van: "Superted"
Wie kan mij het verschil vertellen?
En is er een verschil met de MVT-9000 en de 9000-MK2?
Ik heb die nu al een aantal keer voorbij zien komen, maar heb geen vershil kunnen vinden.
Mocht het verschil de moeite waard zijn, dan wil ik hem erbij hebben....(ja het is een klein beetje een HEEEEEEEELE uitgebreide hobby te worden)
Luisterspulletjes :)

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1736
Re: Re:
« Reactie #2 Gepost op: 12 november 2006, 11:07:53 »
Ik heb beide scanners "bezeten". Uiteindelijk heb ik de 9000 toch weer ingeruild voor een 7100 vanwege het mindere audio(volume) en oversturingsgedrag. Qua gevoeiligheid doen ze niet voor elkaar onder en de 9000 is duidelijk steviger gebouwd dan de 7100. Verder heeft de 9000 nog wat extra functie's zoals een bandscope. Er is later nog een MKII model van de 9000 verschenen (met een zilveren behuizing) of hier verbeteringen zijn doorgevoerd kan ik je niet zeggen.
De 7100 is ook niet perfect; veel exemplaren krijgen na verloop van tijd last van een krakend audio en geheugenverlies en ook de behuizing wordt vaak vettig. Daar is elders op dit forum wel e.e.a. over te vinden.

Offline JeroenvSchaik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: Re:
« Reactie #3 Gepost op: 12 november 2006, 14:23:15 »
geen enkele scanner is perfect zal ik maar zeggen.
De gebrekken van de 7100 ken ik, gezien het feit dat ik er 2 heb.

Wat houd bandscope in eigenlijk?
Misschien klink ik nu heeeeeeeeel dom hoor

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1736
Re: Re:
« Reactie #4 Gepost op: 12 november 2006, 18:40:03 »
Citaat van: "Superted"
Wat houd bandscope in eigenlijk?
Misschien klink ik nu heeeeeeeeel dom hoor

Bandscope is de mogelijkheid om een stukje band te monitoren boven en beneden van de afgestemde frequentie max. 1,8 MHz. Dit wordt op het display visueel gemaakt door een aantal horizontale streepjes. Als er een signaal ontvangen wordt binnen dit gebiedje zal op een van de streepjes verticaal de signaalsterkte weergegeven worden.
Deze functie zit ook op de Icom R20 maar ik moet zeggen dat ik er in de praktijk nauwelijks gebruik van gemaakt heb. Een CloseCall functie is m.i. veel nuttiger (maar dat is persoonlijk)

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4910
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Re:
« Reactie #5 Gepost op: 12 november 2006, 19:29:09 »
Citaat van: "Superted"
Wat houd bandscope in eigenlijk?

Google Images?

Rene

Offline leonski

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 16
    • http://www.lockonfiles.com/modules.php?name=Downloads&d_op=ns_dl_auth_full_list&author=Leons
Re:
« Reactie #6 Gepost op: 31 mei 2009, 10:21:21 »
Citaat van: "MarkSchutte"
De 7100 is ook niet perfect; veel exemplaren krijgen na verloop van tijd last van een krakend audio en geheugenverlies  Daar is elders op dit forum wel e.e.a. over te vinden.

Nou geheugenverlies kun je daar meer over vertellen. Want de mijne heeft daar min of meer last van.
Elke keer wanneer ik de batterijen vervang/oplaadt of aansluit op de adapter wordt de geheugen gewist
Wat kan ik hier aan doen?

Weet niet of er nog iemand hier op reageert want het is een oude threat.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4910
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Re:
« Reactie #7 Gepost op: 31 mei 2009, 10:32:22 »
Citaat van: "leonski"
Nou geheugenverlies kun je daar meer over vertellen. Want de mijne heeft daar min of meer last van.
Elke keer wanneer ik de batterijen vervang/oplaadt of aansluit op de adapter wordt de geheugen gewist
Wat kan ik hier aan doen?

De Goldcap (laten) vervangen. Dat is een soort geheugenbatterij. Zie viewtopic.php?f=1&t=11920&p=147165#p147165

Citaat
Weet niet of er nog iemand hier op reageert want het is een oude threat.

Ik kan me niet herinneren dat ik iemand bedreigd heb.

Offline leonski

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 16
    • http://www.lockonfiles.com/modules.php?name=Downloads&d_op=ns_dl_auth_full_list&author=Leons
Re: Re:
« Reactie #8 Gepost op: 31 mei 2009, 10:53:17 »
Citaat
Weet niet of er nog iemand hier op reageert want het is een oude threat.

Ik kan me niet herinneren dat ik iemand bedreigd heb.[/quote]
LOL

Bedankt voor een zeer snelle reactie