Auteur Topic: Nieuwe firmware AOR AR-DV1  (gelezen 16642 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline peter aor

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 171
Nieuwe firmware AOR AR-DV1
« Gepost op: 2 december 2019, 16:59:14 »

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Nieuwe firmware AOR AR-DV1
« Reactie #1 Gepost op: 4 december 2019, 18:52:20 »
ik heb de firmware ge installeert ik heb het idee dat de AM luchtvaart band over zijn nek gaat af en toe. meer mensen er last van . ik hou het even in de peiling anders weet terug naar de vorige .

Offline Scanner Brussels

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 222
Re: Nieuwe firmware AOR AR-DV1
« Reactie #2 Gepost op: 5 december 2019, 05:49:44 »
Vraagje:
Als ik het goed gelezen heb dan moet je de update op een SD-kaart kopiëren en dan in het toestel zetten en opstarten. Het maakt dus niet uit of je een Apple of Microsoft PC hebt?
Correct of zie ik het verkeerd?  Hebben de draagbare toestellen van AOR dit ook?
Bedankt voor enige info....

Scanner Brussels

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: Nieuwe firmware AOR AR-DV1
« Reactie #3 Gepost op: 5 december 2019, 09:25:12 »
Vraagje:
Als ik het goed gelezen heb dan moet je de update op een SD-kaart kopiëren en dan in het toestel zetten en opstarten. Het maakt dus niet uit of je een Apple of Microsoft PC hebt?
Correct of zie ik het verkeerd?  Hebben de draagbare toestellen van AOR dit ook?
Bedankt voor enige info....

Scanner Brussels

Je kunt de firmware inderdaad via de mac of pc downloaden naar de SD-card kopiëren.
Daarna op de DV1 de nieuwste firmware laden. (DV10 werkt hetzelfde)
Wel altijd eerst een backup maken.

Offline Scanner Brussels

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 222
Re: Nieuwe firmware AOR AR-DV1
« Reactie #4 Gepost op: 6 december 2019, 10:43:08 »
OK bedankt voor de info.....

Offline manitou

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 65
Re: Nieuwe firmware AOR AR-DV1
« Reactie #5 Gepost op: 24 februari 2021, 16:58:21 »
Er is na 2 jaar nog een firmware update voor de DV1,weliswaar betalend deze keer.
Het betreft een nieuwe optie, Tetra GSSI user group filtering.
Wat moet ik mij hierbij voorstellen?

- TETRA GSSI user group filtering “PRO” feature. Optional function. To activate this “PRO” feature, please purchase an activation key at: https://www.aordirect.jp/
(This function is fitted as standard on the high-end AR5700D receiver, but a chargeable option for the AR-DV1.)
Instructions on how to activate and use the GSSI function are in the updated operating manual addendum. Download at: http://www.aorja.com/support/manuals/AR-DV1_manual_addendum.html
- Addition of Tetra Trunking GSSI related commands for software engineers. A descriptive document will be available later in March 2021.
scanner : AOR DV1 / SDR Airspy and many more radio's

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2459
Re: Nieuwe firmware AOR AR-DV1
« Reactie #6 Gepost op: 24 februari 2021, 18:21:02 »
Bij drukke netwerken zijn gesprekken beter te volgen.
Ook kan je groepen uitsluiten omdat deze minder interessant zijn.
Zonder deze optie hoor je alle gesprekken door elkaar en is bij drukke netwerken niet te volgen wie met wie praat.

Offline manitou

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 65
Re: Nieuwe firmware AOR AR-DV1
« Reactie #7 Gepost op: 25 februari 2021, 16:10:53 »
bedankt voor de reply
scanner : AOR DV1 / SDR Airspy and many more radio's

Offline gjbzmr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 723
Re: Nieuwe firmware AOR AR-DV1
« Reactie #8 Gepost op: 25 februari 2021, 22:01:15 »
Ik denk dat ik de update van de week ook ga instaleren een een key aanschaf. Wel beetje angst voor de bug waar ik over lees m.b.t het niet meer functioneren van de usb poort, dus wellicht kijk ik het nog even aan.
UBC125XLT met RH-F10 - UBC9000XLT en AOR AR-DV1 (incl. TETRA-trunking update) met op het dak een Diamond X50n (19m Aircell-7) - Midland C710  met SRH-803s - RH-795 - Icom IC-A3E met FA-BO1AR -  Tyt MD-390 - Tyt MD-380 - 2x Motorola MTP850

