Auteur Topic: Motorola PG300  (gelezen 9739 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Reiger

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Motorola PG300
« Gepost op: 11 maart 2017, 19:01:29 »
Beste Forum leden,

Sinds vandaag ben ik in bezig van 6 Motorola PG300. Ik heb deze kocht op een 2dehansmarkt.  Ik heb alleen zelf totaal geen verstand van portofoons.
De portofoon werken echter niet goed. 3 van de portofoons werken samen. Het lijkt er dus op dat ik 2sets van 3 heb. Nu heb ik al een beetje zitten rond lezen en zag ik iets over programmeren van de portofoons? Kan ik dat zelf? Of waar kan ik dat laten doen? Zodat alle 6 de portofoons samen werken.

Ook las ik op internet iets over vergunningen voor portofoons. Is dat voor deze modellen ook nodig? En is een vergunning verplicht? Ik gebruik ze namelijk maar enkele keren op het jaar.

Alvast bedankt,

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Motorola PG300
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2017, 20:34:33 »
Je hebt het over de GP-300 neem ik aan.
Ja, hebt een vergunning nodig, zonder dat kunnen, mogen we je niet helpen.
De software is van Motorola, die is te koop bij Motorola.
De hardware (kabel en Rib-Box) kan je daar ook kopen, of zelf bouwen.
Bij elkaar zit je mogelijk op ongeveer €200,00 ...........
Bedenkt daarbij, dat de software voor de GP300 alleen werkt op een trage PC,met een echte COM poort, een 486 op 66MHz is ideaal.

Offline Reiger

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Motorola PG300
« Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2017, 21:10:20 »
Je hebt het over de GP-300 neem ik aan.
Ja, hebt een vergunning nodig, zonder dat kunnen, mogen we je niet helpen.
De software is van Motorola, die is te koop bij Motorola.
De hardware (kabel en Rib-Box) kan je daar ook kopen, of zelf bouwen.
Bij elkaar zit je mogelijk op ongeveer €200,00 ...........
Bedenkt daarbij, dat de software voor de GP300 alleen werkt op een trage PC,met een echte COM poort, een 486 op 66MHz is ideaal.

Bedankt voor u antwoord! Dan is het denk ik niets voor mij? Ik ben voornemens ze te gaan verkopen. Heeft u een idee wat de waarde van de set nog is?

Alvast bedankt

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: Motorola PG300
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2017, 21:17:31 »
Beste Reiger,

Je hebt waarschijnlijk een miskoop gedaan.
Alleen al voor het werkend in bezit hebben van dit soort portofoons ben je verplicht een vergunning te hebben. Daar het lijkt dat je twee verschillend geprogrammeerde sets hebt kan het dus zomaar zijn dat ze op twee verschillende frequenties staan. Dan heb je dus eigenlijk twee machtigingen nodig.

Machtigingen voor dit soort porto's zijn te verkrijgen via het agentschap Telecom en kosten niet de wereld.  Durf je alleen niet te zeggen of die ook door een privé persoon kunnen worden aangevraagd of dat je daarvoor een bedrijf / vereniging / stichting moet zijn.
Gebruik van de porto's zonder dat je weet welke frequenties erin zitten geeft grote kans op verstoring van andere gebruikers. Op zo'n moment is de kans groot dat er een klacht wordt ingediend bij het AT. Deze jongens (en meisjes) zijn heel goed in het uit peilen van signalen en de boetes die ze uitdelen zijn niet misselijk.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: Motorola PG300
« Reactie #4 Gepost op: 11 maart 2017, 21:22:41 »
Citaat
Bedankt voor u antwoord! Dan is het denk ik niets voor mij? Ik ben voornemens ze te gaan verkopen. Heeft u een idee wat de waarde van de set nog is?

Alvast bedankt

Dat ligt een beetje af van de staat van de porto's,  de kwaliteit van de accu's, de frequentie band en eventuele accessoires.  Maar met een paar tientjes per porto houd het wel op.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline Reiger

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Motorola PG300
« Reactie #5 Gepost op: 11 maart 2017, 21:27:33 »
Beste Reiger,

Je hebt waarschijnlijk een miskoop gedaan.
Alleen al voor het werkend in bezit hebben van dit soort portofoons ben je verplicht een vergunning te hebben. Daar het lijkt dat je twee verschillend geprogrammeerde sets hebt kan het dus zomaar zijn dat ze op twee verschillende frequenties staan. Dan heb je dus eigenlijk twee machtigingen nodig.

Machtigingen voor dit soort porto's zijn te verkrijgen via het agentschap Telecom en kosten niet de wereld.  Durf je alleen niet te zeggen of die ook door een privé persoon kunnen worden aangevraagd of dat je daarvoor een bedrijf / vereniging / stichting moet zijn.
Gebruik van de porto's zonder dat je weet welke frequenties erin zitten geeft grote kans op verstoring van andere gebruikers. Op zo'n moment is de kans groot dat er een klacht wordt ingediend bij het AT. Deze jongens (en meisjes) zijn heel goed in het uit peilen van signalen en de boetes die ze uitdelen zijn niet misselijk.

Elmar

Aan hoeveel kost zo'n machtiging voor deze portofoons? En als ik deze heb is het dan wel legaal om ze te gebruiken? Hoe kom ik er achter op welke frequentie de portofoons zit?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Motorola PG300
« Reactie #6 Gepost op: 11 maart 2017, 21:37:36 »
GP300 Lagen in Rosmalen voor 15 euro per stuk.
Machtiging aanvraag ca. 158.-
Daarna ca. 59.- per jaar.
Ongeacht aantal porto's.
AT Wijst 3 frequenties toe, dus omprogrammeren is noodzakelijk.
Alleen lokaal gebruik (bijv. woonplaats).

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: Motorola PG300
« Reactie #7 Gepost op: 12 maart 2017, 09:07:35 »
Aan hoeveel kost zo'n machtiging voor deze portofoons? En als ik deze heb is het dan wel legaal om ze te gebruiken? Hoe kom ik er achter op welke frequentie de portofoons zit?

Om te weten te komen welke frequentie ze nu zitten is het van belang te kijken welke uitvoering je hebt. Uit het exacte type nummer kun je halen in  welke frequentie band de porto's zitten (is wel zo handig bij het aanvragen van een machtiging, anders krijg je een frequentie toegewezen waarop je porto's niet geprogrammeerd kunnen worden). De exacte frequenties zal je er toch uit moeten halen met een programmeer kabel.
Of met een scanner met close call, maar dan moet je de porto laten zenden en dat mag dan weer niet zonder machtiging.

Elmar

Update
Zie net je advertentie staan, dat zijn aan de antennes te zien UHF uitvoering.
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)