Auteur Topic: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl  (gelezen 131827 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline cappie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Gepost op: 15 augustus 2006, 17:04:07 »
ER is een nieuwe pager  de GALAXY van APOLLO gezien bij de p2000schop DAAR heeft ondergetekende wel interesse in . vraagje van deze kant, heeft een van de leden hier al gebruikerservaring mee?. ziet er wel goed uit  EN hij (de pager dus) is OPLAADBAAR via een laadstation. dus geen gepiel met batterijen meer. misschien zijn er meer lezers geintresseerd in deze pager vandaar dit bericht, met vriendelijke groetjes, Henk.

Offline samoht

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
    • http://www.brandweerkrommenie.nl
Re: NIEUWE PAGER
« Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2006, 17:20:36 »
Volgens mij is hij niet voor prive gebruik alleen voor Professioneel gebruik.

Citaat van: "P2000shop"
De Galaxy wordt op dit moment alleen op basis van proef geleverd aan hulpverlingsdiensten
Brandweer Krommenie

Een Brandweerman is pas compleet met een hond die fikkie heet.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2006, 17:21:36 »
Hier is het linkje: http://www.p2000shop.nl/galaxy.html

Het lijkt wel of de knoppen van rubber zijn, dus het stof achter het display via de knoppen (zoals bij de Jupiter) is met deze pager waarschijnlijk verholpen.

Edit:

Citaat
Standaard IP53 (spuitwater/stof dicht) (IP54 op aanvraag)

Had ik het toch goed gegokt.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: NIEUWE PAGER
« Reactie #3 Gepost op: 15 augustus 2006, 17:22:19 »
Citaat van: "samoht"
Volgens mij is hij niet voor prive gebruik alleen voor Professioneel gebruik.

Dan zeg je toch gewoon dat je fotograaf bent en hem professioneel gaat gebruiken.  ;)

Edit:

Citaat
De Galaxy wordt op dit moment alleen op basis van proef geleverd aan hulpverlingsdiensten.

Erg jammer dit.

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 367
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2006, 17:59:36 »
Even flauw doen....

Citaat van: "P2000shop"
De Galaxy wordt op dit moment alleen op basis van proef geleverd aan hulpverlingsdiensten.

Wat zijn dat eigenlijk? Hulpverlingsdiensten? ;)

(einde flauw doen)
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E

Offline chatjozef

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 217
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #5 Gepost op: 15 augustus 2006, 18:18:44 »
Citaat
Wat zijn dat eigenlijk? Hulpverlingsdiensten? Knipoog/Wink

pff 30 plussers :P.....,
Groet,
Stephan

arjan

  • Gast
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #6 Gepost op: 15 augustus 2006, 18:29:02 »
Wij kunnen hem toch ook testen op basis van proef?

Leen Ansems

  • Gast
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #7 Gepost op: 15 augustus 2006, 18:56:01 »
De GALAXY pager is al zeker 3 maanden door brandweerkorpsen uitgebreid getest zonder dat dit hele forum het wist. Ja hij heeft rubber knoppen en die maken deel uit van het voorfront. Het toestel is reeds stof en vochtbestendig volgens de de norm IP53. De ontvanger is gevoelig en het alarm is veel harder (trilt ook harder) dan de Jupiter of de X3. Ook de leesbaarheid is beter beoordeeld dan van de X3. De pager wordt voorlopig alleen door de P2000-shop en mij geleverd aan hulpverleners. Toestel is ook speciaal voor deze groep ontwikkeld en aan hun wensen aangepast.
Mvg,
Leen

Offline tcf

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 226
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #8 Gepost op: 15 augustus 2006, 19:02:27 »
Kijk, eindelijk een ( op het eerste gezicht ) hele goede pager op de markt voor de professionele gebruikers.

 :)

Ben zeer nieuwsgierig naar de gebruikservaringen, het lijkt me echt een topapparaat!
Wees verstandig, blijf jezelf

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #9 Gepost op: 15 augustus 2006, 19:03:28 »
En oplaadbaar, trilt HEEEEEEEEEL erg hard en gaat qua luidsterkte alle andere pagers ver voorbij, en na 3 maanden testen nog geen stofje achter het glas ;-)

Het scherm is echt super gaaf en groot, ik zal binnekort nog wat meer info schrijven maar nu even geen tijd voor.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: NIEUWE PAGER
« Reactie #10 Gepost op: 15 augustus 2006, 19:15:53 »
Citaat van: "cappie"
ER is een nieuwe pager  de GALAXY van APOLLO gezien bij de p2000schop DAAR heeft ondergeteken de wel interesse in . vraagje van deze kant, heeft een van de leden hier al gebruikerservaring mee?.

