Auteur Topic: (basis) scanner die het goed doet op HF  (gelezen 12761 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline JeroenvSchaik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: (basis) scanner die het goed doet op HF
« Reactie #15 Gepost op: 23 augustus 2007, 22:09:19 »
aan antenne geen gebrek.
Ik ga binnenkort een beetje expirimenteren met langdraad en mag. loops

Leen Ansems

  • Gast
Re: (basis) scanner die het goed doet op HF
« Reactie #16 Gepost op: 24 augustus 2007, 06:22:32 »
Citaat van: "Superted"
aan antenne geen gebrek.
Ik ga binnenkort een beetje expirimenteren met langdraad en mag. loops

Dit lees ik graag. Vertel ons ook hoe de resultaten zijn. Voor de optimale werking heb je ook een antennetuner nodig. Hij past de antenne aan je ontvanger aan en heeft ook een filterwerking. Je kan met een eenvoudig model volstaan, want zendvermogen komt er niet bij te pas. Vergeet niet dat er op HF frequenties zijn waarop op dat moment niks te horen is. Dat stukje band zit dan "dicht". Je ontvanger mankeert dan helemaal niks, maar je zou wel kunnen schrikken als we dat er niet bijgezegd hadden.
Mvg,
Leen

Offline JeroenvSchaik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: (basis) scanner die het goed doet op HF
« Reactie #17 Gepost op: 24 augustus 2007, 08:46:32 »
de frg-8800 heeft een ingebouwde antennetuner, dus dat is een leuke bijkomstigheid.
maar inderdaad bij het merendeel van de ontvangers is een antennetuner inderdaad geen overbodige luxe.

Ik ben er al een poosje mee aan het stoeien, dus ik heb wel een idee van hoe of wat.

Offline Meeluisteraar

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 329
Re: (basis) scanner die het goed doet op HF
« Reactie #18 Gepost op: 24 augustus 2007, 14:18:42 »
Zelf heb ik een Yaesu FRG-8800 gehad die inderdaad het bekende euvel had dat de display ging knipperen en dat daarbij het geluid uitviel. Dit is toen gerepareerd, maar na een tijdje was het opnieuw raak.
Uniden SDS200E + Diamond X-50, Icom R7000, Uniden SDS100E, Uniden 125XLT + Diamond MR77.