Offline Wijkensis

  • Genealoog, verzamelaar, speurder
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
  • Speuren en verzamelen
Re: Nieuwe firmware AOR AR-DV1
« Reactie #9 Gepost op: 7 maart 2021, 19:50:11 »
Ik heb eens goed bestudeerd waarom dat ie dat doet; dat knipperen ......; ik heb eens in de gaten gehouden bij welke frequenties en kanalen (postitie en bank) hij dat doet....echt nauwkeurig gaat dat niet, wegens de snelheid dat ie dat flikt), maar wel zodanig dat je kunt "holden" door 2x op "scan" te drukken; kom je in de "mem" van de bank, en kun je binnen je bank scrollen. Hierbij beland je automatisch bij de frequentie waar kennelijk wat mee aan de hand is.
In mijn geval ontdekte ik dat bij nog al wat frequenties, de squelch kennelijk onjuist was ingesteld.
Dat kun je op dat moment alleen in de "mem" stand, regelen door wat langer op de onderste draaiknop links (squelch) te drukken.
Hierbij dan de keuze LSQ (Line-squelch); NSQ (Noise-squelsh) of AUTO (regelt de dv1 het helemaal zelf).
Door aan de grote knop te draaien, kun je de keuze scrollen; met "enter" schrijf je het in de mem voor dat kanaal.
Naast "scan" kun je ook "search" ......daar het zelfde, maar dan gaat het voor de gehele searchbank op dat moment.
Na dat ik zo het 1 en ander had na gefietst (ga niet lopen....kom op zeg"" ) was het geknipper pleite......dusseh .....

Wat ik wel even een hikkerd vind, is dat je in de nieuwe opdate een geweldig interessante mogelijkheid kunt benutten onder Tetra.
Alleen behoor je dan daarvoor een activeringsleutel te kopen.
Daarvoor heeft AOR een link naar een page "for foreign costomers op hun firmware site.
Ik weet niet welke klanten zij dan bedoelen, maar aan enig Engels is niet gedacht.
Ook krijg je de waarschuwwing van je pc, dat de page niet veilig is, waarna verbinding verbroken word...
In een steenkolen Japans wel een prijsopgave:  Yen 11,000.00 (11 ; 110; of 11000 ?)
11.000,- yen = Ca €85,- .......lekker eten man !!
Maar deze optie is wel nodig, want ik had al snel in de gaten dat in de nieuwe opdate, de TetraTrunck ontvangst zowel verstaanbaar als onverstaanbaar, geblokkeerd is. (421.08600 (NS Sequrity) en 421.11260 etc (Rijkswaterstaat)
......""or contact your dealer..... '' staat er verder....
Ik heb nog geen dealer kunnen vinden die de activatiecodes voor de nieuwe Tetra mogelijkheid, te koop heeft.
Mijn indruk is, dat hier meer achter zit.......een verkapte registratie van de overheid ?
Immers 1 van de voorwaarden is dat je het serienummer van je AORarDV1 moet aangeven, want de activatiecode zou individueel zijn.  

Offline Wijkensis

  • Genealoog, verzamelaar, speurder
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
  • Speuren en verzamelen
Re: Nieuwe firmware AOR AR-DV1
« Reactie #10 Gepost op: 7 maart 2021, 20:15:14 »
DE GEBRUIKRER
De Tertra Trunk, word gebruikt door een user, waarbij gebruik word gemaakt van een groep frequenties.
bijv: Rijkswaterstaat regio Midden en WestBrabant (421.11260; 421.28750; 412.43850).
Elke frequentie is instelbaar te horen/zenden door iedereen of door een persoon afzonderlijk.
De golflengte is bij TetraTrunk zo smal, dat er wel 4 conversaties tegelijker tijd op een base unit kunnen binnen komen.

WIJ DE UITLUISTERAARS

Binnen de "TetraTrunck" mode keuze op het AORdrDV1 apparaat, heeft AOR nu een feature ontwikkeld, dat in fijte fungeert als
een base ontvangst-unit.
De verschillende portolijnen van de gebruiker op straat, kunnen nu worden geďdentificeerd en ingedeeld, waardoor zij
simultaan uitgeluisterd kunnen worden.
Of, het op die manier uitluisteren, registreerbaar is door het menselijk brein.......heeft wat oefening nodig denk ik (nu al)...
Maar meestal gebeurt de berichtgeving net op dat moment dat een ander is geweest, en net te snel voor de reguliere scan.
Dit systeempje lost dat op.

Tja of iemand dat van belang vind ""  ?     nu wellicht nog niet....maar je bent wel op een toekomst voorbereid,
want dat Tetra was te duur om er niet in verder te gaan......

Offline Wijkensis

  • Genealoog, verzamelaar, speurder
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
  • Speuren en verzamelen
Re: Nieuwe firmware AOR AR-DV1
« Reactie #11 Gepost op: 7 maart 2021, 20:26:46 »
O ja bijna vergeten..........met de nieuwe 2021 update is de scanner gevoeliger geworden.
Bij veel frequenties heb ik de squelch moeten opschroeven, omdat het kanaal anders open blijft staan.
Dit merk ik bijv aan het NS verkeer op 429,8850 ,8875, komt ineens veel beter door; en komt echt niet door het weer.
bij terugzetten in de oude update apr 2019; was het weer minder.

