Auteur Topic: Tyt MD-2017  (gelezen 4075 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Tester48

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
Tyt MD-2017
« Gepost op: 27 juli 2019, 11:33:26 »
hoi
- ik heb net een tyt md-2017 gekocht. kan ik nu zonder callsigs of dmr id de tyt wel als scanner gebruiken , ik moet de radio nog enablen maar weet niet hoe zonder dmr id .
- ik ga wel proberen de vergunning te halen al ga ik hem alleen gebruiken voor het rode kruis aangezien wij in 2020 overgaan naar digitaal of is dit dan niet nodig?

groetjes michel

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1295
  • Qua Patet Orbis
Re: Tyt MD-2017
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2019, 11:39:45 »
hoi

- ik ga wel proberen de vergunning te halen al ga ik hem alleen gebruiken voor het rode kruis aangezien wij in 2020 overgaan naar digitaal of is dit dan niet nodig?

Jij mag niet met die porto op het nieuwe netwerk van het Kruis, het niet nog niet eens zeker dat het 2020 overgaat en je hebt op die porto geen encrypti dus kan je er niets mee. Mocht je tijdens een inzet gezien worden met die porto is het einde Kruis voor je!

Offline Tester48

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
Re: Tyt MD-2017
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2019, 12:08:23 »
hoi

en overgaan naar digitaal is bijna wel zeker in 2020 de motorola's digitaal/analoog zijn als besteld
er zijn al meerdere testen geweest.
wat die encrypti betreft dat is nog niet eens zeker.
mijn tyt md-2017 staat op rx only dus is gewoon een scanner

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Tyt MD-2017
« Reactie #3 Gepost op: 27 juli 2019, 13:30:16 »
ook al staat die op RX only het blijft een portofoon dus niet toegestaan . en een portofoon kan  niet tegen een scanner op  wat scan snelheid betreft

Offline Bertk

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 181
Re: Tyt MD-2017
« Reactie #4 Gepost op: 27 juli 2019, 18:51:28 »
mijn tyt md-2017 staat op rx only dus is gewoon een scanner

Met deze uistpraak ga ik niet in mee. Zeg dat maar tegen Agentschap Telecom als je ze in de gaten krijgen.

Ik ken een aantal mensen bij ons van het RK, en ik weet uit ervaring dat ze hier GEEN andere portofoons op frequentie willen hebben dan hun eigen. Reden is oonder andere kans opstoring of dat iets niet werkt. Wanneer je gesnapt word zijn ze niet blij.

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1295
  • Qua Patet Orbis
Re: Tyt MD-2017
« Reactie #5 Gepost op: 28 juli 2019, 14:52:11 »
en overgaan naar digitaal is bijna wel zeker in 2020 de motorola's digitaal/analoog zijn als besteld
er zijn al meerdere testen geweest.
wat die encrypti betreft dat is nog niet eens zeker.

Als je even in mijn forumprofiel kijkt dan weet je dat ik geen onzin praat!

Offline Able Archer83

  • Onderscheppen van elektronische signalen spraak en data.
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • You don have to scream i can hear you very well !!
Re: Tyt MD-2017
« Reactie #6 Gepost op: 30 juli 2019, 19:53:19 »
Hij wilt de portofoon toch gebruiken als een soort scanner en hij staat op RX luisteren mag toch :o of snap ik het nou niet meer.

Een portofoon zal geen storing veroorzaken als je luistert naar berichtgeving ten zij je het opzettelijk doet op TX

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21592
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Tyt MD-2017
« Reactie #7 Gepost op: 30 juli 2019, 20:20:30 »
Het is en blijft een portofoon waar je mee kunt zenden. Ook al is de TX uitgeschakeld, het is niet toegestaan.