Auteur Topic: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden  (gelezen 76089 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline michel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 283
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #60 Gepost op: 24 augustus 2006, 21:39:17 »
ja helemaal mee eens en niet over wat er morgen wel of niet in de krant komt :?

combofoontje

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #61 Gepost op: 25 augustus 2006, 09:16:07 »
Citaat van: "Wopper"
Citaat van: "combofoontje"
Sommige meldingen zijn echt het vermelden waard al is het wat morbide

21:51:27 24-08-06 11 I BRAN Prio 1 Binnenbrand (Middelbrand: ja) Ockenburgh Crematorium Ockenburghstraat 21 DEN HAAG ( GV )

1500452BRW Haaglanden ( ROvD Den Haag )

21:36:22 24-08-06 11 G BRAN Prio 1 Binnenbrand Ockenburgh Crematorium Ockenburghstraat 21 DEN HAAG ( GV ) 0031 0051 0032

1500505BRW Den Haag-Loosduinen ( Lichtkrant )
1500501BRW Den Haag-Centrum ( Lichtkrant )
1500051BRW Den Haag ( HW-51 )
1500032BRW Den Haag ( TAS-32 )
1500031BRW Den Haag ( TAS-31 )
1500015BRW Haaglanden ( OvD Den Haag )
1500010BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )

tja, en morgen in de krant dat er verkoolde lijken gevonden zijn bij een binnenbrand.

Ik vind dit zelf niet echt de moeite waard...er staan geen nieuwe caps in en middelbrand is met de nieuwe jonge OVD's in Den Haag een bijna wekelijks fenomeen evenals er veel vaker grote brand wordt gegeven.

Maar nogmaals dit topic ging over nieuwe caps...

JIJ begint mij behoorlijk de keel uit te hangen !!  jij bent de enige die steeds mijn post weegt, beoordeeld en veroordeeld.
KAP daarmee ventje je wordt vervelend.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21598
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #62 Gepost op: 25 augustus 2006, 09:19:26 »
Citaat van: "combofoontje"
JIJ begint mij behoorlijk de keel uit te hangen !!  jij bent de enige die steeds mijn post weegt, beoordeeld en veroordeeld.
KAP daarmee ventje je wordt vervelend.

Beste combofoontje,

Wellicht is het je nog niet helemala duidelijk maar het is hier de bedoeling dat we de omschrijvingen behorende bij (nieuwe) CAPcodes zien te achterhalen. Het plaatsen van meldingen omdat die "het vermelen waard" of "morbide" zijn, voegen niks nieuws toe aan dit onderwerp. Als je zo kickt op dergelijke berichten en je wil ze zonodig plaatsen, zet ze dan op een 112 site of zo.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #63 Gepost op: 25 augustus 2006, 09:50:04 »
Johan heeft gelijk. Het onderwerp gaat over capcodes en hun bijbehorend  "baasje". Een betere plek voor zo`n bericht is de kletshoek. Overigens is het bericht niet uniek. Het komt vaker voor dat de brandweer als een speer naar een crematorium moet rijden omdat een kist van een zwaar persoon niet verder de oven in wil en al in de fik gaat terwijl er nog de helft buiten de deur steekt. Met toetsers en bellen daar aankomen is dan een beetje ongepast. Een dergelijke dienstverlening wordt dus geruisloos gedaan en er wordt verder niet over gesproken. Moeten wij ook maar doen en verder gaan met het zoeken van nieuwe capcodes.
Mvg,
Leen

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #64 Gepost op: 25 augustus 2006, 10:00:53 »
Citaat van: "combofoontje"
JIJ begint mij behoorlijk de keel uit te hangen !!  jij bent de enige die steeds mijn post weegt, beoordeeld en veroordeeld.
KAP daarmee ventje je wordt vervelend.

Owh heerlijke we hebben wederzijdse gevoelens ;-) Jij bent denk iets te simpel of te jong om te snappen waar dit topic over gaat. Codes van Haaglanden die onbekend zijn of waar men vraagtekens bij heeft.

Zelfs in de kletshoek zijn 112 berichten niet toegestaan (meen ik) dus als je graag meldingen post of iets wat daarop lijkt ga dan lekker naar nl.radio.scanner.112-berichten daar zitten nog meer van die zombies. Dan kunnen wij dit topic gebruiken waar het voor gemaakt is -> capcodes van Haaglanden registereren en er achter komen welke nieuwe codes waar voor dienen.

ontopic:
1500023 08:50:16 25-08-06 ALPHA test

Schijnen persoonlijke codes te zijn, ze zijn wel weer lekker aan het testen.

