Auteur Topic: programma voor scanner opnemen  (gelezen 12486 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Re: programma voor scanner opnemen
« Reactie #15 Gepost op: 2 augustus 2004, 16:52:53 »
het kan toch heel simpel met vox recorder, deze neemt je scanner op en laat de stiltes eruit. Als dit niet werkt probeer dan eens het kabeltje in de Mic ingang ipv de Line in te duwen (of andersom)

gr 7243 :D

matse

  • Gast
Re: programma voor scanner opnemen
« Reactie #16 Gepost op: 2 augustus 2004, 21:02:47 »
problemen met vox recorder op de computer waar die op zou moeten doet die het niet hij geeft een fout als ik op opnemen druk dan geeft die de fout can't a audio divice wat is er aan de hand

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 376
Re: programma voor scanner opnemen
« Reactie #17 Gepost op: 2 augustus 2004, 22:09:58 »
Ik blijf bij Scanner recorder en ik zal het programma gelijk even snel uitleggen.

Als je het programma start krijg je een schermpje met rechtsonderin een paar knoppen. Klik op open. Je gaat nu de locatie aangeven waar je de WAV wil gaan wegschrijven en tevens hoe je de WAV wil noemen. Als je dat hebt gedaan krijg je een scherm waar je in kan stellen op welke kwaliteit je wil gaan opnemen.
Kies bij Format bijvoorbeeld voor MPEG Layer-3. Daaroonder kan je vervolgens de kwaliteit aanpassen. Voor de scanner volstaat sowieso een mono instelling, ik zou de 16kB/s kiezen. Klik vervolgens weer op Ok. Het programma staat nu klaar om op te gaan nemen.

Om daadwerkelijk te starten met luisteren klik je onderin het beeld op Record. Op dit moment gaat het programma opnemen zodra er geluid is. Als het weer stil is, stopt het programma met opnemen. Om helemaal te stoppen druk je onderin op Stop en vervolgens op Close. Je hebt nu het gemaakte WAVje afgesloten. Je kan nu opnieuw beginnen met een nieuwe opname of het programma afsluiten.

Links in beeld zie je verder nog drie klokjes. De bovenste geeft de huidige tijd aan, de middelste geeft de tijdsduur aan dat het programma actief 'luistert', en de onderste geeft de tijd aan die daadwerkelijk is opgenomen (de lengte van het uiteindelijke WAVje dus).

Tenslotte kan je de gevoeligheid van het programma instellen, dus boven welk geluidsniveau hij moet gaan opnemen. Dat regel je met de Squelchknop onder het zwarte vlak. Bij mij staat die op 5% en dat is een prima instelling. Hoe hoger, hoe minder gevoelig hij is.

Ok, ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo, mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag!

Groeten,

Bart
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 376
Re: programma voor scanner opnemen
« Reactie #18 Gepost op: 2 augustus 2004, 22:11:19 »
Citaat van: "7243"
Als dit niet werkt probeer dan eens het kabeltje in de Mic ingang ipv de Line in te duwen (of andersom)

Kijk hier wel mee uit, een klein beetje te hoog volume op de Mic in kan je je geluidskaart kosten. Ik adviseer eigenlijk altijd om dit soort dingen alleen op de Line-in te zetten.

Bart
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Re: programma voor scanner opnemen
« Reactie #19 Gepost op: 2 augustus 2004, 22:16:15 »
zou kunnen heb die ervaring zelf nog nooit gehad, wat ik wel weet is dat de geluidskaart (mic) problemen kan hebben met een mono plug.


