Auteur Topic: Wat is aanvaardbaar  (gelezen 2507 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Janmetdepet

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 29
Wat is aanvaardbaar
« Gepost op: 3 mei 2021, 14:56:42 »
Na enkele jaren de hobby toch weer wat leven proberen inblazen. Vandaag UBC360clt binnengekregen met discriminator en USB.
Nu heb ik twee vragen voor de kenners:

- Wat is een aanvaardbaar percentage ontvangst in BE (naast om en bij de 100%  ;) )?
Ik schommel momenteel tussen de 65 en de 85 procent. Ontvang berichten, al moet ik bij sommige een gokje wagen om de complete tekst te ontcijferen. Andere zijn dan weer perfect leesbaar. Het valt me ook op dat de info die meegezonden is een stuk minder is geworden in vergelijking met enkele jaren geleden.

- Bestaat er een kleine buitenantenne die het bereik merkelijk kan verbeten. Ik doel op een kleine antenne die onder de dakrand zou kunnen hangen. Geen joekel die je van een km ver ziet staan. De echte pagers hebben tenslotte ook geen giga antenne en de mensen van de BW staan wss niet met hun pager in de lucht om ontvangst te hebben  :P

Offline Janmetdepet

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 29
Re: Wat is aanvaardbaar qua ontvangst
« Reactie #1 Gepost op: 3 mei 2021, 15:16:50 »
Hmmm, edit op mezelf:

Ik zit hier te prullen aan de meegeleverde telescopische antenne, terwijl PDW draait, en ik met dat de ontvangst hetzelfde blijft. Kan dat juist zijn?

Offline Janmetdepet

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 29
Re: Wat is aanvaardbaar
« Reactie #2 Gepost op: 3 mei 2021, 16:09:24 »
Sjonge jonge, wat kan een mens toch dom zijn ...
De bekabeling in de juiste connector steken heeft het euvel opgelost  ::) . 100% knallen nu.

Das het leuke aan een hobby natuurlijk. Prutsen en leren dat je soms ook eens goed moet kijken.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2337
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Wat is aanvaardbaar
« Reactie #3 Gepost op: 3 mei 2021, 17:07:19 »
Succes Jan !
Wanneer % eventueel iets terugvalt, afstand tussen scanner - PC / Voeding iets vergroten.
Externe antenne is niet nodig.

Offline Janmetdepet

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 29
Re: Wat is aanvaardbaar
« Reactie #4 Gepost op: 3 mei 2021, 17:19:30 »
top!