Auteur Topic: Hoe UBC-125xlt csv importeren en programmeren scan125 programma  (gelezen 1574 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Nick1964

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 260
Hoe UBC-125xlt csv importeren en programmeren scan125 programma
« Gepost op: 11 oktober 2023, 17:45:32 »
Ik wil graag de amateur repeaters in de scanner programmeren .
Ik kan alleen een csv lijst van chirp vinden.
Ik moet in het programma van Nick Bailey opgeven in welke row wat staat, hij pakt netjes de repeater namen, maar bij alle frequenties zet hij 25.0000 neer.
Ik heb nu al 3 versies van Butel in mijn bezit voor andere apparatuur en ik wil niet weer de arc125 versie gaan kopen.
Het is allemaal al duur zat.
Weet iemand hoe dit precies werkt ?
Als je een chirp file opent dan staat toch echt de frequentie in row 3 volgens mij.
AOR-8600 mark2, Uniden BCT15X, Yupiteru MVT-7100,Whistler TRX-2,2x Moonraker Skyscan desktop antenne,Bingfu vhf-uhf antenne, Diamond VX30 VHF/UHF Diamond X-50N (allen 15 meter hoog) JIM regelbare versterker ,Moonraker MPR-2000 versterker.
Met mijn dyslexie heb ik soms wat extra hulp nodig.

Offline Nick1964

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 260
Re: Hoe UBC-125xlt csv importeren en programmeren scan125 programma
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2023, 19:36:00 »
Ik heb nu een rare methode uitgevonden.
Ik laad een bestand in chirp en export dat naar een csv, of ik gebruik een chirp database bestand (CSV) die natuurlijk vol staat met "troep" die ik niet kan gebruiken, allemaal overbodige colums.
Ik laad dat in csved (gratis editor voor csv files) en haal al die overige colommen gewoon weg, ik heb alleen nummer, frequentie,modulatie en naam nodig.
Dat save ik.
Vervolgens gebruik ik scan125convert ook van Nick Bailey (freeware) die dit zonder enig probleem inlaad.
Daarna save ik het naar de 125 en alles staat netjes met naam op elke plek die ik wil.
Misschien heeft een ander hier wat aan.
Nog mooier zou natuurlijk een HPE of HPD naar csv convertor zijn maar hier ben ik al heel blij mee.
AOR-8600 mark2, Uniden BCT15X, Yupiteru MVT-7100,Whistler TRX-2,2x Moonraker Skyscan desktop antenne,Bingfu vhf-uhf antenne, Diamond VX30 VHF/UHF Diamond X-50N (allen 15 meter hoog) JIM regelbare versterker ,Moonraker MPR-2000 versterker.
Met mijn dyslexie heb ik soms wat extra hulp nodig.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2371
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Hoe UBC-125xlt csv importeren en programmeren scan125 programma
« Reactie #2 Gepost op: 11 oktober 2023, 19:43:04 »
Scan125 gebruiken, is gratis. Werkt vaak ook fijner ;-) (kwestie van smaak)

Offline PHJMR

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: Hoe UBC-125xlt csv importeren en programmeren scan125 programma
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2023, 09:06:14 »
Als je handig met Linux bent kan ik bc125csv aanbevelen, gebruik ik met veel plezier. Import en export van/naar csv bestand.
https://github.com/fdev/bc125csv

Offline Nick1964

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 260
Re: Hoe UBC-125xlt csv importeren en programmeren scan125 programma
« Reactie #4 Gepost op: 12 oktober 2023, 12:59:35 »
Ik gebruik scan25 maar die breekt zijn nek over sommige chirp bestanden vandaar dat ik ze bewerk met csved en er tussenuit haal wat niet nodig is, dat werkt een stuk eenvoudiger. Maar wat een schitterend programma,real time meekijken, alles kan. Ik heb genoeg aan Butel gedoneerd !
Ik ben niet heel handig met Linux maar ik werk met een chromebook die ook op linux werkt, helaas vraagt linux om een wachtwoord dat ik niet heb :(
AOR-8600 mark2, Uniden BCT15X, Yupiteru MVT-7100,Whistler TRX-2,2x Moonraker Skyscan desktop antenne,Bingfu vhf-uhf antenne, Diamond VX30 VHF/UHF Diamond X-50N (allen 15 meter hoog) JIM regelbare versterker ,Moonraker MPR-2000 versterker.
Met mijn dyslexie heb ik soms wat extra hulp nodig.