Informatie / Mededelingen > Opmerkingen / Suggesties

Frequentie database

<< < (2/14) > >>

Faramir:
De database is voor mij een standaard naslagwerk en enorm waardevol. Als ik een optie zou mogen wensen dan is dat een mogelijkheid om de 'frequentie banden' te kunnen opzoeken. Nu ga ik dan door verschillende PDF bestanden heen en als je die zou kunnen raadplegen in de database zou dat een stuk makkelijker voor me zijn.
Vroeger in de bekende papieren uitgave's stond er een handig overzicht in compleet met modulaties en stap groottes.
We mogen blij zijn met de database, vrij toegankelijk en heel goed onderhouden.

Thijsiooh:
Hulde aan Johan die de DB bijhoudt. Zeer waardevol en gaat ongetwijfeld aardig wat vrije tijd inzitten.

Een optie die ik graag zou willen zien is een "laatst gehoord datum". Dat geeft een indicatie of de frequentie regelmatig wordt gebruikt en of deze nog in gebruik is. Maar ik besef me ook hoeveel werk dit is en dat dit ook afhankelijk is van de input van luisteraars.

Discriminator:
Met enige regelmaat worden er frequenties verwijderd uit de database. Bijvoorbeeld omdat een bedrijf is overgegaan van analoog naar digitaal.

Johan Beck:
Er zijn plannen om de database anders in te richten. Er komt een optie waarbij bezoekers zich kunnen registreren en dan een eigen database bij kunnen houden. Met de gegevens die hier worden ingevuld wordt dan ook gelijk de algemene database gevoed. Nu is de vraag, wat voor invoervelden zouden er dan wenselijk zijn en hoe moet het overzicht er uit zien?

elsinga:
Ik zou het eerst vrij standaard houden en dezelfde velden gebruiken als ook al in de database staan. Misschien aangevuld met een lastheard veld, ik zie op het forum dat gebruikers dat vaak ook bijhouden. En wellicht ook tonen welke gebruiker die frequentie "beheert".

In het algemeen is een Colorcode veld wel handig, dat staat nu in de tekst. Idem TS veld.

Een importfunctie voor je eigen frequenties zou ook leuk zijn, samen met een manier om snel te zien of er dubbele frequenties bij zijn. Ik ga zelf niet 21.424 frequenties intypen en handmatig controleren.  :D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie