Auteur Topic: Piraat op Rode Kruis L-3?  (gelezen 18147 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Piraat op Rode Kruis L-3?
« Gepost op: 18 mei 2016, 15:56:45 »
Elke avond rond kwart voor 5 hoor ik op L-3 van het Rode Kruis (146.450) een DTMF riedel, waarom kort daarna een vrouwelijke stem te horen is. De gesprekken gaan over vanalles en de man verteld standaard dat hij met 20 minuutjes thuis is. de gesprekken gaan in de verste verte niet zoals het Rode Kruis dat zelf doet met roepnummers en dergelijke. Ik heb een opname van het gesprek gemaakt vandaag, daarvan mist alleen de DTMF riedel, voor de rest staat het gesprek er van kop tot staart op. Ik heb ooit ergens gelezen dat ik alles mag ontvangen, maar dat niet openbaar mag maken geloof ik (correct me if i'm wrong) dus zal ik hem hier niet bijvoegen tenzij ik het dus fout heb :p dan zou ik hem graag met jullie delen.

heeft iemand anders misschien ooit iets dergelijks gehoord op de Rode Kruis kanalen? het valt me op dat die nog wel eens vaker illegaal gebruikt worden, net als de kanalen van Traffic Support.
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1801
    • aw foto
Re: Piraat op Rode Kruis L-3?
« Reactie #1 Gepost op: 18 mei 2016, 16:33:20 »
Is hier in Twente ook te horen. Gebeurd helaas te vaak.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4890
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Piraat op Rode Kruis L-3?
« Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2016, 06:30:49 »
Zijn er niet (ilegale) long range draadloze telefoons die in dat frequentiebereik zitten?
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Re: Piraat op Rode Kruis L-3?
« Reactie #3 Gepost op: 19 mei 2016, 06:44:48 »
Dat klinkt ook nog als iets wat mogelijk is, maar is dit dan de juiste frequentie? En hoe kan ik daar achter komen dat het een telefoon is?
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 859
Re: Piraat op Rode Kruis L-3?
« Reactie #4 Gepost op: 19 mei 2016, 07:01:51 »
Als het telefoon is dan praten ze door elkaar hen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline JS

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 77
Re: Piraat op Rode Kruis L-3?
« Reactie #5 Gepost op: 19 mei 2016, 09:24:28 »
We hebben toch behoorlijk wat vrijheden al hier? Als piraat op de rodekruis frequenties zitten? Geloof niet dat je heel ver moet reizen om daar behoorlijk mee in de probleem te komen. In Duitsland zijn er nog steeds beperkingen op scanners. En als je daar gepakt word met een porto op zak ?? Luisterend naar een Duitse repeater vorig jaar, hoorde ik dat de Duitse AT in gesprek is geweest met de Hollandse AT . De Hollandse piraat drinkt door tot in Duitsland. En men eiste actie. Kort daar op las ik dus dat men een verbod op die goedkope porto’s heeft aan genomen. Zal vast niet de laatste maar regel zijn. Hoor ook Amateurs klagen over een brief van de AT??  Beheerders van? Neem aan repeaters moeten meer toezicht houden? Al met al ben ik toch blij niks in huis te hebben wat ik niet zo mogen hebben of gebruiken. Want ik heb liever geen rekeningen in huis , verstuurt door of voor economische zaken.

Offline gjbzmr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 723
Re: Piraat op Rode Kruis L-3?
« Reactie #6 Gepost op: 19 mei 2016, 10:00:28 »
De Hollandse piraat drinkt door tot in Duitsland.

Als het een echte piraat is zal het wel rum zijn. Zuiplap!
UBC125XLT met RH-F10 - UBC9000XLT en AOR AR-DV1 (incl. TETRA-trunking update) met op het dak een Diamond X50n (19m Aircell-7) - Midland C710  met SRH-803s - RH-795 - Icom IC-A3E met FA-BO1AR -  Tyt MD-390 - Tyt MD-380 - 2x Motorola MTP850

Offline JS

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 77
Re: Piraat op Rode Kruis L-3?
« Reactie #7 Gepost op: 21 mei 2016, 10:26:58 »
Sommige Hollanders vinden zich zelf heel slim en gaan een 3 meter zender beginnen in Duitsland.
Want in Duitsland is alles goed koper .. de Nederlander staat daar al bekent op zijn krenterigheid maar hun verstandelijk vermogen staat nu dan ook ter discussie .
Men meld zich gewoon in op de Duitse repeaters waar ze vriendelijk te woord worden gestaan en gehouden door een Duitse amateur ...intussen is men wel druk aan het pijlen . Ik heb het tot mijn verbazing zelf gehoord , een man uit onze regio kletste met een Zendamateur Amateur uit Duitsland . Men haalt 3 meter zenders uit levensgevaarlijk plekken geplaats door den dommen Hollander .  Men geeft  een goede visite  kaartje af voor ons .
Voor al als men luistert wat men er uit kraamt op de 27mc frequenties . Men moet eerst eens op elkaar in steken ( vorig jaar )  eer men optreed .  
Ik had ooit zo een 27MC zendertje .. heel snel weg met dat ding . Ongelofelijk !!!
3 meter piraten in Nederland worden nu hard aan gepakt ben wel een benieuwd wat gaat volgen .
Hoorde op de marifoon kanalen ook op eens de vraag of men de Freqwntie wil verlaten .....  Slimme jongens die Nederlanders die zich toch zo maar een aantal vrijheden  aan meten en denken dat ze ontastbaar zijn .

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21592
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Piraat op Rode Kruis L-3?
« Reactie #8 Gepost op: 21 mei 2016, 12:08:16 »
Ploink

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Re: Piraat op Rode Kruis L-3?
« Reactie #9 Gepost op: 21 mei 2016, 12:55:41 »
gelukkig gaat het hier over de frequentie van het rode kruis, die in het 2-meter gedeelte ligt..

ik heb overgins een opname gemaakt waar de DTMF ook op staat. Het is geen telefoonnummer, daar is het te lang voor, het bestaat uit 25 nummers. met DTMF decoder programma's kan ik het niet uitlezen (zal wel aan mij liggen)
is er iemand die dit wel kan?

ook heb ik gelet op of ze door mekaar heen praten, dit is niet het geval. het zijn wel typsche gesprekken voor aan de telefoon, maar tot nu toe lijkt het niet op dat het om een telefoon gaat.

iemand nog geniale ingevingen? dan houdt ik mij aanbevolen.
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline ACE

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 642
Re: Piraat op Rode Kruis L-3?
« Reactie #10 Gepost op: 21 mei 2016, 14:41:23 »
Zal dit het zijn?

Piraten?

Offline Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 470
  • Rotterdam
Re: Piraat op Rode Kruis L-3?
« Reactie #11 Gepost op: 21 mei 2016, 17:04:58 »
ik heb overgins een opname gemaakt waar de DTMF ook op staat. Het is geen telefoonnummer, daar is het te lang voor, het bestaat uit 25 nummers. met DTMF decoder programma's kan ik het niet uitlezen (zal wel aan mij liggen)
is er iemand die dit wel kan?

Heb je een Android-apparaat? Zo ja, dan zou je deze app is kunnen proberen. Als je de opname met Audacity o.i.d. toontje per toontje afspeelt (of tussen elke toon een seconde stilte zet), zou die app alles moeten kunnen decoderen. Ik gebruik hem zelf al een tijdje, en hij werkt voor mij altijd verbazend goed.
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Re: Piraat op Rode Kruis L-3?
« Reactie #12 Gepost op: 21 mei 2016, 17:10:52 »
Zal dit het zijn?

Piraten?

Ik hoor geen PD nummers, en het gesprek gaat altijd tussen dezelfde twee mensen, maar het zit wel in de buurt van de frequentie, alleen de kanalen die genoemd worden komen net niet overeen.

ik heb overgins een opname gemaakt waar de DTMF ook op staat. Het is geen telefoonnummer, daar is het te lang voor, het bestaat uit 25 nummers. met DTMF decoder programma's kan ik het niet uitlezen (zal wel aan mij liggen)
is er iemand die dit wel kan?

Heb je een Android-apparaat? Zo ja, dan zou je deze app is kunnen proberen. Als je de opname met Audacity o.i.d. toontje per toontje afspeelt (of tussen elke toon een seconde stilte zet), zou die app alles moeten kunnen decoderen. Ik gebruik hem zelf al een tijdje, en hij werkt voor mij altijd verbazend goed.

Nee, ik ben al jaren een gelukkig IOS gebruiker dus geen DTMF decoder. ik heb nog wel een poging gedaan met audacity alleen kan ikvan het programma niet veel wijzer worden.

Hebben we er uberhaupt iets aan als we die code weten? ik verwacht niet dat we ze daarmee zelf kunnen oproepen en meepraten eigenlijk  :P
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline Robert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 357
Re: Piraat op Rode Kruis L-3?
« Reactie #13 Gepost op: 21 mei 2016, 17:26:48 »
Kort daar op las ik dus dat men een verbod op die goedkope porto’s heeft aan genomen.

Bron? Dit zou ik ook wel eens willen lezen...

Offline JS

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 77
Re: Piraat op Rode Kruis L-3?
« Reactie #14 Gepost op: 21 mei 2016, 22:30:57 »
Kort daar op las ik dus dat men een verbod op die goedkope porto’s heeft aan genomen.

Bron? Dit zou ik ook wel eens willen lezen...

Ik las het voor het eerst op deze site ....