Auteur Topic: Ervaringen UBCD3600XLT  (gelezen 2374 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline AOR

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Ervaringen UBCD3600XLT
« Gepost op: 30 januari 2019, 20:15:35 »
Heb sinds enige tijd de bovengenoemde scanner in het bezit. Hij installeren is gelukt. (mede dankzij dit forum,bedankt!) Nu ben ik benieuwd naar de ervaringen.
Verder heeft die van mij geen NXDN en vraag ik mij af of dit meer waarde heeft? Waarom wel/niet installeren?

Heb tevens het idee dat de luchtvaartontvangst niet optimaal is.  Als ik hem verder op monitoren met scan zet ontvangt hij gevoeliger dan off. Hoor graag of jullie dit ook zo ervaren.

Mvg,Bert (AOR)

Offline Chris

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 119
Re: Ervaringen UBCD3600XLT
« Reactie #1 Gepost op: 23 februari 2019, 12:32:50 »
Ik heb de scanner al een tijdje.  DMR ontvangst is goed te noemen. Luchtvaart valt vooralsnog een beetje tegen. Veel ruis en ook op volle bak binnen komen zit er ruis bij.
Ik heb er in de auto een Albrecht mobiele antenne aan van Jacobs uit Breda en dat was wel verrassend wat je daar allemaal mee ontvangt qua afstand.
Dus overall wel tevreden.

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 668
Re: Ervaringen UBCD3600XLT
« Reactie #2 Gepost op: 23 februari 2019, 21:58:59 »
Hij is helaas niet zo gevoelig als de ubc125, maar een andere antenne, op auto bijvoorbeeld maakt veel goed. Nut van de NXDN update moet je zelf even uitvogelen, ligt er aan in welke regio je zit.
Ik heb er veel plezier mee in ieder geval.
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline Ruud.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 109
  • Ruud.
Re: Ervaringen UBCD3600XLT
« Reactie #3 Gepost op: 24 februari 2019, 23:14:56 »
Ik heb de scanner al een tijdje.  DMR ontvangst is goed te noemen. Luchtvaart valt vooralsnog een beetje tegen. Veel ruis en ook op volle bak binnen komen zit er ruis bij.
Ik heb er in de auto een Albrecht mobiele antenne aan van Jacobs uit Breda en dat was wel verrassend wat je daar allemaal mee ontvangt qua afstand.
Dus overall wel tevreden.

Hoi,kun je me vertellen,om welk type antenne het gaat van Albrecht,en wat hij kost?
  Hartelijk dank.
Ubc.9000xlt,Ubc.3000xlt,Ubc.280xlt,Ubc.125xlt,Sony AIR7,National Panasonic R100.
Antenne-Diamond-D150,Diamond-D777 (2x).