Auteur Topic: PTT portavox 2100  (gelezen 10383 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline MetallicatTim

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 7
PTT portavox 2100
« Gepost op: 21 mei 2008, 12:15:07 »
Hallo,

Mijn naam is Tim, ik kom uit Kerkrade en ik ben de webmaster van www.E30Fansite.nl. De reden dat ik me hier aangemeld heb is omdat ik graag jullie hulp wil gebruiken, want ik heb een aantal portofoons nodig voor een Auto meeting en ik heb geen idee welke ik moet nemen.
Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven :)

Het veld is ongeveer een hectare groot, dus hoeft geen super groot bereik te hebben, maar ik wil de portofoons daarna ook nog gebruiken in de auto, tijdens het rijden naar een meeting.
Verder moet het geluid gewoon een beetje fatsoenlijk zijn ;) Ik heb er verder geen verstand van, welke functies die dingen moeten hebben.

Ik heb de PTT Portavox 2100 gevonden op Marktplaats ( 6 stuks, dus ideaal voor mij en mijn crew ), maar 1. wat mogen die kosten 2e hands en 2. zijn die beetje fatsoenlijk?

Alvast bedankt!

Grtz Tim

Online elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: PTT portavox 2100
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2008, 14:02:01 »
Hou er even rekening mee dat je niet alle frequenties (lees: vrijwel geen enkele) zomaar mag gebruiken. Het beste koop je een paar PMR portofoons, die mag je legaal in heel Europa gebruiken en hebben een bereik van 1-3km.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline MetallicatTim

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 7
Re: PTT portavox 2100
« Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2008, 19:38:00 »
Dus de Portovox zijn niet vergunning-vrij?  Alleen 2 W is vergunning-vrij toch?


Wat is een PMR portofoon precies?

Offline PDJ10

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 444
    • Radio Eclips