Auteur Topic: zoek tafelscanner met computeraansluiting  (gelezen 3403 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline XtraImage

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
zoek tafelscanner met computeraansluiting
« Gepost op: 18 december 2012, 15:53:58 »
Hi,

Ben op zoek naar een top tafelscanner. Had eerst gedacht aan de Icom IC-R8500 maar die lijkt me wat te groot al zal die wel voortreffelijk weken. Mijn tweede gedacht was de AOR-AR5000 maar zijn prijskaartje is me te hoog voor mijn toepassingen. Mijn derde interesse gaat uit naar de AOR-AR8600 mk2, ideaal van formaat, is ook all mode, degelijke constructie en heeft een IF uitgang welke ik wil benutten voor een FFT waterval te realiseren.

Heeft iemand ervaring met de AR8600mk2 of nog een tip voor een equivalente scanner. De FunCubeDongle heb ik reeds maar daar heb ik geen scannersoftware voor en die kan ik moeilijk op mijn "nachtkastje" zetten :) Het beestje moet wel KG aan boord hebben dus dan vallen er een deel kandidaten af.

Alle tips worden in dank aanvaard.

grtz, XtraImage

Offline XtraImage

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: zoek tafelscanner met computeraansluiting
« Reactie #1 Gepost op: 20 december 2012, 14:34:30 »
Ik kan hier blijkbaar op weinig steun rekenen. Buiten 1 PM is er dus niemand die enige ervaringen wil delen al hebben 48 mensen dit gelezen. Veel heb je er niet aan of moet ik hier uit afleiden dat het niet veel zin heeft dit forum levend te houden :-[ Komaan mensen denk is niet aan, me myself and I, er zijn nog personen op deze planeet buiten jezelf.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: zoek tafelscanner met computeraansluiting
« Reactie #2 Gepost op: 20 december 2012, 15:21:01 »
Ik kan hier blijkbaar op weinig steun rekenen. Buiten 1 PM is er dus niemand die enige ervaringen wil delen al hebben 48 mensen dit gelezen. Veel heb je er niet aan of moet ik hier uit afleiden dat het niet veel zin heeft dit forum levend te houden :-[ Komaan mensen denk is niet aan, me myself and I, er zijn nog personen op deze planeet buiten jezelf.

Hallo zeg! Heb je een service level agreement afgesloten waarmee je recht hebt op een antwoord binnen 24 uur?  >:(

PD1EU

  • Gast
Re: zoek tafelscanner met computeraansluiting
« Reactie #3 Gepost op: 20 december 2012, 15:55:28 »
Dan zet ik je aan het werk. Ik heb een AOR AR8600 MKII die wat lastig is te bedienen. De Engelse taal beheers ik aardig, maar 147 pagina's goed begrijpen is een tweede.
Vindt je een vertaalsite die de gebruiksaanwijzing kan omzetten naar het Nederlands, dan kan komen we al een stuk verder.
Dienst en wederdienst noemen ze dat. 8)

Offline XtraImage

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: zoek tafelscanner met computeraansluiting
« Reactie #4 Gepost op: 20 december 2012, 17:28:49 »
@PD1EU, dank je wel voor de tip, en dat Engels is geen probleem hoor. Hoe bevalt de AR8600 jou en hoe weegt die op tegen andere ontvangers? Die lastige bediening vind ik niet zo erg daar ik nogal handig ben in die dingen. Hoe doet hij het onder de 30 Mhz en heb gelezen dat hij boven de 1.5 Ghz niet echt meer gevoelig zou zijn. Ik ga me nog niet op 1 model vastpinnen en heb een aanbod voor een Yaesu VR-5000 gekregen maar daar lees ik zoveel slecht van al zijn kritieken nu niet allemaal waterdicht en probeer ik steeds van 1 plus 1 twee te maken.

@Discriminator, lighten up, dit was niet als kritiek bedoeld maar eerder om een reactie te verkrijgen. Neem het nu niet persoonlijk op al besef ik wel dat het shockerend kan over komen ;) Mijn excuses als ik kwetsend over kwam.

PD1EU

  • Gast
Re: zoek tafelscanner met computeraansluiting
« Reactie #5 Gepost op: 20 december 2012, 18:17:11 »
en dat Engels is geen probleem hoor.

Het Nederlands wel ? De strekking van mijn reactie zou duidelijk moeten zijn. Voor wat hoort wat.

