Auteur Topic: Wat vinden jullie van deze Tecsun PL-660 wereldontvanger?  (gelezen 2503 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline supercb

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Wat vinden jullie van deze Tecsun PL-660 wereldontvanger?
« Gepost op: 11 februari 2019, 15:29:20 »
Ik zou graag op SSB willen luisteren met deze Tecsun PL-660 wereldontvanger op de SW :1711KHz tot 29999 KHz.
Ga ik veel buitenlands station ontvangen?
! Ik kan uren naar een HF korte golf wereldontvanger luisteren maar daarom ben ik nog geen wereldreiziger?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21649
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase

Offline supercb

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: Wat vinden jullie van deze Tecsun PL-660 wereldontvanger?
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2019, 16:31:53 »
Bedankt Johan Beck voor de link.
Dit was ook mijn keuze, ofwel een Tescun S-2000 wereldontvanger of een Tecsun PL-660 wereldontvanger kopen voor alleen naar de kortegolf beluisteren op de ssb!


Mijn hobby is naar de korte golf -o mhz tot 30 mhz te beluisteren op ssb. En daarom was deze vraag naar jullie.
Want de goedkoopste scanner met ssb erop en dit vanaf -o mhz tot..., dan zit ik al heel vlug boven de 700 euro.
! Ik kan uren naar een HF korte golf wereldontvanger luisteren maar daarom ben ik nog geen wereldreiziger?

Offline supercb

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: Wat vinden jullie van deze Tecsun PL-660 wereldontvanger?
« Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2019, 13:56:57 »
Ik heb de tecsun S2000 wereldontvanger gekocht. Omdat het een beetje een "basis toestel" is en ook dat er een analoge signaal meter aanwezig is en een leuk dikke kanaal knop.
Het is gezellig te luisteren op de HF. Oké, het ziet eruit als een speelgoed toestel maar ik ben er heel blij mee... :)


Ik zou graag een verticale basis antenne HF ( 3 mhz en 30 mhz ) willen kopen. Welke is is de meeste geschikte antenne voor de HF en hoe hoog moet je die antenne plaatsen om een goede resultaten te krijgen?
! Ik kan uren naar een HF korte golf wereldontvanger luisteren maar daarom ben ik nog geen wereldreiziger?

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 721
Re: Wat vinden jullie van deze Tecsun PL-660 wereldontvanger?
« Reactie #4 Gepost op: 17 februari 2019, 08:43:24 »
"Men" is nogal gecharmeerd van de zogenaamde Mini Whip antenne. Is een hele kleine, actieve antenne voor HF en schijnt erg goed te werken. En ze zijn niet duur. Misschien is dat een idee?

De wijze van plaatsing schijnt wel belangrijk te zijn voor goede werking (vrij/ geen metaal direct in de buurt en goed aarden).

Offline supercb

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: Wat vinden jullie van deze Tecsun PL-660 wereldontvanger?
« Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2019, 16:23:04 »
Bedankt Edwin uit 070.


Ik heb deze basis HF korte golf verticale antenne 1-2 Wave Allband - frequentie 3.5-30 MHZ gekochte en ben heel tevreden over. Deze staat op zo een 15 meter top hoogte. Ik kan heel veel buitenlandse DX station (usb) horen op de 20 meter-band.
! Ik kan uren naar een HF korte golf wereldontvanger luisteren maar daarom ben ik nog geen wereldreiziger?