Dit is ook handig op AM

Offline peter aor

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 171
Re: Nieuwe firmware AOR AR-DV1
« Reactie #12 Gepost op: 8 maart 2021, 07:12:59 »
Ik heb eens goed bestudeerd waarom dat ie dat doet; dat knipperen ......; ik heb eens in de gaten gehouden bij welke frequenties en kanalen (postitie en bank) hij dat doet....echt nauwkeurig gaat dat niet, wegens de snelheid dat ie dat flikt), maar wel zodanig dat je kunt "holden" door 2x op "scan" te drukken; kom je in de "mem" van de bank, en kun je binnen je bank scrollen. Hierbij beland je automatisch bij de frequentie waar kennelijk wat mee aan de hand is.
In mijn geval ontdekte ik dat bij nog al wat frequenties, de squelch kennelijk onjuist was ingesteld.
Dat kun je op dat moment alleen in de "mem" stand, regelen door wat langer op de onderste draaiknop links (squelch) te drukken.
Hierbij dan de keuze LSQ (Line-squelch); NSQ (Noise-squelsh) of AUTO (regelt de dv1 het helemaal zelf).
Door aan de grote knop te draaien, kun je de keuze scrollen; met "enter" schrijf je het in de mem voor dat kanaal.
Naast "scan" kun je ook "search" ......daar het zelfde, maar dan gaat het voor de gehele searchbank op dat moment.
Na dat ik zo het 1 en ander had na gefietst (ga niet lopen....kom op zeg"" ) was het geknipper pleite......dusseh .....

Wat ik wel even een hikkerd vind, is dat je in de nieuwe opdate een geweldig interessante mogelijkheid kunt benutten onder Tetra.
Alleen behoor je dan daarvoor een activeringsleutel te kopen.
Daarvoor heeft AOR een link naar een page "for foreign costomers op hun firmware site.
Ik weet niet welke klanten zij dan bedoelen, maar aan enig Engels is niet gedacht.
Ook krijg je de waarschuwwing van je pc, dat de page niet veilig is, waarna verbinding verbroken word...
In een steenkolen Japans wel een prijsopgave:  Yen 11,000.00 (11 ; 110; of 11000 ?)
11.000,- yen = Ca €85,- .......lekker eten man !!
Maar deze optie is wel nodig, want ik had al snel in de gaten dat in de nieuwe opdate, de TetraTrunck ontvangst zowel verstaanbaar als onverstaanbaar, geblokkeerd is. (421.08600 (NS Sequrity) en 421.11260 etc (Rijkswaterstaat)
......""or contact your dealer..... '' staat er verder....
Ik heb nog geen dealer kunnen vinden die de activatiecodes voor de nieuwe Tetra mogelijkheid, te koop heeft.
Mijn indruk is, dat hier meer achter zit.......een verkapte registratie van de overheid ?
Immers 1 van de voorwaarden is dat je het serienummer van je AORarDV1 moet aangeven, want de activatiecode zou individueel zijn.  

Vraagje: hoe kan je betalen,Ideal of Creditcard ?.

Offline Mark_V

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 26
Re: Nieuwe firmware AOR AR-DV1
« Reactie #13 Gepost op: 8 maart 2021, 11:52:17 »
Citaat
Vraagje: hoe kan je betalen,Ideal of Creditcard ?.

Kijk even op www.aordirect.jp daar staat het duidelijk vermeld, zowel PayPal als creditcard.
Zelf heb ik betaald met PayPal (+/- 90Euro) en de volgende dag netjes de key in de mail.
Voor die 15 cijfers betaal je dus 6 euro per getal  ;D

Voor Tetra ontvangst een echte aanrader, je kan alleen niet! scannen met deze optie, alleen
VFO gebruik en het beste werkt het wanneer je een Tetra controle frequentie gebruikt, maar
daar springt de ontvanger zelf naartoe wanneer je een niet controle frequentie ingeeft.

Het werkt vele malen beter dan alle vier de tijdslots door elkaar, zelfs in de multi stand is alles
prima te volgen en thrunked de ontvanger netjes mee.


Grtzz  Mark

Offline gjbzmr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 723
Re: Nieuwe firmware AOR AR-DV1
« Reactie #14 Gepost op: 12 maart 2021, 13:47:19 »
Ik heb ook net een key besteld. €85,16  zal maandag wel in de mail staan.  Ben benieuwd.
UBC125XLT met RH-F10 - UBC9000XLT en AOR AR-DV1 (incl. TETRA-trunking update) met op het dak een Diamond X50n (19m Aircell-7) - Midland C710  met SRH-803s - RH-795 - Icom IC-A3E met FA-BO1AR -  Tyt MD-390 - Tyt MD-380 - 2x Motorola MTP850