Auteur Topic: ubc-800 vervangen door ic-r2500 heb gelijk een vraag.  (gelezen 2126 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline hamclassics

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 272
ubc-800 vervangen door ic-r2500 heb gelijk een vraag.
« Gepost op: 7 december 2008, 09:04:56 »
Als vervanger van de ubc-800 heb ik nu een icom ic-r2500 staan/liggen.
Eerste indrukken zijn niet verkeerd ,ontvang zelfs schiphol hier in rotterdam met een diamond x50 aan het balkon op 3 hoog, erg zacht maar het komt binnen.
Kwa functies heeft hij natuurlijk bij lange na niet alle luxe aan boord als de ubc-800 maar daar kan ik mee leven al is het wel weer een typische icom waarbij je dus geen memorybanks kan combineren,wat wel een gemis is.
Wat ook wel zeer vreemd is,is het feit dat er totaal geen bevestiging voor het bedien frontje meegeleverd word
Ook op HF even getest en zelfs op 80 meter prima ontvangst,met alleen de straler van de x50 aangesloten.
Ik heb hem ook nog even aan de cushcraft av3 ,3 banden vertikaal gehangen en hij gedraagt zich netjes en klapt niet dicht.
Kan er verder nog niet veel over melden , heb er nog niet veel mee gedaan en hij moet de Geleen-test nog ondergaan.
Nu is er gelijk een vraag voor iemand die meer ervaring met deze ontvanger heeft.
Ik heb wat ruzie met de programmering.
Ik heb er even met de pc wat zoekbankjes ingezet om te testen en uiteraard heb ik die de juiste tuningsteps toegewezen en de juiste modulatie.
Toen ik de boel had ge-upload naar de ontvanger en met het bedien paneel de zoekbankjes ging proberen, stond hij op 27mc op AM terwijl het in de software op FM staat.
Ook pakt hij het bovenste stukje luchtvaart band in FM terwijl er AM is toegewezen.
Ook de tuningsteps veranderen , op 2 meter heb ik 12,5 ingesteld in de software maar hij staat steeds op 10 KHz.
Als ik de ontvanger dan weer uitlees staat het allemaal nog steeds goed in de software.
Misschien iemand het zelfde meegemaakt ?
ferry
ICOM IC-R8500,ICOM IC-718, Sommerkamp FT-277B/Sp-277 phonepatch/Yaesu r-101 lijn.Fairhaven RD-500, Uniden-Bearcat ubcd-3600xlt
ECO73 (Balkon hf-antenne voor 10/15/20/40 mtr.),X300, hi endfed draadantenne.
En nog heel veel meer :)

Offline counterstrike

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1849
Re: ubc-800 vervangen door ic-r2500 heb gelijk een vraag.
« Reactie #1 Gepost op: 9 december 2008, 09:22:05 »
Hoi Ferry,

Op je vraag moet ik je het antwoord schuldig blijven, maar wat een mooie receiver. Ik hoop dat je wat van je gebruikerservaringen met dit speelgoed gaat plaatsen op dit forum.

Veel plezier ermee !

Groeten,
Peter
VHF/UHF
Whistler TRX-1 / AOR AR DV-10 / Uniden UBC3600XLT /Uniden UBC125 / Icom R7000 /Icom R850/Commtel COM205
Discone (zelfbouw), VHF/UHF air (zelfbouw), Burdewick VTA-1

HF:
AOR AR3030
BOSS SDR 4.2
MLA-30+ loop antenne

Offline hamclassics

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 272
Re: ubc-800 vervangen door ic-r2500 heb gelijk een vraag.
« Reactie #2 Gepost op: 9 december 2008, 11:09:14 »
Ja dank je Peter.
Ja ik zal er zeker een verhaaltje over maken alleen na de echte test pas, in Geleen.
Mijn eerste indrukken zo hier in Rotterdam liegen er niet om .
Ik heb hem nu op de x50 dualband antenne staan welke 3 hoog aan een balkonhek hangt helemaal ingebouwd tussen de andere flats en ook nog eens in het zuiderlijkste puntje van rotterdam en hoor toch op meerdere frequenties schiphol ,heel erg in de verte maar wel de hele dag door (dus geen conditie verhaal).
Ook de dubbele ontvanger geeft leuke mogelijkheden en zelfs op hf is het goed luisteren met dat ding.
Ik heb ook al allerlei software gevonden waaronder een remote programma wat ook weer leuke mogelijkheden geeft kan ik in geleen luisteren als ik in rotterdam ben of zo hahaha.
Genoeg uit te vogelen weer dus.
Ferry
oja heb er ook nog een vrijwel nieuwe ubc-3300 bij dus mij hoor je niet meer zeuren de rest van het jaar  ;)
ICOM IC-R8500,ICOM IC-718, Sommerkamp FT-277B/Sp-277 phonepatch/Yaesu r-101 lijn.Fairhaven RD-500, Uniden-Bearcat ubcd-3600xlt
ECO73 (Balkon hf-antenne voor 10/15/20/40 mtr.),X300, hi endfed draadantenne.
En nog heel veel meer :)