Auteur Topic: Info over locaties stations en schepen KNRM  (gelezen 152828 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Bleij

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 2870
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
Re: Info over locaties stations en schepen KNRM
« Reactie #15 Gepost op: 1 oktober 2005, 00:21:26 »
Citaat van: "leendert"
ok interresant ik had dit niet verwacht van de KNRM om zover naar "binnen" te gaan, maar ja misschien is het finnancieel wel positief als het onder druk van de overheid gebeurd.

Misschien is de situatie te vergelijken met Elburg ?



ps: plvsch thanks for the info  ;)
Groeten van Michel

leendert

  • Gast
Re: Info over locaties stations en schepen KNRM
« Reactie #16 Gepost op: 1 oktober 2005, 19:50:02 »
Koningin Beatrix retour Urk, Dorus Rijkers weer als reserve in haven van Den Helder.

leendert

  • Gast
Re: Info over locaties stations en schepen KNRM
« Reactie #17 Gepost op: 2 oktober 2005, 18:20:02 »
Dolfijn van Petten in onderhoud, Meerval vervangt

Bruinvis definitief op station Ouddorp, Griend uit de vloot

Rescue-Boy

  • Gast
Re: Info over locaties stations en schepen KNRM
« Reactie #18 Gepost op: 4 oktober 2005, 07:55:39 »
Beetje jammer, had ik alle MMSi nummers en Call-signs ingevuld, hebben de mods het bericht verwijderd.

We sreken elkaar,

Res :(

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Info over locaties stations en schepen KNRM
« Reactie #19 Gepost op: 4 oktober 2005, 08:06:40 »
Citaat van: "Rescue-Boy"
Beetje jammer, had ik alle MMSi nummers en Call-signs ingevuld, hebben de mods het bericht verwijderd.

We sreken elkaar,

Res :(

Waarzo ? Hier ? Hoe heette die topic dan ?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21556
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Info over locaties stations en schepen KNRM
« Reactie #20 Gepost op: 4 oktober 2005, 09:19:50 »
De lijst is door mij als moderator verwijderd. De gehele lijst was gequote en daarin was gewoon slecht te zien wat hij nou aangevuld heeft. Hierop heb ik Rescue Boy een PB gestuurd. Vervolgens heeft hij de gehele lijst weer geplaatst echter nu zonder aanvullingen en voorzien van commentaar richting mij als moderator.

Rescue-Boy

  • Gast
Re: Info over locaties stations en schepen KNRM
« Reactie #21 Gepost op: 4 oktober 2005, 10:00:26 »
Het blijft jammer, want de manier van posten was dan mischien wel niet zo handig, door mijn bijdrage werdt wel de lijst compleet gemaakt, en door dit dan maar onverkort te verwijderen is die info wel weg.

Res ( die zal proberen om de lijst op een andere manier aan te bieden zodat het wel de goedkeuring van het bevoegd gezag kan dragen)  :(

Offline Jacob

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 348
Re: Info over locaties stations en schepen KNRM
« Reactie #22 Gepost op: 4 oktober 2005, 16:18:57 »
Citaat
zal proberen om de lijst op een andere manier aan te bieden zodat het wel de goedkeuring van het bevoegd gezag kan dragen

Misschien handig om je wijzigingen/aanvulling te sturen aan de 1e poster in dit topic (Bleij) dan kan hij de wijzigingen doorvoeren in de 1e posting

Jacob

uitkijk

  • Gast
Re: Info over locaties stations en schepen KNRM
« Reactie #23 Gepost op: 4 oktober 2005, 17:52:35 »
Mijn overzicht KNRM-stations, vaar- en voertuigen in excel formaat is te downloaden van mijn homepage op http://people.zeelandnet.nl/pe1rnl/KNRM-stations.xls

m.v.g. Kees

Offline Bleij

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 2870
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
Re: Info over locaties stations en schepen KNRM
« Reactie #24 Gepost op: 4 oktober 2005, 18:30:05 »
De MMSI en callsign aanvullingen door Res & Uitkijk zijn verwerkt in de lijst   ;)

Thanks allen!
Groeten van Michel

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21556
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Info over locaties stations en schepen KNRM
« Reactie #25 Gepost op: 4 oktober 2005, 18:39:07 »
Citaat
Station: IJmuiden
Reddingboot: Koos van Messel
Marifoonkanalen: Hevendienst IJmuiden (12 en 61).

