Auteur Topic: help newbee  (gelezen 3390 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

jelmerv

  • Gast
help newbee
« Gepost op: 20 augustus 2005, 16:41:14 »
hallo, ik heb een probleempje
elke keer als ik mijn pager wil uitlezen geeft de software een fout, het betreft hier Br802 Flex PPS software in combinatie met de bravo 800 flex p2000 pager.

als ik hem probeer uit te lezen geeft microsoft een foutmelding in het programma en wordt hij dus automatisch afgesloten, dus nog voor hij probeert mijn pager uit te lezen

wie o wie wil me helpen, alvast bedankt
vr. grt. jelmer v

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: help newbee
« Reactie #1 Gepost op: 20 augustus 2005, 16:46:56 »
Je gebruikt de verkeerde software, namelijk die voor de Bravo 802 pager.

De enige software die geschikt is voor de Bravo 800 is hier te vinden:
http://www.daviscomms.com.sg/downloads/ ... 201.02.ZIP

Mocht het daarmee ook niet lukken, neem dan eens een kijkje op forum/viewtopic.php?t=3878&start=40 (En dan mijn bericht van vrijdag 27 mei 2005 19:08)

jelmerv

  • Gast
Re: help newbee
« Reactie #2 Gepost op: 20 augustus 2005, 16:58:13 »
helaas bedankt voor de tip maar ook bij deze dezelfde fout melding

jelmerv

  • Gast
Re: help newbee
« Reactie #3 Gepost op: 20 augustus 2005, 18:05:50 »
na de juiste software en instellingen in de bios geeft microsoft geen problemen meer maar zegt hij dat de software niet bij het apparaat hoort en ik dus een nieuwe update van de software moet gebruiken, naar mijn weten is dat  versie 1.07 maar die is voor de bravo 802 , heb ook dat geprobeerd maar dan geeft windows weer hetzelfde probleem aan (zie eerste topic)

ik wor gek :?:oops: maar ff een domme vraag tussen door, mijn capcodes die bij aankoop zijn ingesteld die blijven er toch wel instaan , ondanks dat ik elke keer de tijd en de datum moet instellen na het niet te lukken uitlezen? :oops:

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: help newbee
« Reactie #4 Gepost op: 20 augustus 2005, 19:17:34 »
Wat ik ooit wel eens heb gelezen is dat wanneer je de Bravo 800 met de verkeerde software programmeerd, dat je dan geen gebruik meer kan maken van de juiste software. (In de geval versie 1.02 voor de 800)

Her en der zie ik sites op internet die de Bravo 800 te koop aanbieden, en een linkje plaatsen met software voor de Bravo 802, of in de FAQ aangeven dat je de 802 software moet gebruiken voor de 800. Dat is fout.

Waarschijnlijk heeft de verkoper de Bravo 800 met de verkeerde software geprogrammeerd, maar er is een trucje om de pager weer te "resetten" zodat de juiste softwareversie, 1.02, weer werkt.

Misschien kan Wopper op dit forum je verder helpen.

jelmerv

  • Gast
Re: help newbee
« Reactie #5 Gepost op: 20 augustus 2005, 19:32:06 »
ok bedankt voor de tip,
 :) whopper?...enige tips voor me?? :)

jelmerv

  • Gast
Re: help newbee
« Reactie #6 Gepost op: 21 augustus 2005, 12:21:08 »
ff een update, na het "resetten" batt er omgedraaid in, ,daarna leest ie de pager wel uit, met versie 1.02 (voor de 800) maar voor dat het in de tabellen staat zegt ie : this version of gdp does not support the device, pleas obtain an updated version of this software. :x

maar na nader onderzoek heb ik ontdekt dat de software voor de 800 dus firm ware 2.26 en lager,  te laag is voor mijn 800 . in mijn 800 staat dat de firmware 2.27 is , theoretisch zou ik dan een hogere software moeten hebben ,maar dat is voor de 802 dus firmware 5.07 en lager

dus mijn vraaag is wat voor firmware heb je op je bravo 800
(uitzetten en de rode en de blauwe tegelijk indrukken en vasthouden, dan krijgje <testmode> met daar onder de firmware als ik het goed heb begrepen

zit dus nu met een waarschijnlijk lege pager  en progtool maar geen mogelijk heid om er capcodes in te zetten
ben nu haast geneigd uit het raam te springen en de bravo mee te nemen :?

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: help newbee
« Reactie #7 Gepost op: 21 augustus 2005, 17:40:11 »
Ik heb net even de truc met de rode en blauwe knop tegelijk indrukken uitgevoerd, en bij mij geeft ie ook firmware 2.27 aan. (En ik kan wel gewoon programmeren met de Bravo 800 versie 1.02 software die in het linkje in dit onderwerp staat.)

Het probleem van jou kan dus zijn dat de verkoper de pager met de verkeerde software heeft geprogrammeerd. (Eenmaal met de Bravo 802 software geprogrammeerd, en je kan niet meer programmeren met de 1.02 versie van de Bravo 800 software.)

Bovenstaande moet met een trucje ongedaan kunnen worden gemaakt, wellicht kan Wopper je daar antwoord op geven, zoeken even in de gebruikerslijst bovenaan dit forum en stuur hem een prive berichtje.

Mocht dat niet kunnen of lukken, neem dan contact op met de verkoper/leverancier. Accepteer dan niet dat je andere (dus foutieve) software moet gaan gebruiken...

Offline timo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 146
Re: help newbee
« Reactie #8 Gepost op: 22 augustus 2005, 10:37:10 »
ik heb ook de bravo 800 en ik kan hem inprogrameren met de 802 software en de 800 software
Manschap a bij brandweer Hollands midden Post Gouda,
Eerst hulpverlener en verbindings-coordinator Rode kruis Gouda e.o.