gr 7243

matse

  • Gast
Re: programma voor scanner opnemen
« Reactie #20 Gepost op: 2 augustus 2004, 22:20:46 »
ja weetje ik heb geen line in dus het moet wel via mijn mic
nou moet ik het alleen nog even via de computer proberen waar die op moet komen (mijn scanner computer daar zit alexis en pdw op en hoop nu ook nog scanner recorder
al vast bedankt

matse

  • Gast
Re: programma voor scanner opnemen
« Reactie #21 Gepost op: 2 augustus 2004, 22:33:22 »
oh oh oh oh wat heb ik weer een pech vox recorder doet het niet en scanner recorder doet het niet omdat die het niet samen met alexis doet
welk programma kan ik dan nog gebruiken

matse

  • Gast
Re: programma voor scanner opnemen
« Reactie #22 Gepost op: 4 augustus 2004, 10:45:12 »
ik zoek nog steeds een programma die opnemed ik heb vox, scanner recorder en reccall al geprobeerd maar werkt niet ik ben op zoek nar een programma die samen met alexis kan en alleen opneemd wanneer er signaal is

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Re: programma voor scanner opnemen
« Reactie #23 Gepost op: 4 augustus 2004, 11:27:52 »
met alexis kun je toch ook opnemen

matse

  • Gast
Re: programma voor scanner opnemen
« Reactie #24 Gepost op: 4 augustus 2004, 11:32:13 »
nee dat werkt niet want als die iets opneemd blijft die door opnemen en stopt niet automatisch

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Re: programma voor scanner opnemen
« Reactie #25 Gepost op: 4 augustus 2004, 11:47:29 »
nee hoor die stopt automatisch

Offline Jacob

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 348
Re: programma voor scanner opnemen
« Reactie #26 Gepost op: 4 augustus 2004, 12:02:26 »
Wel dan kan je lang zoeken. Alexis maakt nml. ook gebruik van het geluidssignaal en als 1 progr. dat signaal al gebruikt dan kan een 2e programma dat signaal niet meer gebruiken volgens mij. Optie zou zijn om er een 2e geluidskaart in te hangen..

Jacob

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: programma voor scanner opnemen
« Reactie #27 Gepost op: 4 augustus 2004, 13:09:56 »
Het lukt sommigen blijkbaar niet om met een programmaatje dingen op te nemen van de scanner.

Misschien is onderstaande al bekend bij diegenen, maar ik wil toch het volgende even verduidelijken:

Staan de instellingen van de volumeregelingen in Windows wel goed?

Dit kan je nachecken door rechtsonder in beeld op het luidsprekertje te dubbelklikken, als het goed is zie je nu een mengpaneeltje met de geluidsinstellingen om geluid af te spelen, wanneer bijvoorbeeld line-in of mic-in gewoon openstaan hoor je wel het geluid van de scanner door de speakers die op de computer zijn aangesloten, maar de meeste opnameprogramma's zoals ScanRec of ReCall kunnen er waarschijnlijk dan nog niks mee.

Je kan dit probleem proberen op te lossen door in het mengpaneelvenster van de volumeregeling van Windows op het tabblad "Opties" te klikken, daarna op "Eigenschappen", vervolgens op "Opnemen" klikken, en check dan voor de zekerheid of onderin dat venster de line-in of mic-in is aangevink voordat je op OK klikt.

Vervolgens kom krijg je het opname mengpaneeltje te zien, kijk dan of er een vinkje bij "selecteren" staat bij de gebruikte ingang voor de scanner. (je kan maar 1 opnamebron selecteren) Zet het schuifje daarna op iets voorbij het midden, of op ongeveer driekwart.

Hopelijk lukt het met deze aanwijzingen, en oa de aanwijzing Bart (bij gebruik van ScanRec)

Groeten,

Remon

matse

  • Gast
Re: programma voor scanner opnemen
« Reactie #28 Gepost op: 4 augustus 2004, 13:21:51 »
lekker dan kan, jammer dat ik dan niet kan opnemen met een ander programma.

mijn geluids optie's zijn goed ingesteld en daar ga ik niks aan veranderen anders ontvang ik niks meer.

7243 jij zei dat die wel automatisch stopt misschien kan je mij dan helpen met die instellingen ervan

Offline sat-star

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: programma voor scanner opnemen
« Reactie #29 Gepost op: 7 augustus 2004, 15:34:06 »
waar kan ik alexis vinden?