Auteur Topic: Software onder Linux Mint  (gelezen 4293 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline grc3030

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Software onder Linux Mint
« Gepost op: 3 september 2021, 19:47:37 »
Hallo mensen,

Ik heb vandaat de Uniden BCT15X gekocht en ook de Butel-Pro software erbij, alleen is deze voor windows en het meeste werk ik onder Linux Mint. Maar weet iemand of er ook software is dat onder Linux Mint draait. Want zoals het nu gaat, komt W10 natuurlijk na al die tijd met allerlei foutmeldingen, en wil niet eens opstarten.

mvg Frans

Offline wicket

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: Software onder Linux Mint
« Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2021, 16:57:44 »
Al eens via wine geprobeerd?

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Software onder Linux Mint
« Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2021, 09:16:42 »
Wanneer je voldoende geheugen hebt, dan kan je ook een Windows in een virtualbox starten.
Zie de website van Pjotr.

Offline Henk Voortwijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 599
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
Re: Software onder Linux Mint
« Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2021, 12:11:38 »
Helaas wordt dit soort software nog steeds alleen ontwikkeld voor Windows. Ik heb dan ook een 2e PC met Windows10, speciaal voor het programmeren van mijn scanners e.d. Ik gebruik voor mijn UBC780XLT scanners ProScan en voor mijn UBC3500XLT Butel. Ook voor het programmeren van mijn P2000 ontvanger ben ik aangewezen op Windows helaas. Zoals hierboven al aangegeven kun je door middel van VirtualBox Windows installeren binnen Linux. Wine installeren is inderdaad ook een mogelijkheid, maar mijn ervaring is dat dit niet altijd goed werkt met bepaalde Windows software.

https://www.virtualbox.org/

https://www.winehq.org/
UBC760XLT; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Software onder Linux Mint
« Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2021, 17:24:24 »
Wine installeren is inderdaad ook een mogelijkheid, maar mijn ervaring is dat dit niet altijd goed werkt met bepaalde Windows software.

Afgezien daarvan, je haalt er weer een stuk virusgevoeligheid mee binnen in het degelijke Linux systeem. ???

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Software onder Linux Mint
« Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2021, 17:28:06 »
Wie staat er op en ontwikkelt een (open source) tegenhanger voor Linux-systemen?  ;D

Offline wicket

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: Software onder Linux Mint
« Reactie #6 Gepost op: 26 oktober 2021, 13:39:03 »
Wie staat er op en ontwikkelt een (open source) tegenhanger voor Linux-systemen?  ;D

Linux is gewoon open source hoor. Vraag me af wat er nog meer te ontwikkelen is..

Offline wicket

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: Software onder Linux Mint
« Reactie #7 Gepost op: 26 oktober 2021, 13:41:38 »
Wine installeren is inderdaad ook een mogelijkheid, maar mijn ervaring is dat dit niet altijd goed werkt met bepaalde Windows software.

Afgezien daarvan, je haalt er weer een stuk virusgevoeligheid mee binnen in het degelijke Linux systeem. ???

Waar haal je in godsnaam deze onzin vandaan?

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Software onder Linux Mint
« Reactie #8 Gepost op: 26 oktober 2021, 13:56:53 »
Waar haal je in godsnaam deze onzin vandaan?

Een voordehand liggend antwoord: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/wine.html.......
Maar wat daar staat, had je ook zelf kunnen bedenken  8)
Zie ook https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/veiligheid.html

Offline wicket

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: Software onder Linux Mint
« Reactie #9 Gepost op: 26 oktober 2021, 14:22:22 »
Oplossing is om een nieuwe gebruiker aan te maken binnen Linux en daar wine applicaties op te laten draaien.

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Software onder Linux Mint
« Reactie #10 Gepost op: 26 oktober 2021, 15:20:05 »
Oplossing is om een nieuwe gebruiker aan te maken binnen Linux en daar wine applicaties op te laten draaien.

Is een mogelijkheid, wanneer deze gebruiker verder niet op internet werkt, en geen email gebruikt.
Helaas voor de meesten een onmogelijke manier van werken...........

Offline wicket

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: Software onder Linux Mint
« Reactie #11 Gepost op: 26 oktober 2021, 15:59:17 »
Oplossing is om een nieuwe gebruiker aan te maken binnen Linux en daar wine applicaties op te laten draaien.

Is een mogelijkheid, wanneer deze gebruiker verder niet op internet werkt, en geen email gebruikt.
Helaas voor de meesten een onmogelijke manier van werken...........

Daarom is het ook beter om een aparte device aan te schaffen waar men gelijk Windows op zet.
Want dat Wine en Virtualbox is ook allemaal maar houtje touwtje

Offline Henk Voortwijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 599
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
Re: Software onder Linux Mint
« Reactie #12 Gepost op: 26 oktober 2021, 16:23:00 »
Want dat Wine en Virtualbox is ook allemaal maar houtje touwtje

Da's nou ook weer wat kort door de bocht. Beiden werken goed, VirtualBox wat beter dan Wine. Het ligt er maar net aan wat je van plan bent. Maar een aparte PC/Laptop met Windows is inderdaad in dit geval beter. Maar niet iedereen heeft hier de mogelijkheden en/of geld voor natuurlijk.
UBC760XLT; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Software onder Linux Mint
« Reactie #13 Gepost op: 26 oktober 2021, 23:25:46 »
Wie staat er op en ontwikkelt een (open source) tegenhanger voor Linux-systemen?  ;D

Linux is gewoon open source hoor. Vraag me af wat er nog meer te ontwikkelen is..

Genoeg, maar het ging mij meer om de tooling voor scanners onder Linux die ik bedoelde ;)