Cappie, ik heb hem al een tijdje in mijn bezit, en hij voldoet precies wat ik van een pager verwacht. Wanneer men de bezitter is van de Jupiter Pro V7.1 of 2 dan ken je de hele pager. (zie ook het bericht van Leen Ansems), zoals reeds door Leen gemeld zijn er aanpassingen gedaan die dit een volwaardige pager maken.

Citaat van: "cappie"
ziet er wel goed uit  EN hij (de pager dus) is OPLAADBAAR via een laadstation. dus geen gepiel met batterijen meer.

Ook het laden van de pager is een geweldige vooruitgang, door de stand van de pager in de lader, is deze perfect uit te lezen tijdens een nachtelijk alarm. Zelf had ik moeite met het lezen van de berichten van de Xstream tijdens de nachtelijke uurtjes, en door deze pager/lader is dit verledentijd.
Ik ben het met je eens dat hij er erg goed uitziet. Alleen dat gepiel met de batterijen snap ik ff niet, gemiddeld doet een Jupiter Pro 2,5 tot 3 maanden met een batterijlading (hooguit 5 wisselen per jaar).

Citaat van: "cappie"
misschien zijn er meer lezers geintresseerd in deze pager vandaar dit bericht, met vriendelijke groetjes, Henk.

Ongetwijfeld zuller er meer belangstellende zijn, maar zoals op de site van de P2000shop is te lezen, wordt hij alleen uitgeleverd aan de hulpverleningsdiensten.
Hier is hij voor ontwikkeld, en daar wordt hij getest en indien nodig aangepast aan de behoeften van deze diensten.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #11 Gepost op: 15 augustus 2006, 19:30:13 »
Citaat van: "arjan"
Wij kunnen hem toch ook testen op basis van proef?

Daar zit hem nou net de kneep, de brandweer gebruikt hem dus tijdens inzetten.
Dit betekend dat de pager wordt bloot gesteld aan hitte, vocht en vuil.

1 x per jaar doen wij tijdens een van de oefenavonden (in de zomer periode) aan spuitvoetbal ( 2 x tankautospuit, 6 x lage druk van 5 bar en een hele grote bal) en bij wijze proef heb ik de pager gewoon in mijn zak gehad en door de collega's meerdere keren langdurig aan het water bloot gesteld, en de pager gaf daar niets om.
Nu is bovenstaande een extreem geval, maar ik wil alleen maar aangeven dat wij brandweermensen geen schoon en droog werk hebben en dat ie daar wel tegen bestand moet zijn, en juiste de extreme inzetten die kunnen de "niet" hulpverleners niet testen.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline bluskabouter

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 65
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #12 Gepost op: 15 augustus 2006, 19:45:19 »
is deze pager van apollo ook te programmeren met de gebruikelijke programmeerset??
haal gerust in, de brandweer knipt je er wel uit!!

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #13 Gepost op: 15 augustus 2006, 19:52:41 »
Citaat van: "bluskabouter"
is deze pager van apollo ook te programmeren met de gebruikelijke programmeerset??

Nee, hiervoor is een andere programeer set nodig (4 pennen), maar de software is gelijk aan de Pro V7.1, 7.2. Uiteraard is de software onderling niet te gebruiken.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

RonF

  • Gast
Re: NIEUWE PAGER
« Reactie #14 Gepost op: 15 augustus 2006, 20:17:04 »
Citaat van: "vuurvreter63"
Ongetwijfeld zuller er meer belangstellende zijn, maar zoals op de site van de P2000shop is te lezen, wordt hij alleen uitgeleverd aan de hulpverleningsdiensten.
Hier is hij voor ontwikkeld, en daar wordt hij getest en indien nodig aangepast aan de behoeften van deze diensten.

Bestaat er, op termijn, een mogelijkheid dat deze pager ook aan niet hulpverleningsdiensten wordt uitgeleverd of is de kans hiervan minimaal???

Gr.
RonF