Auteur Topic: Vliegtuigradar ontvangen? Zandig probleem  (gelezen 2948 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Ricie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 67
    • R.E.V. Media
Vliegtuigradar ontvangen? Zandig probleem
« Gepost op: 8 maart 2019, 13:20:59 »
Hallo allemaal,

Ik heb een usb dongle (tv usb stick) besteld om een vliegtuigradar op te zetten.

Nu heb ik al diverse tuts etc gelezen en geprobeerd op internet, lang gezocht. Maar ik ben eruit dat je met Zandig iet moet installeren op de bulk-in interface 0 om de usb zichtbaar te maken voor de ontvangst/decodeer software.

Ik heb list all devices ingeschakeld en de ignore hub functies uit gezet. Ik zie de dongle in het luistje. Maar de welbekende bulk-in interface 0 niet.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee, kan iemand me hiermee op weg helpen?

Offline PE0SAT

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
    • PE0SAT
Re: Vliegtuigradar ontvangen? Zandig probleem
« Reactie #1 Gepost op: 8 maart 2019, 15:13:27 »
Als je alles hebt gedaan wat op de volgende link staat, Zadig install (Nederlands versie installatie informatie) zijn er nog een aantal mogelijkheden:

Heeft Windows niet automatisch de TV drivers geïnstalleerd toen je de eerste keer de dongle in een van de USB aansluiting heb gestoken? Zo ja die eerst de-installeren.

Verwijder al de USB devices op je muis en keyboard na, en probeer het dan nog eens, dit om evt. conflicten uit te sluiten.

Succes
RX/SDR: AirSPY R2,Mini | HackRF one | RTL-SDR V3/V4 | Afedri | RFSpace | Ettus USRP | SDRPlay RSP2
Website: PE0SAT

Offline Ricie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 67
    • R.E.V. Media
Re: Vliegtuigradar ontvangen? Zandig probleem
« Reactie #2 Gepost op: 8 maart 2019, 16:09:13 »
Bedankt voor je reactie, ik ga het dalijk allemaal even op mijn gemak doornemen en uitproberen. Ik houd je/jullie op de hoogte!

Offline Ricie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 67
    • R.E.V. Media
Re: Vliegtuigradar ontvangen? Zandig probleem
« Reactie #3 Gepost op: 8 maart 2019, 18:30:47 »
Heb alle usb apparaten (zelfs toetsenbord en muis) uit de server gehaald. Heb standaard toegang via remote desktop. Dus zelfs die konden er tijdelijk uit.

Heb de stappen doorlopen, maar ik blijf hier tegenaan lopen. Zelfs met een ge deinstalleerde driver van de dongle.

Heb hem op interface 0 gegooid, daar geinstalleerd. Maar dan houd ik het probleem dat ik in sdr de melding krijg dat er geen device is geselecteerd.


Offline PE0SAT

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
    • PE0SAT
Re: Vliegtuigradar ontvangen? Zandig probleem
« Reactie #4 Gepost op: 8 maart 2019, 18:43:42 »
O, wacht, server ... Hoe maak je verbinding met die server? Als je dat via rdp doet heb je geen directe toegang tot de USB poorten en zou dus de reden kunnen zijn van je probleem.
RX/SDR: AirSPY R2,Mini | HackRF one | RTL-SDR V3/V4 | Afedri | RFSpace | Ettus USRP | SDRPlay RSP2
Website: PE0SAT

Offline Ricie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 67
    • R.E.V. Media
Re: Vliegtuigradar ontvangen? Zandig probleem
« Reactie #5 Gepost op: 8 maart 2019, 18:53:33 »
Vanaf macos met teamviewer.

Zou dat het probleem kunnen zijn? Usb dongle zit wel rechtstreeks in de server. En alles uit de screenshot is vanuit het os van de server. Dus of ik dat nou met een toetsenbord en muis op de server direct doe. Of op de server zelf, lijkt me niet dat het veel verschil zou moeten maken. Maar goed, ben daar ook geen pro in natuurlijk dus kan er naast zitten.

Zou het het proberen waard zijn een beeldscherm toetsenbord en muis even rechtstreeks aan te sluiten?

Is tevens wel een webserver die draait onder windows 7. Heb dus ook van die link die je eerder deelde even de windows 7 versie aangeklikt (stond ergens in die link). Die tut heb ik gebruikt.