Offline Edwin uit 070

  • Boardmoderator
  • *****
  • Berichten: 710
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #65 Gepost op: 25 augustus 2006, 10:38:43 »
Citaat
Owh heerlijke we hebben wederzijdse gevoelens ;-) Jij bent denk iets te simpel of te jong om te snappen waar dit topic over gaat

Ik denk dat je moet kappuh Rob, met elke keer dit soort opmerkingen maken, ook al had het bericht van Combofoon strikt genomen niet in deze thread thuisgehoord. Het is heel erg onder de gordel om mensen te veroordelen op IQ of leeftijd. Als jij je zo ergert aan Combofoontje, dan moet jij misschien maar de verstandigste zijn, de opmerkingen van Combofoontje gewoon negeren en het modereren aan de moderator overlaten. Daarnaast is het:"de toon die de muziek maakt". Op actie volgt reactie en dus krijg je weer van die eindeloze, zinloze postings zoals nu en dat is bij dit forum erg jammer. Nieuwsgroepen zijn de aangewezen plek om met modder te gooien :P maar laten we hier ondanks alles proberen een beetje respect voor elkaar op te brengen.

Wellicht zou de moderator iets strenger moeten optreden en niet alleen Combofoontje via een PM weer de goede kant op moeten sturen, maar ook Rob eens aanspreken op wat er steeds weer gebeurt?

Is er op dit forum een aparte plek voor bijzondere 112 berichten? Zo nee, is het dan een idee om dat te maken? Daarnaast zal je aan de hand van P2000 berichten steeds meer zijprongen met vragen krijgen, over procedures, inzetten, voertuigen enzovoort. Nou weet ik niet of dit forum de plek is om daar in te voorzien, maar misschien is het ook iets om eens over na te denken.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21598
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #66 Gepost op: 25 augustus 2006, 10:46:32 »
Citaat van: "Edwin Edeling"
Is er op dit forum een aparte plek voor bijzondere 112 berichten? Zo nee, is het dan een idee om dat te maken?

Daar is in het verleden al een poll en discussie over geweest en besloten is toen om geen 112 Berichten rubriek aan te maken.
Graag zie ik nu een einde aan deze off topic discussie en wil ik hier alleen nog maar berichten over (nieuwe) CAPcodes van de regio Haaglanden.

peen van dienst

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #67 Gepost op: 25 augustus 2006, 10:48:28 »
Citaat van: "Edwin Edeling"
Is er op dit forum een aparte plek voor bijzondere 112 berichten? Zo nee, is het dan een idee om dat te maken? Daarnaast zal je aan de hand van P2000 berichten steeds meer zijprongen met vragen krijgen, over procedures, inzetten, voertuigen enzovoort. Nou weet ik niet of dit forum de plek is om daar in te voorzien, maar misschien is het ook iets om eens over na te denken.

V.w.b. brandweer inzetten wordt er frequent gediscussieerd op http://www.hetbrandweerforum.nl/
Wat is er gealarmeerd (met welke capcodes) en waarom; in hoeverre 'past dat' in de standaard procedures ? Welke voertuigen zijn gestuurd en waarom ?

Daar worden ook vaak inzetten 'gevolgd' zoals zij zich op dat moment ontwikkelen. Wellicht is dat dus een betere plek voor dergelijke berichten als die van combofoontje....

Peen

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #68 Gepost op: 25 augustus 2006, 12:18:46 »
Voor Ed, tja als ik aangevallen wordt trap ik altijd (meestal) 1x terug dus dat was deze ene keer.

Voor Peen, ja dat is misschien wel een goed idee.

Ach er zijn maar 2 dingen die ik hier volg en dat zijn capcodes haaglanden en pager topics voor de rest heb je weinig last van me.

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #69 Gepost op: 30 september 2006, 20:36:34 »
Wordt het GMS nog aangepast zodat de plaatsnamen ook helemaal zichtbaar worden of blijft dit zoals het is.
Is er iets over bekent.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #70 Gepost op: 30 september 2006, 21:53:14 »
Citaat van: "zulu10"
Wordt het GMS nog aangepast zodat de plaatsnamen ook helemaal zichtbaar worden of blijft dit zoals het is

Haaglanden kennende zal dat blijven zoals het is....

Groeten, Peter.

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #71 Gepost op: 30 september 2006, 22:04:10 »
Citaat van: "hunter"
Haaglanden kennende zal dat blijven zoals het is....

Groeten, Peter.

Oke dankje, jammer net als hollands midden maar het is niet anders. :(

combofoontje

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #72 Gepost op: 1 oktober 2006, 10:35:49 »
Zou er voor de CPA nog een monitorcode komen ?
Net zoals o.a. in amsterdam en rotterdam.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #73 Gepost op: 1 oktober 2006, 10:38:39 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "zulu10"
Wordt het GMS nog aangepast zodat de plaatsnamen ook helemaal zichtbaar worden of blijft dit zoals het is

Haaglanden kennende zal dat blijven zoals het is....

Groeten, Peter.

Zie daar totaal de toegevoegde waarde niet van, en ik snap Haaglanden daarom helemaal. Waarom zou je nu de plaatsnaam voluit schrijven als iedereen de afkortingen weet van de omliggende gemeentes.

Je bereik met volle plaatsnamen alleen maar dat je voertuig nummers een regel lager zakken en dat je misschien moet gaan scrollen.

Lekker kort en zakelijk ;-) gaat prima

Online Dijkie69

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 906
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Haaglanden
« Reactie #74 Gepost op: 5 oktober 2006, 19:52:39 »
Heeft iemand voor mij de complete lijst met plaatsnaam afkortingen van de regio Haaglanden.

Dijkie