Offline XtraImage

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: zoek tafelscanner met computeraansluiting
« Reactie #6 Gepost op: 21 december 2012, 09:29:29 »
PD1EU, heb een aantal uren gezocht om een werkend programma te vinden, doch helaas zonder succes. Eerst moet de PDF naar een tekst bestand worden geconverteerd en dan kan je er pas een vertaalprogramma op los laten. Spijtig genoeg kan je wel tekst naar PDF omzetten maar andersom bij mijn weten niet. Het tweede punt is dat je technisch Engels naar Nederlands moet vertalen en uit overweging weet ik dat dit uiterst moeilijk is, al kan ik eerder zeggen, bijna onmogelijk, om een exacte vertaling te verkrijgen.

Kan je niet helpen, Sorry :-\

Offline tinuske

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 172
Re: zoek tafelscanner met computeraansluiting
« Reactie #7 Gepost op: 21 december 2012, 13:21:46 »
tekst naar word zetten is niet zo moeilijk
crtl-c  -> crtl-v


ex
(1)  Index  ... 1
1-1  Introduction  ... 5
1-2  Take care of your radio  .............................................................................................. 5
1-3  Attention while operating  ............................................................................................ 6
1-4  Accessories supplied  ................................................................................................. 7
1-5  Controls & functions  .................................................................................................. 7
1-5-1  Keypad  ... 9
1-5-2  Summary of keys  ... 10
1-5-3  Important controls  ................................................................................................... 15
1-6  Power supply  ... 16
1-6-1  Optional internal battery (BP8600)  .......................................................................... 16
1-6-2  Charging the optional BP8600 battery  .................................................................... 17
1-6-3  Battery considerations  ............................................................................................ 18
1-6-4  Cigar lighter lead  ... 18
1-7  i.f. output and spectrum display  ................................................................................. 19
(2)  Making the AR8600 ready for operation  .................................................................. 20
2-1  LCD (Liquid Crystal Display)  ...................................................................................... 20
2-2  Connect the aerial (antenna)  ..................................................................................... 21
2-3  Connect power  ... 21
2-4  Keypad and knobs... what you need to know ‘most’  .................................................. 22
2-4-1  ENTER key  ... 22
2-4-2  FUNCTION key  ... 22
2-4-3  PASS key  ... 22
2-4-4  CLEAR key  ... 23
2-4-5  MONITOR key  ... 23
2-4-6  KEY lock  ... 23
2-4-7  STANDBY key  ... 23
(3)  Basic manual operation of the receiver  .................................................................. 24
3-1  Switching on for the first time  .................................................................................... 24
3-2  2VFO twin VFO selection  .......................................................................................... 24
3-3  Entering a frequency using the numeric keypad  ........................................................ 26
3-4  Correcting frequency input  ........................................................................................ 27
3-5  Changing frequency using the × and Ø keys  ............................................................ 27
3-6  Changing frequency using the main dial  .................................................................... 28
3-7  Changing receive mode  ............................................................................................. 29
3-7-1  Auto-mode selection  ............................................................................................... 29
3-7-2  Receive mode selection menu  ................................................................................ 29
3-8  Changing tuning STEP size  ....................................................................................... 31
3-9  STEP-adjust  ... 33
3-9-1  Automatic calculation of step adjust  ....................................................................... 33
3-9-2  Cancelling step adjust  ............................................................................................ 34
3-9-3  Manual setting of step adjust  .................................................................................. 34
3-10  FREQUENCY OFFSET  ........................................................................................... 36
3-10-1  Using pre-programmed frequency offset data  ....................................................... 36
3-10-2  Entering new frequency offset data  ...................................................................... 37
3-11  Attenuator  ... 38
3-12  Noise limiter  ... 38
3-13  AFC - Automatic Frequency Control  ........................................................................ 39
(4)  VFO enhanced facilities  ........................................................................................... 41
4-1  Quick memories  ... 41
4-1-1  Saving quick memory data  ..................................................................................... 41
4-1-2  Recalling quick memories  ...................................................................................... 42
4-2  VFO scan  ... 42
4-2-1  VFO SCAN sampling time  ...................................................................................... 43




het zijn een paar handelingen maar dan heb  je ook wat ;-)
vanuit een warme luchtballon zie je meer

commtel213  commtel205