Auteur Topic: Verhuurders communicatiesystemen  (gelezen 3110 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline AK022

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 102
Verhuurders communicatiesystemen
« Gepost op: 9 november 2009, 22:34:02 »
Geachten heren en dames,

Ondanks dat dit niet geheel met scanners te maken heeft denk ik wel dat er hier op dit forum mensen zijn die me mogelijkerwijs kunnen helpen met het volgende:

Voor een groot evenement ben ik op zoek naar een totaalleverancier voor de communicatie tussen onze meldkamer en voertuigen in de wedstrijd. Het gaat dan om een centrale meldkamer en een 40tal voertuigen die vanaf hemelsbreed 100km richting die meldkamer rijden gedurende het evenement. Heeft iemand een idee voor een verhuurder? We zijn tot nu toe altijd voorzien van apparatuur door Dael/Connect, welke Entropia apparatuur levert en dan ook via dat systeem communiceert maar we willen eens kijken wat er verder mogelijk is.

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

Groet,

André

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Verhuurders communicatiesystemen
« Reactie #1 Gepost op: 10 november 2009, 06:20:39 »
Ik zou even bellen met Johan van FE Geluid (058-2532166), die doen meer van dit soort klusjes. Of 100km haalbaar is met gewone spullen, dat vraag ik me even af trouwens... dan kom je al snel in de gekoppelde (trunking) netwerken. Maar FE doet bijvoorbeeld ook de rally bij Emmeloord, waar de afstanden ook redelijk groot zijn, en heeft een behoorlijk trackrecord (als je de communicatie mag doen bij het bezoek van de koninging op koninginnedag dan ben je in elk geval niet verkeerd bezig ;)).

Overigens: stel dat het bereik van een zender 60km is, dan kun je de meldkamer ook 40 of 50 km van het eindpunt af neerzetten. Zo'n antenne straalt tenslotte standaard in het rond. :) Of als het een parcours is dat zo ongeveer rechtstreeks op de meldkamer af komt, dan is een richtantenne nog een mogelijkheid. Nou ja, daar weet Johan wel raad mee.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: Verhuurders communicatiesystemen
« Reactie #2 Gepost op: 10 november 2009, 06:57:34 »
Met zulke condities ben je inderdaad veelal op trunking aangewezen, en dan is FE geluid een betrouwbare verhuurder denk ik.

Offline AK022

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 102
Re: Verhuurders communicatiesystemen
« Reactie #3 Gepost op: 12 november 2009, 14:08:20 »
Allereerst bedankt voor de reacties. Ik ga eens even contact opnemen met/FE in de groep gooien bij ons. Het is idd zoals elsinga het aangaaft, een parcours dat rechtstreeks op de meldkamer af komt. Ik ga eens verder neuzen. Zijn er op trunking gebied nog andere verhuurders eigenlijk?

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Verhuurders communicatiesystemen
« Reactie #4 Gepost op: 12 november 2009, 16:23:02 »
Je hebt R&S in Enschede bijvoorbeeld, maar of die ook trunking doen weet ik niet.

FE moet dit wel kunnen, die doen ook bij diverse Elfstedentochten (o.a. de wandel variant) de communicatie en dat gaat over soortgelijke afstanden. Wel met meerdere basisstations, als het analoog gaat, maar daar komt Johan wel uit. ;)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Verhuurders communicatiesystemen
« Reactie #5 Gepost op: 12 november 2009, 16:44:33 »
Neem anders eens een kijkje bij Flash. http://www.flash-services.com/