Auteur Topic: Beginnen met SDR / Welke software?  (gelezen 2386 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Henk Voortwijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 608
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
Re: Beginnen met SDR / Welke software?
« Reactie #15 Gepost op: 12 december 2023, 17:28:57 »
kijk ook eens naar "SDRANGEL" die doet ook digital voice maar heb voorlopig nog geen resultaat geboekt. AIS, ADS-B, ea. werkt wel uitstekend

Da's alleen software, toch? Ik moet ook nog hardware hebben zoals gevraagd hierboven.
UBC760XLT; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline manitou

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 67
Re: Beginnen met SDR / Welke software?
« Reactie #16 Gepost op: 12 december 2023, 17:53:35 »
kijk ook eens naar "SDRANGEL" die doet ook digital voice maar heb voorlopig nog geen resultaat geboekt. AIS, ADS-B, ea. werkt wel uitstekend

Da's alleen software, toch? Ik moet ook nog hardware hebben zoals gevraagd hierboven.

De oorspronkelijke vraag gaat over welke software en daarop heb ik geantwoord ! Uw vraag over hardware wijkt af van de oorspronkelijke vraag  ;)

Ik ben nooit echt serieus bezig geweest met SDR-ontvangers.

Nu wel :D ; ik heb sinds een paar dagen een RSP1A SDR-ontvanger en gebruik vooralsnog de bijbehorende SDRUno software. Ontvanger werkt erg goed. Natuurlijk heb ik nog een hoop te leren maar ik kan al aardig met SDRUno overweg.

Natuurlijk ga ik Googelen wat er allemaal nog meer mogelijk is. Dat is heel veel, maar tegelijkertijd is er zoveel informatie, zoveel software en zoveel plugins dat je "...door de bomen het bos niet meer ziet...".

Ik wil bijvoorbeeld iets gaan doen met digitale modes zoals Tetra, maar ook DMR, D-Star enz. enz.    

Welke SDR-software is het allerhandigst om te gebruiken om bovenstaande te kunnen doen? Wie kan mij een beetje de goede kant op sturen?
scanner : AOR DV1 / SDR Airspy and many more radio's