Auteur Topic: Frequentie ADSB mil.luchtvaart  (gelezen 1890 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline xfiles69

  • Procesoperator
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 77
  • UBCD 3600xlt nxdn,Uniden125xlt, BCT15x, Div.sdr
Frequentie ADSB mil.luchtvaart
« Gepost op: 8 april 2019, 20:47:35 »
Is de adsb frequentie hetzelfde als de burgerluchtvaart. Ik gebruik zelf voor de burgerluchtvaart rtl1090 maar nog nooit een militair vliegtuig gevonden.
De rest wel, ik gebruik een rtl stick met adsb antenne.

Offline Dutchradar.nl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 58
    • Dutchradar.nl de Luchtvaartradar van Nederland.
Re: Frequentie ADSB mil.luchtvaart
« Reactie #1 Gepost op: 8 april 2019, 21:42:43 »
De frequentie is het zelfde, maar jij ziet ze niet omdat ze geen GPS positie mee sturen.
In de lijst met actieve vluchten zou je ze wel kunnen zien.. zoek maar eens een callsign beginnend met RCH en dan een nummer zoals RCH785.
Dit zijn transportvluchten van de United states air force die dagelijks over Nederland komen.

Bij Dutchradar.nl hebben we een aparte server draaien die constant berekeningen maakt om de locatie van bijvoorbeeld een militaire kist te achterhalen.
Want hiervoor heb je minimaal 3 ontvangers nodig die het zelfde toestel zien.
Van elke ontvanger is een gps positie bekend(staan niet om de hoek maar kilometers verderop) en via een berekening tijd-afstand kan je een kruis op de kaart maken en heb je een GPS locatie.
 
ik kan jou ontvanger koppelen aan mijn netwerk waardoor jijzelf bijvoorbeeld militair kan volgen.
Wel moet hiervoor de pc/ontvanger 24/7 aanstaan om continu de ontvangsten door te geven.

Mocht je meer info willen hebben stuur dan gerust een mail naar info@dutchradar.nl
Er valt genoeg te hobbyen op het gebied van ADS-B.

Met vriendelijke groet,
Michel Rakhorst
Dutchradar.nl