Auteur Topic: PocketFreq voor de PDA  (gelezen 3824 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 733
PocketFreq voor de PDA
« Gepost op: 3 september 2005, 18:27:07 »
Hoi,

Ik kwam net een programmaatje voor de PDA tegen, genaamd PocketFreq. Het is bedoeld om frequenties bij te kunnen houden in je PDA. Een trial is te downloaden via http://www.pocketgear.com/software_detail.asp?id=17932 . Je moet je wel eerst registreren en gedoe maar goed, dan kan je wel kijken of het echt iets is.

Nadeel is de prijs, iets van 19 dollar, maar gedeeld door 4 of 5 valt de schade dan wel weer mee  :oops:  als u begrijpt wat ik bedoel....

Ik ga nu ff spelen met de trial.

Groetjes,
Ed

Aviator81

  • Gast
Re: PocketFreq voor de PDA
« Reactie #1 Gepost op: 8 september 2005, 21:08:29 »
De link doet het niet meer, sterker nog, ik kan hem bij PG niet meer in het assortiment vinden. Hier nog wel: http://www.handango.com/PlatformProduct ... tId=164942

Overigens is registreren op beide sites niet nodig! Gewoon downloaden als Guest.

Is het wat Edwin? Ik zal hem ook zo eens installeren. Crossovers van verschillende hobby's zijn altijd big fun :)

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 733
Re: PocketFreq voor de PDA
« Reactie #2 Gepost op: 8 september 2005, 22:01:21 »
Hoi,

Tja, is het wat?

Ik weet het nog niet. Op zich ziet het er best aardig uit. De beperking van zo'n PDA is het kleine schermpje; bij het invoeren verstoort het digitale toetsenbordje de layout. Je kan de frequentie ingeven, daarna de "radio bank" maar het nut daarvan ontgaat mij. Bij "category" is het, volgens mij, niet mogelijk eigen catagorieen toe te voegen maar zit je vast aan hetgeen standaard in het programma zit. Daarnaast kun je geen lokatie ingeven.

Verder is het wel een leuk programmaatje om in je PDA gegevens op te slaan die je vindt tijdens zoektochten naar frequenties. Ik raak altijd papiertjes kwijt. Maar misschien kun je hetzelfde wel met PocketExcel realiseren of gewoon in het kladblok en later thuis netjes uitwerken.

De homepage van de maker is offline omdat ie niet betaald is en dat komt nou niet betrouwbaar over. Ik heb die 19 dollar er in ieder geval niet voor over.

Groetjes,
Ed

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: PocketFreq voor de PDA
« Reactie #3 Gepost op: 9 september 2005, 08:38:36 »
Probeer anders Bob van de NG even te bereiken, die heeft zelf een progje ontwikkeld. Ik heb overigens zelf gewoon een excel sheet gemaakt, die een frequentielijst benaderd. Werkt ook prima op je PDA!

Even een foto van zijn site:

Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline ScanWeb

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 200
Re: PocketFreq voor de PDA
« Reactie #4 Gepost op: 29 oktober 2005, 16:41:48 »
Citaat van: "Aviator81"
De link doet het niet meer, sterker nog, ik kan hem bij PG niet meer in het assortiment vinden. Hier nog wel: http://www.handango.com/PlatformProduct ... tId=164942

Overigens is registreren op beide sites niet nodig! Gewoon downloaden als Guest.

Is het wat Edwin? Ik zal hem ook zo eens installeren. Crossovers van verschillende hobby's zijn altijd big fun :)

Heeft iemand dit programmaatje voor me? Ik kan via Handango dit niet meer downoaden.

mvg

Marcel

Aviator81

  • Gast
Re: PocketFreq voor de PDA
« Reactie #5 Gepost op: 31 oktober 2005, 17:43:58 »
Niet? Wat lukt er niet dan? Want bij mij doet hij het nog prima.

Offline ScanWeb

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 200
Re: PocketFreq voor de PDA
« Reactie #6 Gepost op: 2 november 2005, 21:06:03 »
Citaat van: "Aviator81"
Niet? Wat lukt er niet dan? Want bij mij doet hij het nog prima.

Yep, werkt bij mij ook weer, ga het morgen proberen.

mvg

Marcel

Offline chinook

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 43
Re: PocketFreq voor de PDA
« Reactie #7 Gepost op: 24 december 2005, 15:19:23 »
Zijn er ook andere programma's voor de pda dan alleen pocketfreq?

Offline Marcel-Almere

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 232
Re: PocketFreq voor de PDA
« Reactie #8 Gepost op: 25 december 2005, 17:46:32 »
Ik gebruik "Data On Th Run" http://www.biomobility.com/dotr4.htm
Bij het synchronisren van je PDA neemt hij Access bestanden over.