Auteur Topic: Toevoeging voor mensen die PDW draaien  (gelezen 68794 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline KBD

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 10
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #195 Gepost op: 8 juni 2022, 13:06:33 »
Ok even een nieuwe update: Ik heb dus een BOT-telegram aangemaakt, die werkt, ik heb ook de API code en ID kunnen invoegen in PDW reader, maar de meldingen versturen lukt niet op een of andere manier, ik denk omdat ik niet verbonden ben via een COM-poort, hoe kan ik dit oplossen? Van zodra dit in orde is kan ik denk ik weer meldingen ontvangen...

De comport moet idd verbonden zijn, anders kan je geen (test) meldingen versturen.
(misschien moet ik dit aanpassen dat je niet perse verbonden hoeft te zijn met een comport, maar dat is een ander verhaal)
Maar via de testtool kan je ook een testmelding versturen.
Voor nu zou je in PDWReader een comport kunnen selecteren, ook al komen daar nu geen meldingen op binnen, maar dan kan je wel een testmelding versturen naar Telegram.

Moet je dan eigenlijk ook alle filters opnieuw instellen? Of is er ook een mogelijkheid om vanuit PDW de huidige filters mee over te nemen naar de PDW reader?
Sorry voor de vele vragen..

Nee, als je in PDWReader de Blacklist, Whitelist 1 en Whitelist2 uitvinkt, wordt alles in PDWReader doorgelaten wat PDW verstuurd naar PDWReader.

De testtool van telegram werkt, die heb ik gecheckt, maar op de PDW reader zegt hij dat Telegram niet actief is, maar dat komt dan door de compoort die niet verbonden is?

Offline KBD

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 10
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #196 Gepost op: 8 juni 2022, 14:07:57 »
kan jij me in mensentaal uitleggen wat te doen? want dit is chinees voor mij ..

[Mod] Liever niet het hele bericht herhalen als je op het voorgaande bericht reageert. Gebruik dan 'Reageer' en niet 'Çitaat'.

Offline MCS2000

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 209
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #197 Gepost op: 8 juni 2022, 14:39:44 »
Als de comport is verbonden en je ziet het Telegram logo in het scherm kan je (test) berichten versturen idd. Lees de handleiding en configureer de comport zodat PDW naar de virtuele comport zijn bericht stuurt.
En dat PDWReader op de 2e virtuele comport dit bericht kan ontvangen.
Blacklist en whitelist zijn alleen maar filters in PDWReader die berichten tegen kunnen houden die PDW “teveel” verstuurd.
Groeten, Martijn

Offline KBD

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 10
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #198 Gepost op: 8 juni 2022, 16:36:00 »
Bij installatie van de comport krijg ik telkens een foutmelding en kan ik het niet gebruiken (fout52) ... Het telegramlogo staat ook niet in het scherm van de PDW reader, maar de telegram bot support die ik opstarte werkt wel. Ik wil graag foto's sturen wat er mis is, want zo lijkt het mij makkelijker om mijn probleem op te lossen, maar dat gaat hier dus blijkbaar niet...  zit er al uren op te prutsen, maar krijg het niet goed.... Andere tips? :D

[Mod] Nogmaals: niet het hele bericht herhalen als je op het voorgaande bericht reageert. Gebruik dan 'Reageer' en niet 'Citaat'. Snap je dit?

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #199 Gepost op: 10 juni 2022, 07:45:03 »
Bij mij is de gehele installatie gelukt met PDW Reader en telegram, alleen ik loop tegen een vrij groot probleem aan en dat is dat de PDW reader nu alle Apollo programma's blokkeert, zodra ik de verbinding tot stand breng geeft PDW reader in het GoldApollo5R dit komt te staan in het venster: Raw Data from RS232.

Daarnaast gooit mijn pc nu ook direct bij openen van de Apollo programma's deze na 1 sec dicht. Vreemde is dat de Swissphone welke ik via de achter poort heb lopen wel werkt.

Wie heeft hier ervaring mee?

Mvg Pe

Offline PD7AC

  • Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 343
    • PD7AC
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #200 Gepost op: 10 juni 2022, 07:59:21 »
@Pe,

Nee dit is geheel nieuw voor me om te lezen. Ik heb tot heden dat niet mee gemaakt, en ik kan zelfs mijn TP110 gewoon programmeren zonder dat ik de reader sluit. Heb je de reader in een eigen map staan? De reader installeer je namelijk niet dus lijkt me dat het daar niet aan zal liggen.

Maar ik zal eens wat software van andere pagers op mijn test pc zetten, en kijken als ik ook daar tegen aan loop.

