Auteur Topic: Entropia  (gelezen 6177 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

opabert

  • Gast
Re: Entropia
« Reactie #15 Gepost op: 26 februari 2020, 16:52:16 »
Even een update: inmiddels werkt het goed. Heb de antenne buiten geplaatst en op het dak.
Wat ik me nog wel afvraag, zou je met een sdr dongel van honderden euros nu meer ontvangen op deze band dan met mijn goedkope blauwe dongel.

Heb alle merken/types SDR ontvangers in gebruik, van de lage prijs tot hoge prijs.
Je kan proberen RTLSDR-V3 of NoelecSmartV4 via amazon, maar je antenne hoogte en coax, die maakt voor 90% het verschil tussen niet horen of wel horen.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Entropia
« Reactie #16 Gepost op: 26 februari 2020, 19:14:05 »
Bedankt voor je reactie. Is het dan evt ook mogelijk om meerdere carriers tegelijkertijd uit te luisteren ?

Je hebt dan een A en een B ontvanger.
Bediening vanaf iedere PC, IPhone etc. ergens in de wereld, mits je een browser hebt.

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Entropia
« Reactie #17 Gepost op: 26 februari 2020, 21:24:27 »
Je kan Tetra Trunk Tracker gebruiken als je wilt schakelen tussen 2 carriers in hetzelfde netwerk. Kan met 1 dongle waarbij TTT het controller kanaal uitluistert en automatisch doorschakelt naar een andere carrier als daarop het gesprek plaatsvindt, mits deze in het afstembereik van 2 MHz zit. Andere optie zijn 2 dongles waarbij er een permanent naar het controller kanaal luistert en de andere naar het spraakkanaal schakelt zonder beperking van het frequentiegebied.

Met één dongle kan je ook meerdere carriers tegelijk luisteren zonder dat het netwerk hetzelfde hoeft te zijn. Je hebt hiervoor een rtl_tcp server nodig (kan op een andere computer maar ook op dezelfde computer waarmee je luistert) en rtl_tcp muxer. De muxer verbindt met de rtl_tcp server en splits dit daarna over twee verschillende poorten. Met bijvoorbeeld SDRsharp verbindt je met de eerste muxer poort en dan kan je de frequentie en gain instellen. Daarna open je een tweede SDRsharp er verbindt je met de tweede muxer poort. In de tweede SDRsharp kan je alles doen zoals de Tetra Demodulator opstarten, behalve de gain en frequentie instellen. Je bent beperkt tot het afstembereik van de andere SDRsharp.

Offline Klette Kleve

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 52
Re: Entropia
« Reactie #18 Gepost op: 27 februari 2020, 16:16:51 »
Bedankt voor de reacties. Ik merk nu een ander probleem op. Op "Net Info" kan ik duidelijk zien dat er op de carrier gecommuniceerd wordt in spraak.
Echter blijft het stil op de laptop, slechts een enkele keer komt de spraak door. Ongeveer 95% komt niet door, terwijl het wel clear wordt ontvangen.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ? Of misschien wilt iemand zijn instellingen delen zodat ik kan zien wat er bij mij anders/verkeerd staat. :)

Offline WH521

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 721
Re: Entropia
« Reactie #19 Gepost op: 27 februari 2020, 21:00:19 »
Heb dit ook eens gehad. Toen had ik per ongeluk het geluid van SDRsharp helemaal dicht zitten.
Audio niveau terug naar normaal was voor mij de oplossing.

Offline Klette Kleve

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 52
Re: Entropia
« Reactie #20 Gepost op: 27 februari 2020, 21:50:32 »
Het valt me wel op dat wanneer ik de demodulator aanvink automatisch de mute aanspringt. Unmute kan niet zolang de demodulator aanstaat.
Zie afbeelding hieronder. Ik weet niet of dat normaal is ?


opabert

  • Gast
Re: Entropia
« Reactie #21 Gepost op: 27 februari 2020, 22:34:22 »
Heb andere vraag,  zie de signalen linkerkant rond 420 MHz erg hoog zijn.
Zit in de directe omgeving van een grote stad?

Offline Robert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 357
Re: Entropia
« Reactie #22 Gepost op: 27 februari 2020, 22:41:58 »
Ik weet niet of dat normaal is ?

Ja, dat is normaal. Als er een gesprek is dan unmute ie vanzelf.

Offline WH521

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 721
Re: Entropia
« Reactie #23 Gepost op: 28 februari 2020, 09:11:33 »
Het valt me wel op dat wanneer ik de demodulator aanvink automatisch de mute aanspringt. Unmute kan niet zolang de demodulator aanstaat.
Zie afbeelding hieronder. Ik weet niet of dat normaal is ?


Dat is inderdaad normaal. Om het audio niveau aan te passen moet je even de demolator even uit zetten.

opabert

  • Gast
Re: Entropia
« Reactie #24 Gepost op: 28 februari 2020, 09:56:26 »
@Klette Kleve
Je kan de slicer verschuiven dan blijft hij open staan :)

Offline Klette Kleve

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 52
Re: Entropia
« Reactie #25 Gepost op: 28 februari 2020, 19:46:38 »
Heb andere vraag,  zie de signalen linkerkant rond 420 MHz erg hoog zijn.
Zit in de directe omgeving van een grote stad?

Ja Nijmegen, zijn C2000 carriers (MNC 1000)