Auteur Topic: astrid antennes  (gelezen 5307 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline rubenket

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
astrid antennes
« Gepost op: 22 augustus 2007, 16:04:13 »
hallo, kan iemand me vertellen waar ik een lijst vind met de locaties van de astrid antennes?

mvg ruben

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: astrid antennes
« Reactie #1 Gepost op: 22 augustus 2007, 18:03:19 »
Ik denk dat je die zelf zult moeten maken Ruben. In het vrije Nederland is het al moeilijk om een totaalinzicht te krijgen.....
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline rubenket

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: astrid antennes
« Reactie #2 Gepost op: 22 augustus 2007, 18:15:32 »
oei, dit zal dan moeilijk worden :s ik wil gewoon weten waar de voor mij dichtsbijzijnde antenne is ;) ik woon in hoeselt, dat is in zuid limburg...

Offline Eurojos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 138
Re: astrid antennes
« Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2007, 18:20:07 »
Als je weet hoe ze er uit zien gewoon eens rond je kijken, hier vind je enkele locaties en foto's viewtopic.php?t=8254

Offline rubenket

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: astrid antennes
« Reactie #4 Gepost op: 6 september 2007, 21:56:32 »
kan iemand een tip geven hoe ik het best een antenne zou maken voor mijn blackbox?

Offline Pat19645

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 71
Re: astrid antennes
« Reactie #5 Gepost op: 6 september 2007, 22:06:05 »
Hallo Rubenket,
ik kocht een SKY-SCAN MAG 1300 bij conrad.be voor een kleine 50 euro,
ik ben er heel content mee ;)

Pat
Realistic Pro 50
Alinco DJ-X7

Offline Ronnymax

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 114
Antenne blackbox
« Reactie #6 Gepost op: 7 september 2007, 09:23:41 »
Ik heb vastgesteld dat het de blackbox werkt met zowat van alles als antenne. Het meegeleverde antennetje had ik weinig resultaat mee.
De ene dag was het zeer goed en de andere dag kreeg ik er niets uit.
Ik heb dan twee verschillende buitenantennes gebruikt en moest hetzlfde vaststellen. Nu momenteel gebruik ik een gewone oude antenne van een draagbare radio die ik rechtop zet tegen de venster en verbind die met een gewoon draadje met de ingang van de Blackbox.
Die doet het nu al enkele maanden zeer goed zonder enige storing.
Ook op mijn draagbare scanner gebruik ik het kleine bijgeleverde antennetje en de resultaten zijn beter als met een buitenantenne.

Offline com306

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 125
Re: astrid antennes
« Reactie #7 Gepost op: 7 september 2007, 15:21:59 »
Citaat
kan iemand een tip geven hoe ik het best een antenne zou maken voor mijn blackbox?

Ik gebruik een zelf gebouwde groundplane voor mijn pager-ontvanger uitgerekend op de juiste frequentie. Niet veel materiaal nodig gewoon wat een aluminium buisjes of staven en een stukje hout (voor hem buiten te gebruiken moet je misschien wel de materialen wat behandelen).

Je vind genoeg schema's op het net.

Je zou ook een zo genaamde "HB9CV" kunnen gebruiken. Dit is een richtantenne en mits goed gebouwd een kleine versterking heeft (ik gebruik deze voor Acars, maar kan natuurlijk berekend worden voor andere freq's)
USC230 met Sirio SD1300N en UBC785XLT met Sirio SD1300N
Com202 (Astrid-paging) met Groundplane
IC-A20 + 3 x AE180H (Acars) met 4x Groundplane
MicroADSB

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: astrid antennes
« Reactie #8 Gepost op: 25 december 2007, 19:15:50 »
Citaat van: "rubenket"
hallo, kan iemand me vertellen waar ik een lijst vind met de locaties van de astrid antennes?

mvg ruben

Op de site van het BIPT is men begonnen met het aanleggen van een databank van antennes, gekoppeld aan een cartografische applicatie.

Voorlopig nog enkel GSM-masten maar dit zou tot alle bij het BIPT aangegeven antennes worden uitgebreid.

http://www.bipt.be/nl/365/ShowContent/1 ... _BIPT.aspx
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)