Ik ga testen :-)

Offline Willem14

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #201 Gepost op: 10 juni 2022, 09:49:05 »
Als ik mijn Jupitor Pro USB programmer aansluit en de software opstart krijg ik ook een melding "GoldApollo5R" in PDW reader.
De programmer en de reader werken wel gewoon.
NB: Ook als ik de programmer niet aansluit en de Apollo software opstart krijg ik de melding, dus zal het geen comport conflict zijn.
UBCD3600XLT - AOR8200 - RTL-SDR-USB
Diamond RH795-Diamond X-30N-Diamond D-190

Offline PD7AC

  • Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 343
    • PD7AC
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #202 Gepost op: 10 juni 2022, 11:01:07 »
I.d.d. Willem, ik heb zojuist wat getest, ligt i.i.g. niet aan de Reader.

Offline PD7AC

  • Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 343
    • PD7AC
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #203 Gepost op: 12 juni 2022, 13:49:47 »
Misschien een idee om een plugin ( integratie ) te maken voor delen binnen Discord. Deze is ook zeer in trek bemerk ik.

Offline sebastiaan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 466
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #204 Gepost op: 15 juni 2022, 03:16:50 »
Aller eerst sorry voor de late reactie. ( ziekenhuis opname)

Alle p2000 meldingen worden bij mij uitgesproken door middel van het programma Speaki.
Met deze app kan je al je binnenkomende notificaties laten voorlezen. Je kan in het programma apps selecteren waarvoor je dit wil doen.

Ik gebruik de telegram bot van p2kflex. Daar heb ik verschillende capcodes gezet van Vianen. In het programma Speaki de app telegram selecteren en nu worden alle ontvangen meldingen automatische voorgelezen.

Misschien dat het mooi werkt met PdwReader. Ik heb een chromebook dus dat helaas niet kunnen testen omdat ik niet weet of RdwReader ook op een chromebook werkt. Anders Speaki op de achtergrond mee laten draaien.

Misschien dat jullie hier nog meer mogelijkheden in zien?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2365
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #205 Gepost op: 15 juni 2022, 06:42:34 »
Windows 10 heeft de app Verteller. Deze doet hetzelfde zo te lezen.
Deze leest het actieve scherm voor.

Wellicht kun je een script maken welke een "filtermeldingenscherm" opent, zodat Verteller de melding steeds voorleest.
Dit zou met PDW en/of de Reader toch mogelijk moeten zijn?
Zoals je kunt zien, weet ik niks van scripts, maar ik kan me wel voorstellen dat dit technisch haalbaar is met niet al te veel inspanningen?

Offline Dutch Firefly

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 260
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #206 Gepost op: 15 juni 2022, 11:39:07 »
In principe  :) het met Verteller wel. Hij leest alleen veel meer voor dan alleen de tekst in het display. Er zit ook allerlei systeeminfo bij.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2365
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #207 Gepost op: 15 juni 2022, 15:53:04 »
Klopt, daarom zeg ik ook:
"Wellicht kun je een script maken welke een "filtermeldingenscherm" opent, zodat Verteller de melding steeds voorleest."

Offline PD7AC

  • Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 343
    • PD7AC
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #208 Gepost op: 15 juni 2022, 16:13:20 »
In principe  :) het met Verteller wel. Hij leest alleen veel meer voor dan alleen de tekst in het display. Er zit ook allerlei systeeminfo bij.

Ik heb even een kleine test gedaan, maar als je in de reder het selectievak op de meldingen zet leest hij alleen deze selectie. Alleen hij geeft dan ook de datum en tijd. en de voertuigennummers klinken raar. Je kan het dus wel gebruiken in de reader maar zoals jullie beide aanvullen is het niet geheel netjes zoals je van een kazerne alarm verwacht.

Zal i.d.d. leuk zijn als we Eva/Anna of hoe je haar wil noemen, ook werkend krijgen via de Reader. Zeker een leuke aanvulling.

Offline sebastiaan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 466
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #209 Gepost op: 15 juni 2022, 23:26:46 »
Bij de app Speaki leest hij echt alleen de p2000 melding voor en geen andere dingen. Daarbij kan je met de app nog veel meer instellen.

Het is wel zo dat je je soms wel is kapot schrikt als er ineens word omgeroepen dat er brand is.
Meldingen worden voorgelezen zoals je ze op p2000 ziet.

Ben eigenlijk nog aan het zoeken of je in de app ook iets kan instellen  dat hij eerst een piepje geeft voordat hij de melding voorleest. Dan schrik je misschien minder erg haha