Offline PE0SAT

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
    • PE0SAT
Re: Vliegtuigradar ontvangen? Zandig probleem
« Reactie #6 Gepost op: 8 maart 2019, 19:04:24 »
Om RDP en teamviewer uit te sluiten zou ik even direct op het systeem gaan werken en zien of het dan wel wil.
RX/SDR: AirSPY R2,Mini | HackRF one | RTL-SDR V3/V4 | Afedri | RFSpace | Ettus USRP | SDRPlay RSP2
Website: PE0SAT

Offline Ricie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 67
    • R.E.V. Media
Re: Vliegtuigradar ontvangen? Zandig probleem
« Reactie #7 Gepost op: 8 maart 2019, 19:09:58 »
Oke top! Dankjewel, ga ik dat dalijk nog even proberen

Offline Ricie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 67
    • R.E.V. Media
Re: Vliegtuigradar ontvangen? Zandig probleem
« Reactie #8 Gepost op: 8 maart 2019, 19:42:31 »
Maakt geen verschil, rechtstreeks op het os. Ook even omgewisseld met de usb poort waar het toetsenbord in zat. Maar ook dat maakt geen verschil...

Krijg trouwens een error als ik hier op het forum op de reageer knop druk. Via de quote lukte het wel om te reageren....


opabert

  • Gast
Re: Vliegtuigradar ontvangen? Zandig probleem
« Reactie #9 Gepost op: 8 maart 2019, 21:33:34 »
Na install Zadig,  reboot gedaan?

Offline Ricie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 67
    • R.E.V. Media
Re: Vliegtuigradar ontvangen? Zandig probleem
« Reactie #10 Gepost op: 8 maart 2019, 22:20:01 »
Nee had ik niet gedaan. Inmiddels wel, na jou tip. Blijf nogsteeds die bulk in niet zien. Alleen usb dongle, maar daar werkt het niet op. Heb ik tevens ook al geprobeerd als ik hem daarop installeerde.

Offline PE0SAT

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
    • PE0SAT
Re: Vliegtuigradar ontvangen? Zandig probleem
« Reactie #11 Gepost op: 9 maart 2019, 07:38:19 »
Maakt geen verschil, rechtstreeks op het os. Ook even omgewisseld met de usb poort waar het toetsenbord in zat. Maar ook dat maakt geen verschil...

Krijg trouwens een error als ik hier op het forum op de reageer knop druk. Via de quote lukte het wel om te reageren....


Altijd lastig dat op afstand trouble shoten, als het mijn eigen systeem was, dan zou ik eerst ook eens kijken op een andere computer om te zien of hij het daar wel doet, de windows eventviewer bekijken of daar nog bruikbare informatie in staat. maar ook ander log bronnen.

Op dit moment zit er ergens in de keten een "kink" in de spreekwoordelijk kabel nu alleen nog weten waar.

Nu ik  nog eens goed naar je "plaatje" kijk zie ik dat je Zadig vanuit een SDRSharp directory start, wat voor dongle heb je?
Het is toch niet een airspy model?, deze hebben namelijk geen zadig nodig.

Suc6
RX/SDR: AirSPY R2,Mini | HackRF one | RTL-SDR V3/V4 | Afedri | RFSpace | Ettus USRP | SDRPlay RSP2
Website: PE0SAT

opabert

  • Gast
Re: Vliegtuigradar ontvangen? Zandig probleem
« Reactie #12 Gepost op: 9 maart 2019, 10:00:53 »
Waarschijnlijk vraag ik ten overvloede :)
Zadig scherm onder TAB DEVICE
hebbi daar het vinki gezet bij SHOW ALL

Welke type merk RTL dongle heb je?

Offline Ricie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 67
    • R.E.V. Media
Re: Vliegtuigradar ontvangen? Zandig probleem
« Reactie #13 Gepost op: 10 maart 2019, 17:43:21 »
Nee dat is het niet. TV ontvanger van freenet.tv, is gewoon een DVB-T2 ontvanger. Dus dat zou zoals ik overal lees gewoon moeten werken als het goed is? Of laat ik het anders formuleren. Het benodigde DVB-T2 is aanwezig.

Ik heb Show all idd al aangevinkt en de ignore functie uitgevinkt. Dat bracht ook de oplossing niet.

Zal morgen eens even kijken om het op de mac uit te proberen.