Het is niet Hevendienst maar Havendienst  ;)
Kanaal 12 wordt hier al een paar jaartjes niet meer gebruikt door de Havendienst. Maak daar maar kanaal 7 van.
Ditzelfde geldt trouwens ook voor station Wijk aan Zee en uiteraard melden beide stations zich bij het Kustwachtcentrum op kanaal 16.

uitkijk

  • Gast
Re: Info over locaties stations en schepen KNRM
« Reactie #26 Gepost op: 4 oktober 2005, 19:16:06 »
Kanaalvermelding in het Zeeuwse is afhankelijk van het verkeersgebied. Alle vaartuigen moeten zich inmelden op kan. 16 bij het KWC, daarna meestal bereikbaar op het VTS kanaal (of radardekkingsgebied) dat houdt dus voor zowel Haringvliet, Grevelingen alsmede westelijk deel Oosterschelde in, kan. 25 post Ouddorp. Kan. 10 wordt niet veel gebruikt omdat men dan niet bereikbaar is voor verkeerspost of KWC. Verder wordt er bij inzet van meerdere reddingboten gebruik gemaakt van 67.

toevoeging op de stationslijst:
(Huibert Dijkstra heb ik in mijn overzicht maar als reserve gezet omdat het niet waarschijnlijk is dat die op station terugkeert)
Het is mogelijk een idee om de de lat. long. coordinaten van de ligplaats of loods te vermelden in de lijst (schepen met AIS zijn makkelijk te plotten tenslotte). Verder heb ik nog wel een oude opgave van de KNRM maar die is verre van nauwkeurig.

Kees

Offline Bleij

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 2870
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
Re: Info over locaties stations en schepen KNRM
« Reactie #27 Gepost op: 4 oktober 2005, 19:44:54 »
Citaat van: "uitkijk"
Kanaalvermelding in het Zeeuwse is afhankelijk van het verkeersgebied. Alle vaartuigen moeten zich inmelden op kan. 16 bij het KWC, daarna meestal bereikbaar op het VTS kanaal (of radardekkingsgebied) dat houdt dus voor zowel Haringvliet, Grevelingen alsmede westelijk deel Oosterschelde in, kan. 25 post Ouddorp. Kan. 10 wordt niet veel gebruikt omdat men dan niet bereikbaar is voor verkeerspost of KWC. Verder wordt er bij inzet van meerdere reddingboten gebruik gemaakt van 67.
Kees

Heb de gegevens aangevuld (25). Is er trouwens een uitluisterplicht op 25 op Grevelingen en haringvliet ?

Citaat van: "uitkijk"
toevoeging op de stationslijst:
(Huibert Dijkstra heb ik in mijn overzicht maar als reserve gezet omdat het niet waarschijnlijk is dat die op station terugkeert)
Het is mogelijk een idee om de de lat. long. coordinaten van de ligplaats of loods te vermelden in de lijst (schepen met AIS zijn makkelijk te plotten tenslotte). Verder heb ik nog wel een oude opgave van de KNRM maar die is verre van nauwkeurig.
Kees

Zou goed kunnen, mits het niet een te moeilijke opgave is . . . . .  WGS 84?
Groeten van Michel

uitkijk

  • Gast
Re: Info over locaties stations en schepen KNRM
« Reactie #28 Gepost op: 4 oktober 2005, 20:39:25 »
WGS84 is de enig juiste in nautisch opzicht, overige zijn eenvoudig om te zetten. En er is geen uitluisterplicht voor kan. 25 alhoewel de meesten in de regio dit wel doen al was het alleen maar voor het scheepvaartbericht.

Kees

leendert

  • Gast
Re: Info over locaties stations en schepen KNRM
« Reactie #29 Gepost op: 4 oktober 2005, 21:51:59 »
De Huibert Dijkstra is zoals ik al eerder heb vermeld niet meer.

Die boot is allang al richting de sloop naar mijn weten, en op dit moment wordt geen neiuwe atlantic gebouwd dus een eventuele nieuwe Huibert Dijkstra zal nog wel even op zich laten wachten.