Auteur Topic: P2000 pagers (en het protocol)  (gelezen 92181 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2459
Re: P2000 pagers (en het protocol)
« Reactie #30 Gepost op: 6 september 2005, 19:23:08 »
Citaat
Volgens geruchten zou K&H in overleg zijn met Infostream
of er een service-oplossing kan worden samengesteld.

Dit zijn geen geruchten de regio NHN is hier al ver gevorderd mee bezig.

Binnen de korpsen van NHN zijn de kontaktpersonen al op de hoogte.........

Gr Erik

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: P2000 pagers (en het protocol)
« Reactie #31 Gepost op: 6 september 2005, 19:27:04 »
Erik,

Kan jij eens aangeven wat er dan met name stuk gaat aan die Infostream want een waterdichte behuizing is al een voordeel, of zijn het echt in 90% van de gevallen de schermen die breken ?

Kun je ook aantallen noemen van 1 op de tig gaat stuk ?

Ierlandfan

  • Gast
Re: P2000 pagers (en het protocol)
« Reactie #32 Gepost op: 7 september 2005, 21:46:22 »
vnl displays: het kijkvenster is te slap, buigt teveel door.
Aantallen? Meeste worden gewoon weggegooid, ik denk dat een 50 kapotte pagers (al dan niet door display problemen of door gewoon DOA, dood bij aankomst) een lage schatting is sinds de meeste het niet claimen danwel opgeven. Die kopen gewoon een goede.

Waarom ik er op ingesprongen ben is dat ik hoop te bereiken dat de pagers die we nog hebben het nog een klein tijdje uitzingen.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: P2000 pagers (en het protocol)
« Reactie #33 Gepost op: 7 september 2005, 23:03:46 »
Citaat van: "Ierlandfan"
vnl displays: het kijkvenster is te slap, buigt teveel door.
Aantallen? Meeste worden gewoon weggegooid, ik denk dat een 50 kapotte pagers (al dan niet door display problemen of door gewoon DOA, dood bij aankomst) een lage schatting is sinds de meeste het niet claimen danwel opgeven. Die kopen gewoon een goede.

Waarom ik er op ingesprongen ben is dat ik hoop te bereiken dat de pagers die we nog hebben het nog een klein tijdje uitzingen.

50 op de hoeveel ?

Tazzie

  • Gast
Re: P2000 pagers (en het protocol)
« Reactie #34 Gepost op: 27 september 2005, 22:38:35 »
Citaat van: "Wopper"
Erik,

Kan jij eens aangeven wat er dan met name stuk gaat aan die Infostream want een waterdichte behuizing is al een voordeel, of zijn het echt in 90% van de gevallen de schermen die breken ?

Kun je ook aantallen noemen van 1 op de tig gaat stuk ?



dit was mijne na 6 dagen gebruik.
na 1 week was van een collega zijn pager ook al stuk , gewoon tijdens een oefening ook het scherm stukgegaan

peen van dienst

  • Gast
Re: P2000 pagers (en het protocol)
« Reactie #35 Gepost op: 26 juni 2006, 11:27:27 »
Citaat van: "Tazzie"
dit was mijne na 6 dagen gebruik.
na 1 week was van een collega zijn pager ook al stuk , gewoon tijdens een oefening ook het scherm stukgegaan

Is denk ik niet zo vreemd; gezien het relatief grote display. Da's ziet er best mooi uit; maar als je er een te grote 'puntbelasting' op zet krijg je het effect van de foto.

Dat is denk ik ook niet Infostream-specifiek, maar het geval bij alles met grote LCD-displays. Maar bij de brandweer moet het natuurlijk wel tegen 'zwaar gebruik' bestand zijn.

Peen

Leen Ansems

  • Gast
Re: P2000 pagers (en het protocol)
« Reactie #36 Gepost op: 26 juni 2006, 12:07:56 »
Onzin. Als je een LCD van een Apollo PILOT, Jupiter of BRAVO en daarvan afgeleide types kapot wilt hebben zal je een ferme klap met de hamer op het venster moeten geven. Het is een specifiek infostream probleem en niet anders.
mvg,
Leen

peen van dienst

  • Gast
Re: P2000 pagers (en het protocol)
« Reactie #37 Gepost op: 26 juni 2006, 12:14:47 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Onzin. Als je een LCD van een Apollo PILOT, Jupiter of BRAVO en daarvan afgeleide types kapot wilt hebben zal je een ferme klap met de hamer op het venster moeten geven. Het is een specifiek infostream probleem en niet anders.

Ja; in die zin: het scherm van de Infostream is groter en zit 'meer aan de oppervlakte' dus is sneller beschadigd. Door de behuizing is hij dus minder 'hufterproof/brandweer geschikt' (doorhalen wat niet van toepassing is). Maar ik bedoel dat je elk LCD display kapot krijgt als je er teveel druk op uitoefent.

Doe hetzelfde maar eens met je PDA of mooie nieuwe GSM met groot scherm; zo heb ik laatst zelf nog een Nokia 6630 naar de eeuwige GSM-velden geholpen doordat hij aan mijn riem zat, en ik lekker lui op één kant voor de TV ging liggen  :)

Peen

Leen Ansems

  • Gast
Re: P2000 pagers (en het protocol)
« Reactie #38 Gepost op: 26 juni 2006, 12:35:51 »
Ik heb hier op het hele forum nog nergens gelezen dat iemand een defekt LCD had in een door mij opgesomde serie hobbypagers bij normaal gebruik. Voor wat je GSM betreft: kijk eens op http://www.ricom-repairs.nl
Bel ze eens of ze nog iets aan je telefoon kunnen doen. Het is in ieder geval een vakman.
mvg,
Leen

peen van dienst

  • Gast
Re: P2000 pagers (en het protocol)
« Reactie #39 Gepost op: 26 juni 2006, 12:43:27 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Ik heb hier op het hele forum nog nergens gelezen dat iemand een defekt LCD had in een door mij opgesomde serie hobbypagers bij normaal gebruik.

