Auteur Topic: Anologe politie band nu 2008  (gelezen 5552 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Mystic Star

  • Gast
Anologe politie band nu 2008
« Gepost op: 28 maart 2008, 13:03:50 »
Hallo allemaal

Ik ben benieuwt of er al berichte zijn gehoort wat er nu met dit stukje ether gaat gebeuren
hoor wel dat het wel een nood anologe net blijft voor de politie en hulp diensten

Of zijn er al andere plannen bekend gemaakt .

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Anologe politie band nu 2008
« Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2008, 14:30:37 »
Citaat van: "Mystic Star"
Hallo allemaal

Ik ben benieuwt of er al berichte zijn gehoort wat er nu met dit stukje ether gaat gebeuren
hoor wel dat het wel een nood anologe net blijft voor de politie en hulp diensten

Of zijn er al andere plannen bekend gemaakt .

Het blijft zeer zeker geen "analoog noodnet". De hulpdiensten hebben geen analoog spul meer tot hun beschikking. Uitzonderingen van enkele analoge objectportofoons dan....

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: Anologe politie band nu 2008
« Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2008, 16:03:03 »
alleen sommige brandweer korpsen hebben nog wat analoge spul voor oefeningen en dergelijke.
die gebruiken ze nog zeer weinig.

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1299
  • Qua Patet Orbis
Re: Anologe politie band nu 2008
« Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2008, 16:05:13 »
Citaat van: "Mystic Star"
hoor wel dat het wel een nood anologe net blijft voor de politie en hulp diensten

Het kan aan mij liggen, maar ik zie geen enkelpolitievoertuig waar nog een 80 mhz mobi inzit of buro waar 80 of 400 mhz sets zijn.
Dus broodje aapverhaal of dikke duim.

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: Anologe politie band nu 2008
« Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2008, 16:08:19 »
das niet helemaal waar, ik heb in groningen nog een politie vw polo zien rijden van waarschijnlijk een officier die nog steeds een condor 3000 in het dashbord had hangen.
wel daarboven een nieuwe motorola remote head met c2000 uiteraard, misschien inmiddels wel niet meer want het is al 4 maanden terug dat ik het zag.

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2408
  • Apres moi le deluge
Re: Anologe politie band nu 2008
« Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2008, 17:17:17 »
Citaat van: "Michel-nl"
ik heb in groningen nog een politie vw polo zien rijden van waarschijnlijk een officier

Wordt officier bij de politie en krijg een Polo  :P
Luisterspulletjes :)

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: Anologe politie band nu 2008
« Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2008, 17:32:57 »
het was in elk geval een auto die niet dagelijks op pad was zeg maar, een polo met enkele lamp links achterop.

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: Anologe politie band nu 2008
« Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2008, 18:11:52 »
Ik zag deze week dat er diverse antennes die in Hoogvliet opgesteld waren voor het analoge politie netwerk verwijderd waren vanaf het dak. Ik weet niet of in de rest van het land ook het oude netwerk al "opgeruimd" wordt.

groeten.....   John R

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Anologe politie band nu 2008
« Reactie #8 Gepost op: 29 maart 2008, 13:05:30 »
Citaat van: "Michel-nl"
das niet helemaal waar, ik heb in groningen nog een politie vw polo zien rijden van waarschijnlijk een officier die nog steeds een condor 3000 in het dashbord had hangen

Dat hij er nog in hangt betekent natuurlijk niet dat hij nog werkt. Met name de noordelijke regio's waren de eersten die het analoge netwerk afbraken. En dan heb ik het dus over afbreken, niet "uitschakelen". Hier in Haaglanden staat het analoge netwerk nog. Althans, alleen van de politie. Of het nog aan staat weet ik niet, wel hebben BRW en GGD alle antennes inmiddels verwijderd en kan er dus niet meer analoog gecommuniceerd worden. Hooguit via analoge portofoons, maar in onze regio gebruikt men die niet (meer).

Groeten, Peter.

Offline kevin27

  • Hoofdbrandwacht VRU
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 500
Re: Anologe politie band nu 2008
« Reactie #9 Gepost op: 29 maart 2008, 13:33:24 »
Bij ons in de Regio Gebruiken sommige brandweerkorpsen de analoge portofoons nog wel.
Alle berichtgeving is op persoonlijke titel

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Anologe politie band nu 2008
« Reactie #10 Gepost op: 29 maart 2008, 19:51:30 »
Citaat van: "kevin27"
Bij ons in de Regio Gebruiken sommige brandweerkorpsen de analoge portofoons nog wel.

Daar lopen meerdere discussies over, in sommige regio's wel, in andere niet. Dit onderwerp gaat echter over de politieband.

Groeten, PEter.

Offline BerendBotje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
    • https://www.qrz.com/db/PC4K
Re: Anologe politie band nu 2008
« Reactie #11 Gepost op: 29 maart 2008, 20:20:45 »
In Hilversum staan ergens een dak nog een paar antenne's. Binnen hangen twee Storno's waarvan één voorzien is van stickers (1A UHF), de stekkers zitten er nog in.  ;)


IC7300 - FT818ND - MD380 - 3500XLT