Auteur Topic: Retevis rt22 en de WLN KD-C1 portofoon  (gelezen 3154 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline keesie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 36
Retevis rt22 en de WLN KD-C1 portofoon
« Gepost op: 24 oktober 2018, 22:27:30 »
Heeft iemand al ervaring met de Retevis rt22 portofoon of de WLN KD-C1 portofoon ?
Prijstechnisch zijn deze portofoontjes wel heel gunstig.
Het zendvermogen van deze porto zou op laag power 500mw zijn en op hoog power 2watt
De WLN KD-C1 zou zelfs 5 watt kunnen halen, echter lijkt mij dat onwaarschijnlijk.
Na wat zoeken op google zouden de Retevis rt22 en de WLN KD-C1 identiek moeten zijn alleen een ander naamplaatje
Ik heb laatst 2 stuks Retevis rt22 gekocht, omdat deze heel goedkoop zijn was dit een goede test optie.
De testen vielen niet tegen, heb ze eerst simplex getest, in een groot gebouw met veel betonen vloeren kwam het signaal gewoon goed door.
Ik had ook de tk3501 meegenomen om zo een goed vergelijk te hebben, er was geen verschil te horen in de ontvangstkwaliteit.
Ook heb ik deze portos semiduplex getest, via een repeater doen ze het ook heel goed, het bereik is dan iets minder dan met een gp340 porto.
Het mindere bereik zal er natuurlijk ook mee te maken hebben dat deze portos een vaste en gedeeltelijk ingebouwde antenne hebben en een toch lager vermogen.
Als ik het vermogen van de Retevis rt22 op hoog of op laag vermogen gebruik, hoor je geen verschil.
Ook heb ik een Retevis rt22 uit elkaar gehaald en er een externe antenne aansluiting opgezet, maar hierbij krijg ik een hele afwijken de meting.

Deze portos zijn geschikt voor zowel de pmr 446 als de professionele frequenties.
De frequentie range is van 400 tot 480 mhz.
De uitgevoerde testen heb ik op 454.9250 / 464.9250 mhz gedaan.

Mijn vraag is eigenlijk of iemand weet wat het werkelijke zendvermogen van deze portos is ?
En of de gebruikte frequentie ook nog invloed heeft op het zendvermogen ?