Auteur Topic: Voorstellen  (gelezen 1770 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Wilco Vaneman

  • Chauffeur Cnx regio Amstelland-Meerlanden
  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Je blijft toch nieuwsgierig hé.
Voorstellen
« Gepost op: 14 oktober 2020, 11:49:15 »
Hallo Scannerforum.

Ik ben al een tijdje lid maar ik had mij nog niet voorgesteld.

Mijn naam is Wilco Vaneman en ik woon in Roelofarendsveen en ben 59 jaar. Ik heb al sinds 1982 een scanner. Ik begon met een Regency MODEL HX 650. Een 6 kanaals kristal scanner. Daarna al snel een Realistic Pro-32 handheld computer scanner. Een rib uit mijn lijf toendertijd. Die heb ik best wel een tijd gehad. Wel lekker doorgespaard en toen een Yupiteru MTV 7100 gekocht. Toen kwam P2000. Al snel was het over met de pret. Scanner jaren bijna niet gebruikt. Ging wel mee op vakantie naar het buitenland. Nu heb ik pas een Uniden UBC125xlt. Omdat ik vlak bij Schiphol woon, en dagelijks op Schiphol kom als buschauffeur bij Connexxion, heeft de luchtvaart band wel een voorkeur.

Ik ben nog zoekende om de juiste voorkeur van frequenties in mijn scanner te krijgen. Daarmee bedoel ik de goede volgorde van de frequenties. Geen moeite met de bediening van de scanner dus. Ik bedoel dus op Schiphol daarna de frequenties rond Schiphol en daarna de frequenties verder weg. Zoals Maastricht, dus de hogere flightlevels (je hoort dan alleen het vliegtuig natuurlijk). Ik heb een buitenantenne dus de tower en de vliegtuigen komen duidelijk binnen.  ;)  Ook de tower van Rotterdam airport hoor ik. Ik sta open voor ideeën. Vroeger had je de Frequentie tabellen boeken en daar stond redelijk uitgelegd hoe de luchtvaart werken. Een (duidelijke) actuele uitleg op internet heb ik nog niet gevonden.

Ik hoop veel plezier te beleven aan dit forum en aan mijn scanner.

Groetjes Wilco
Uniden UBC9000XLT - Uniden UBC125XLT - Uniden UBC75XLT - Yupiteru MVT7100 - Jupiter Pro v9.1
Antenne: Diamond X-50N - Kabel: Aircel 7
Ik upload ook naar Flightradar24 m.b.v. RTL-SDR/Raspberry Pi. De buitenantenne die ik daar voor gebruik is een Vinnant COL1090/5-H.

Offline ACE

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 644
Re: Voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 14 oktober 2020, 12:07:20 »
welkom op het forum

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21594
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2020, 12:17:55 »
Welkom Wilco, frequenties zijn in ieder geval te vinden in mijn online database.

Offline Bratra

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 124
  • Stan
Re: Voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2020, 14:05:52 »
Veel plezier op dit mooie forum.
Cuna 200, Midland 13-904, Jomaco JO210, Handic 0016, Handic 0050, Bearcat 100XL, Scooper Skysearch 530, Uniden Bearcat UBC200XLT, Yupiteru MVT-7100, Jupiter Pro v9.1, Uniden Bearcat UBCXLT125, Diamond RH1230, Diamond HC200, Diamond RH789

Online www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 14 oktober 2020, 17:02:41 »
Welkom Wilco! Veel plezier met de hobby en op dit forum. Groet, Werner.

Offline Bleij

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 2870
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
Re: Voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 14 oktober 2020, 21:46:21 »
Hoi Wilco,

Welkom op het forum.

Groeten van Michel
Groeten van Michel