Auteur Topic: Wie kan er scanners herstellen?  (gelezen 5136 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Wie kan er scanners herstellen?
« Gepost op: 13 april 2010, 16:05:13 »
Goedemiddag,

is er hier iemand aanwezig die (hand)scanners kan herstellen? Of die mij kan doorverwijzen? Er is er bij mij een exemplaar stuk gegaan en het blijkt bijzonder moeilijk om in mijn omgeving iemand te vinden die er verstand van heeft aangezien ik ook geen elektrisch schema van de scanner bezit. Concreet gaat het om een oudere Commtel 216 handscanner.


Groetjes!
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Wie kan er scanners herstellen?
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2010, 16:34:47 »
Wellicht JBE in Breda.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Wie kan er scanners herstellen?
« Reactie #2 Gepost op: 14 april 2010, 02:22:59 »
Bedankt, Johan doch helaas geen succes. Blijkbaar heeft Commtel geen invoerder meer in de lage landen dus het vinden van wisselstukken blijkt geen sinecure.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline memphis

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
Re: Wie kan er scanners herstellen?
« Reactie #3 Gepost op: 14 april 2010, 16:00:10 »
Misschien kan BS Comunnicatie in Rijssen iets voor je betekenen.

Memphis

Offline Danyel

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Re: Wie kan er scanners herstellen?
« Reactie #4 Gepost op: 14 april 2010, 19:23:31 »
Misschien off topic, maar het luidsprekertje van mijn Alan Midland 95 plus heeft het begeven  :|
Nu ben ik op zoek naar een nieuw luidsprekertje. Ben op de website van Jacobs Breda terecht gekomen. Een vervang luidsprekertje vind ik niet zo direct, maar wel een Microphones & Earphones. Kost 15-20 euro en lijkt me een betere (goedkopere) oplossing dan het luidsprekertje te vervangen.
Maar waar ik maar niet uitgeraakt is wat een tactical PTT Earphone micro is!? Deze kost 59 euro en het enige verschil tussen een Microphones & Earphones (kostprijs 15-20 euro) is tactical PTT... :|
Wie kan me uitleggen wat dit betekend!?
Bedankt

mvg
Danyel

Offline counterstrike

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1849
Re: Wie kan er scanners herstellen?
« Reactie #5 Gepost op: 14 april 2010, 20:18:43 »
Citaat van: "Asterix900"
Goedemiddag,

is er hier iemand aanwezig die (hand)scanners kan herstellen? Of die mij kan doorverwijzen? Er is er bij mij een exemplaar stuk gegaan en het blijkt bijzonder moeilijk om in mijn omgeving iemand te vinden die er verstand van heeft aangezien ik ook geen elektrisch schema van de scanner bezit. Concreet gaat het om een oudere Commtel 216 handscanner.


Groetjes!

Wellicht is het goedkoper om een tweedehands Commtel 216 op bijvoorbeeld Marktplaats te scoren.

Groeten,
Peter
VHF/UHF
Whistler TRX-1 / AOR AR DV-10 / Uniden UBC3600XLT /Uniden UBC125 / Icom R7000 /Icom R850/Commtel COM205
Discone (zelfbouw), VHF/UHF air (zelfbouw), Burdewick VTA-1

HF:
AOR AR3030
BOSS SDR 4.2
MLA-30+ loop antenne

Leen Ansems

  • Gast
Re: Wie kan er scanners herstellen?
« Reactie #6 Gepost op: 15 april 2010, 05:55:14 »
Ik adviseer de heren met pech aan de scanner om eens contact te leggen met een locale radioclub van zendamateurs. De meeste mensen daarvan hebben voldoende kennis in huis en solderen graag. Soms zijn daar ook meetinstrumenten aanwezig om de goede werking van het toestel te bepalen. Die hulp is meestal gratis en vaak hebben ze een bak met allerlei onderdelen voor hergebruik. Als je scanners wilt laten repareren door een bedrijf gaat dat over het algemeen zo veel geld kosten dat een nieuwe kopen met veel meer technische snufjes niet veel duurder is.

Offline j.d.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 238
Re: Wie kan er scanners herstellen?
« Reactie #7 Gepost op: 16 april 2010, 12:40:51 »
De Commtel COM-216 is van binnen identiek aan de Realistic PRO-26.
Bron: http://www.discriminator.nl/com216/index.html

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Wie kan er scanners herstellen?
« Reactie #8 Gepost op: 16 april 2010, 13:55:05 »
Ik ga eens de raad van Leen proberen opvolgen.

Ik heb met de vroegere importeur van Commtel, Altai Europe, contact gehad doch zij hebben de rechten een vijftal jaren geleden verkocht. Misschien GRE-onderdelen? Zou ook veel weg hebben van een Commtel.

Ondertussen probeer ik een goedkoop tweedehands model op de kop te tikken...
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Wie kan er scanners herstellen?
« Reactie #9 Gepost op: 24 april 2010, 15:06:06 »
Een scannerhersteldienst én goede prijzen voor materiaal gevonden bij het Antwerpse HF Electronics.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)