Nee ik ook niet. Sterker nog; ik heb een Infostream 'van de zaak' en een Pro-One+ privé. Als ik de deur uit ga neem ik de ProOne mee; niet de Infostream; vanwege bovenstaande reden en het feit dat ik hem gewoon te groot vind, aan de broeksriem.

De Infostream ligt alleen op het nachtkastje ingeval van nachtelijk korpsalarm of zo. Vind het ook een onhandig ding qua bediening etc. Misschien dat ik hem één dezer weken zelfs wel weer gewoon inlever.

Maar als morgen mijnheer Jupiter ook een pager uit zou brengen met zo'n groot scherm, loop je hetzelfde risico op kapotte LCD displays (zeker als het niet 'verdiept' ligt); dat is wat ik wil zeggen.

Peen

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: P2000 pagers (en het protocol)
« Reactie #40 Gepost op: 26 juni 2006, 12:53:53 »
Citaat van: "peen van dienst"
Maar als morgen mijnheer Jupiter ook een pager uit zou brengen met zo'n groot scherm, loop je hetzelfde risico op kapotte LCD displays (zeker als het niet 'verdiept' ligt); dat is wat ik wil zeggen.

Peen

Als je kijkt naar het grote scherm van de Apollo Pilot (POCSAG) pager dan krijg jij dat scherm echt niet stuk, ook niet als je erop tv ligt te kijken ;-) Jammer dat dit scherm niet in een FLEX pager te verkrijgen is.

http://www.comtrexcommunications.com/10017133.jpg

Hier staat een plaatje van de Apollo grote versie van de Jupiter, als je hier op druk (want de pocsag versie is leverbaar in NL) dan krijg je het echt niet stuk.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: P2000 pagers (en het protocol)
« Reactie #41 Gepost op: 26 juni 2006, 14:49:02 »
Is het niet zo dat de versie Infostream met de barsten in het scherm (zie plaatje vorige pagina), geen beschermglaasje heeft?

De Jupiter, Mercurius, ProOne en Bravo pagers hebben allemaal een beschermglaasje voor het display. (al dan niet voorzien van extra krasbeschermer)

Offline Moleman

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Re: P2000 pagers (en het protocol) Wie wijst capcodes toe ??
« Reactie #42 Gepost op: 2 november 2010, 07:05:19 »
Bij de politie in Zaanstreek-Waterland wordt tot op heden GEEN gebruik gemaakt van Pagers.
Nu willen wij een aantal PAGERS gaan gebruiken voor PERSALARMERING.

Vragen:

Wie wijst de (politie) cap-codes toe
Welke firma-leverancier programmeert ook na aankoop
Waar moeten ze besteld worden (prijs incl. programeren)
[/color]

Wie geeft mij antwoord op deze vragen ??

Hans Moleman
Beheerder Meldkamer ZAWA

075-6271167

Hans.Moleman@Zaanstreek.politie.nl

Offline SemafoonWinkel.nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 155
    • http://www.semafoonwinkel.nl
Re: P2000 pagers (en het protocol) Wie wijst capcodes toe ??
« Reactie #43 Gepost op: 2 november 2010, 16:30:36 »
Citaat van: "Moleman"
Bij de politie in Zaanstreek-Waterland wordt tot op heden GEEN gebruik gemaakt van Pagers.
Nu willen wij een aantal PAGERS gaan gebruiken voor PERSALARMERING.

Vragen:

Wie wijst de (politie) cap-codes toe
Welke firma-leverancier programmeert ook na aankoop
Waar moeten ze besteld worden (prijs incl. programeren)
[/color]

Wie geeft mij antwoord op deze vragen ??

Hans Moleman
Beheerder Meldkamer ZAWA

Zeer vreemd bericht. Hoort m.i. niet op een forum thuis incl. de email gegevens (denk aan spam-bots).

- CAP-codes worden toegewezen middels vtspn Driebergen. Uw lokaal C2000 beheerder weet hier alles van.
- Indien U Lara2 getekend heeft, kunt U bestellen via de Lara2 catalogus. Uw lokaal C2000 beheerder weet hier alles van.
- Anders kan bijv. de Jupiter Pro of Infostream gebruikt worden, deze zijn CTK gekeurd. Uw lokaal C2000 beheerder weet hier alles van.
- Programmeren na aankoop kan ook via Uw lokaal C2000 beheerder. Waarschijnlijk zijn de middelen hiervoor standaard al bij U aanwezig.

- Niet geli ëerden (hobbyisten, media, belangstellenden) kunnen uiteraard zelf bepalen welke pager ze nemen, en waar ze deze kopen.
- Herprogrammeren na aankoop, en aankopen kan uiteraard ook bij ons.

Zie ook:
http://www.c2000.nl/pagina/?itemID=498& ... itemID=156
http://www.c2000.nl/pagina/?itemID=308& ... 0&switch=1

Offline Xarioga

  • SSC/ICT en Telecom - (Rijksoverheid)
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 564
  • Eric - Den Haag / Leidschenveen
    • The ErLoices
Re: P2000 pagers (en het protocol)
« Reactie #44 Gepost op: 2 november 2010, 17:40:26 »
Inderdaad vreemd dat ze bij de Pol. niet weten waar ze moeten zijn  :shock:
Ubc3500xlt / Ubcd3600xlt | Uv9r-Era
Rh951s / Rh103 / Srh805s | Rhf10 / Na666 / Mr77b